דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ארנון בר דוד

חילופים בהסתדרות / "רוצים מקומות עבודה חזקים": ארנון בר-דוד ימלא את מקום יו"ר ההסתדרות

אבי ניסנקורן, יו"ר ההסתדרות והאגף לאיגוד מקצועי, מינה את ארנון בר דוד כממלא מקומו, לאחר שהצטרף למפלגת 'כחול לבן' | בר-דוד, שגדל באיגוד המקצועי, מכהן מזה 12 שנים כיו"ר הסתדרות המעו"ף

ארנון בר דוד, יו"ר ההסתדרות החדש (צילום: יח"צ)
ארנון בר דוד, יו"ר ההסתדרות החדש (צילום: יח"צ)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר ההסתדרות והאגף לאיגוד מקצועי, אבי ניסנקורן, כינס אתמול (שלישי) את הנהגת ההסתדרות ועדכן על יציאתו לחופשה לאור התמודדותו בבחירות לכנסת ה-21, במסגרת רשימת כחול-לבן. ניסנקורן מינה את יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר-דוד כממלא מקומו, הן בניהול ישיבות הנהגת ההסתדרות והן כיו"ר האגף לאיגוד מקצועי, והוא צפוי ללוות אותו בתפקידיו אלו ככל שהדבר יידרש – תוך תיאום והנחיות היועץ המשפטי להסתדרות, עו"ד יחיאל שמיר.

אמש, פנתה מפלגת הליכוד לוועדת הבחירות וטענה כנגד החלטתו של ניסנקורן שלא להתפטר מתפקידו עם יציאתו לפוליטיקה, לטענתם, "קיים חשש כי ניסנקורן מעוניין לרתום את מנגנון ההסתדרות לטובת המפלגה בבחירות". על פי הודעת ניסנקורן, עם הצטרפותו למערכה הפוליטית לצד גנץ, בכוונתו להתפטר לאחר הבחירות, כשבר-דוד סומן כמועמד עליו ימליץ לעמוד בראשות הארגון.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, יחד עם ארנון בר דוד, יו"ר הסתדרות המעו"ף, בתל-אביב, 2018. (צילום: אגף דוברות והסברה של ההסתדרות)
יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, יחד עם ארנון בר דוד, יו"ר הסתדרות המעו"ף, בתל-אביב, 2018. (צילום: אגף דוברות והסברה של ההסתדרות)

בר-דוד (61), מתגורר בקריית אונו ומכהן מזה 12 שנים כיו"ר הסתדרות המעו"ף. רק לאחרונה נבחר לקדנציה נוספת בתפקיד זה. המעו"ף הוא האיגוד המקצועי הגדול ביותר בהסתדרות המקיף למעלה מ-250 אלף עובדים ביניהם עובדי הרשויות המקומיות, הביטוח והפיננסים, עובדי שירותי החירום וארגוני שמירת הסביבה, עובדי מנהל באוניברסיטאות, עובדי חינוך וספורט ועוד. בר-דוד גדל באיגוד המקצועי, בין השנים 1993-2006 כיהן בראשות ארגון עובדי עיריית תל אביב-יפו, לפני כן עבד במחלקת החינוך בעירייה. ב-2006 מונה לראשות הסתדרות המעו"ף על רקע משבר השכר ברשויות המקומיות.

עם היבחרו של בר-דוד באוקטובר האחרון לכהונה נוספת בראשון הסתדרות המעו"ף, הדגיש את החשיבות שהוא רואה לקידום סוגיית הפריון במקומות העבודה בכלל, ובמגזר הציבורי בפרט. "אנחנו רוצים להתקדם, רוצים מקומות עבודה חזקים יותר. מדינת ישראל חזקה יותר, ואני רוצה גם לקבל שירות טוב", אמר אז לבאי ועידת המעו"ף. "תנו שירות מכל הלב. העבודה בשירות הציבורי היא שליחות עבורי ועבורנו – אבל שמתי לעצמי למטרה שהיא תהיה גם מעניינת. מאתגרת. תעורר גאוות יחידה, לא אפרוריות ובכיינות אלא הסתכלות קדימה. שאיפה להתקדם, וללמוד במקום העבודה. אמשיך להלחם כל חיי לתגמול הולם לעובדים במקומות העבודה ולצמצום פערי השכר". בר-דוד הדגיש גם את החשיבות שהוא רואה בתחום השכלת עובדים והכשרתם תוך כדי תקופת עבודתם.

ארנון בר-דוד, יו"ר הסתדרות המעו"ף וממלא מקום יו"ר ההסתדרות. מתוך אתר הסתדרות המעו״ף.
ארנון בר-דוד, יו"ר הסתדרות המעו"ף וממלא מקום יו"ר ההסתדרות. מתוך אתר הסתדרות המעו״ף.

הנהגת ההסתדרות היא הגוף העליון המנהל את פעולתה וענייניה השוטפים של ההסתדרות וכל מוסדותיה. האגף לאיגוד מקצועי הנו הגוף המרכזי בהסתדרות המטפל בסוגיות יחסי העבודה הקיבוציים. הוא מוסמך לנהל משאים ומתנים ולחתום בשם ההסתדרות על הסכמי עבודה קיבוציים, לפעול מול משרד העבודה והרווחה להרחבת הסכמים קיבוציים בצווי הרחבה, להכריז ולטפל בסכסוכי עבודה ובשביתות ואף להתערב ולטפל בכל תחום מתחומי פעילותם של האיגודים המקצועיים הארציים.

בהתאם לחוקה, ילווה עו"ד יחיאל שמיר את התהליכים בנושא בחירת יו"ר ההסתדרות בשבועות הקרובים. שמיר חזר היום וחידד שוב את ההנחיות שהפיץ בדבר הנהלים הנוגעים לפעילות פוליטית החלים על העובדים והנבחרים בהסתדרות.

גילוי נאות: ההסתדרות היא הבעלים של 'דבר ראשון'.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!