דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

נבחרת ישראל בכדורסל / חלום רחוק: נבחרת ישראל הפסידה בסרביה ולא תשתתף במונדובאסקט

התקווה מהניצחון על גרמניה לא הספיקה מול סרביה המצויינת וישראל מסיימת את קמפיין המונדובאסקט במקום ה-5 בבית | למרות משחק טוב של ג'ייק כהן (16 נק') ודני אבדיה (10 נק'), סרביה שייטה לניצחון 76:97

עידן זלמנסון בנבחרת ישראל מול סרביה (איגוד הכדורסל בישראל)
עידן זלמנסון בנבחרת ישראל מול סרביה (איגוד הכדורסל בישראל)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

חלום ההעפלה לגביע העולם בסין נגוז באופן סופי. נבחרת ישראל נחלה אמש (ראשון) הפסד לנבחרת סרביה, בקרב האחרון של מוקדמות המונדובאסקט. בנבחרת האמינו שאחרי הניצחון המפתיע על גרמניה ביום חמישי, היא תוכל לעשות את הבלתי ייאמן ולנצח את הנבחרת המוכשרת של אלכסנדר ג'ורג'ביץ', המצויידת בכוכב המקומי מילוש תאודוסיץ', אבל זה נגמר 76:97 לסרבים שיחד עם גרמניה ויוון עלו מהבית. נקודת האור במשחק: דני אבדיה שסיים עם 10 נק' ב-16 דקות במשחקו השני במדי הנבחרת הבוגרת.

עודד קטש עלה למשחק עם חמישייה שכללה את איתי שגב, תומר גינת, יפתח זיו, ג'ייק כהן ויובל זוסמן שהצטרפו אחרי משחק היורוליג של מכבי ת"א. הפתיחה הייתה של סרביה עם תאודוסיץ' שהוביל את נבחרתו ליתרון מוקדם של 0:7. שלשות של כהן, זוסמן ומנקו שמרו את ישראל במשחק עם שיוויון 13:13 אחרי 6 דקות. בר טימור וג'ייק כהן עם סלים חשובים צימקו, אבל שתי שלשות של תאודוסיץ' קבעו 18:26 לסרבים בתום הרבע הראשון.

ישראל פתחה טוב את הרבע השני עם סל שדה בכורה לדני אבדיה בנבחרת שהוריד ל-23:26 אחרי. מילוסבלייביץ' שהיה חם כל המחצית הראשונה לא הפסיקה לקלוע אבל גיא פניני הגיב בשלשה משלו. ולדימיר לוצ'יץ' שעלה מהספסל עשה נזק לא קטן לנבחרת שלנו ויחד עם מספר איבודים של ישראל, הסרבים ירדו להפסקה בתוצאה 33:49.

ברבע השלישי תאודוסיץ' המשיך לחלק אסיסטים והיתרון של המקומיים גדל. יפתח זיו וגיא פניני ניסו לעזור לג'ייק כהן לצמק וטי ג'יי קליין קבע 46:59 אחרי 6 דקות. תאודוסיץ' ומילוטינוב עם מספר מהלכים משותפים העלו את הסרבים ליתרון 50:67 בסיום הרבע השלישי.

הסרבים לא הורידו את הרגל מהגז, ראדוליצה קבע 58:77 עם דאנק ולמעשה חיסל את הסיכוי של ישראל להגיע לגביע העולם. בסיום 76:97 לסרביה, ישראל מסיימת קמפיין מוקדמות בו היא נלחמה עד השניה האחרונה והיתה רחוקה משחק אחד מהעפלה היסטורית, אך זה לא הספיק.

קלעו לישראל: ג'ייק כהן 16 נק', טי ג'יי קליין 12, עידן זלמנסון 10, יפתח זיו 10, דני אבדיה 10, יובל זוסמן 9, גיא פניני 3, רפי מנקו 3 ובר טימור 3. הרבו לסרביה: לוצ'יץ' 22, מילוסאבלייביץ' 20, תאודוסיץ' 11 (9 אס').

מאמן ישראל עודד קטש אמר אחרי המשחק: "לא משחק גדול שלנו. אני בעיקר גאה בשחקנים שנשארנו שם. זה לא פשוט לשחק משחקים מהסוג הזה. זה היה נגד אחת הנבחרות הטובות בעולם ואסור לשכוח את זה. התבלבלנו בימים האחרונים ואני יכול לקחת את זה רק כמחמאה שחשבו שיש לנו סיכוי אמיתי לעשות את זה".

קפטן הנבחרת גיא פניני אמר בסיום: "להגיע לסרביה למשחק על עליה לאליפות עולם זה כבוד גדול לכדורסל הישראלי, כל הקמפיין הזה ייצגנו בכבוד ואנחנו צריכים להיות גאים במה שעשינו. הם רמה אחת מעלינו וזה היה קשה, כולם יודעים כמה סרביה טובה והם מענישים אותך, אני בטוח שנלמד מזה, החבר'ה הצעירים חוו פה חוויה בלתי רגילה ואני שמח שעברנו את כל הדבר הזה".

דני אבדיה שנתן הופעה יפה מאוד במשחקו השני בנבחרת הבוגרת אמר: "זה דבר שאני אזכור כל החיים, קיבלו אותי מאד יפה. זה פעם ראשונה שאני מתחבר לחברים פה ואני רוצה לפרגן לכל אחד ואחד ועל הקמפיין שהוא עשה. תמיד מרגש להיות בבית השני שלך, אבא שלי שיחק פה המון משחקים אז בשביל זו חוויה לבוא ולהיות במגרש הזה ולשחק איפה שאבא שלי שיחק. הרגשתי את הקהל ואני תמיד בא מול סרביה ב-100 אחוז. אנחנו נבחרת צעירה עם המון כשרון, לא היו לנו הרבה אימונים ביחד אבל כל אחד ואחד פה הוא שחקן מצוין שיכול לעזור לנבחרת בצורות שונות ונגיע רחוק בעתיד".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!