דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פלילים

ברחובות שלנו / "מעשיהם מלמדים על אופיים האלים": כתב אישום נגד תוקפי הצעירים הלהט"בים בתל אביב

כתב האישום לא מייחס לשלושת החשודים במעשה, תושבי יפו בשנות העשרים לחייהם, מניע להט"בופובי | עידו מאיר, אחד משלושת המותקפים: "אנחנו היינו המטרה הכי נוחה שם"

מעצר (צילום אילוסטרציה: אביר סולטן / פלאש 90)
מעצר (צילום אילוסטרציה: אביר סולטן / פלאש 90)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

כתבי אישום הוגשו הבוקר (שני) נגד שלושה צעירים תושבי יפו בגין חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, תקיפה סתם בנסיבות מחמירות וגנבה – זאת, לאחר תקיפת שלושת הצעירים הלהט"בים בסמוך למועדון "האומן 17" בת"א לפני שבוע.

כתב האישום מייחס לשלושת התוקפים – איברהים חיגאזי (25), יוסף חגאזי (23) וטריק קרש (23) – עבירות של תקיפה וחבלה חמורות, אך לא מייחס למעשיהם מניע להט"בופובי, אותו ייחסו שלושת המותקפים לאירוע. התוקפים הכחישו טענה זו בהארכת המעצר הראשונה אליה הובאו.

"המשיבים אף לא חדלו ממעשיהם עת שכב המתלונן… על הקרקע והמשיכו להלום בו ללא כל רחמים באגרופים ובבעיטות"

על פי כתב האישום, במוצאי שבת לפני כשבוע, יצאו שלושת הצעירים שהותקפו ממועדון "האומן 17" בתל-אביב וצעדו לכיוון רכבם, כאשר שלושת התוקפים, שיצאו ממועדון החשפנות ה"בייבי דולס" הסמוך, החלו צועדים מאחוריהם. לפתע, דחף יוסף חגאזי את אחד המתלוננים בחוזקה. בתגובה לניסיון המותקפים לברר את הסיבה לדחיפה אמר להם איברהים חגאזי: "אני ארצח אתכם, תתקדמו".

כאשר ניסה אחד המותקפים להרגיע את הרוחות הוא הוכה בפניו על ידי איברהים חזאגי. המתלונן הראשון שהותקף ניסה להתגונן מהמשך התקיפה והיכה את איברהים באמצעות תיקו. בתגובה איברהים התנפל עליו וכאשר נפלו שניהם אל הכביש החלו יוסף וטריק לבעוט במתלונן בעודו שרוע על הקרקע ולהכותו באגרופיהם תוך שחבריו מתחננים שיעזוב אותו לנפשו. איברהים התרומם גם הוא בשלב מסוים והחל בועט בו.

בשלב זה הגיעו שניים ממאבטחי "האומן 17" למקום. שלושת התוקפים נמלטו כאשר יוסף אוחז בתיקו של המתלונן שהופל ארצה. המתלונן הובהל לבית החולים ונדרש לטיפול רפואי. המאבטחים רדפו אחרי הנאשמים והצליחו לעצור ולאחוז ביוסף ברחוב סמוך. איברהים וטריק, בניסיון לשחרר את יוסף, היכו את המאבטחים ונמלטו לאחר שהמאבטחים השתמשו נגדם בגז מדמיע. איברהים וטריק נתפסו זמן קצר לאחר מכן על ידי המשטרה.

כתוצאה ממעשי התוקפים, נגרמו לאחד המותקפים, עידו מאיר, חבלות חמורות, בהן שברים באפו וחבלות בכתפו ובאוזנו.

בבקשת המעצר שהוגשה כנגד שלושת התוקפים, כתבה עו"ד שיוביץ מהפרקליטות כי השלושה "תקפו את המתלוננים באופן אלים ביותר, ללא כל היכרות מוקדמת או התגרות מצדם. המשיבים אף לא חדלו ממעשיהם עת שכב המתלונן… על הקרקע והמשיכו להלום בו ללא כל רחמים באגרופים ובבעיטות. המשיבים הפסיקו את מעשיהם רק עקב הגעת המאבטחים למקום ובשל חששם מהמשטרה. מעשיהם של המשיבים מלמדים על אופיים האלים ויש בהם כדי להקים יסוד סביר לחשש שהמשיבים יסכנו את ביטחונם של המתלוננים ואת בטחון הציבור כולו".

"זה היה נטו ממקום של לבוא ולפגוע"

עידו מאיר, אחד משלושת המותקפים, שוחח עם 'דבר ראשון' על הגשת כתב האישום. לגבי העובדה כי כתב האישום אינו מייחס רקע להט"בופובי לתקיפה, ואמר כי "אני חושב שיש יותר מזה לדבר עליו. להט"בופוביה היא דבר שלא מדברים עליו מספיק. בשורה התחתונה – זה קיים. זה לא היה משהו שהוא לא עובדתי, לא מבוסס, לא נכון. אלה דברים קיימים. להט"בופוביה קיימת. בחברה הערבית, על אחת כמה וכמה".

עידו מאיר, אחד משלושת המותקפים באומן 17, בבוקר אשפוזו לאחר התקיפה (צילום באדיבות המצולם)
עידו מאיר, אחד משלושת המותקפים באומן 17, בבוקר אשפוזו לאחר התקיפה (צילום באדיבות המצולם)

בתחושה שלך, אחד המניעים לתקיפה כן היה מניע להט"בופובי?

"כן. בהחלט. כשהגענו לשם, וכשהתחלנו ללכת לכיוון הרכב שלנו, לא היה סביבנו אף אחד. לא היה חיכוך או שום דבר כזה, זה היה נטו ממקום של לבוא ולפגוע. מה גם שכמה רגעים לפני כן, אותה חבורה פנתה לחבורה אחרת של אנשים, שהורכבה במיוחד מנשים. זה מה שקרה שתי דקות לפני התקיפה שלנו. אנחנו בדיוק עברנו, והם פנו אלינו. הייתה בחירה מסוימת באוכלוסייה שהם חיפשו. הם יצאו ממועדון החשפנות הבייבי דולס, עובדה שאומרת גם היא משהו על יחס לנשים. לכן אני לא מתפלא שזה הגיע למצב הזה. אנחנו היינו המטרה הכי נוחה שם".

היית רוצה לראות בכתב האישום התייחסות ללהט"בופוביה?

"הייתי רוצה לראות התייחסות לזה אבל אני חושב שזה תהליך שתקוע בחברה הישראלית בגלל הרבה פוליטיקלי קורקט. ההתעקשות לדבר במונחים ולא בעובדות. בעצם, חלק נכבד מכלל התקשורת שלנו הפך למאוד מגונן כלפי סקטור נורא ספציפי באוכלוסיה, שאני מבין שמסיתים נגדו, ואני מבין שיש נגדו המון בעיות – אבל, לא יכול להיות שמגנים על פשעים של אוכלוסייה שלמה, בגלל הרצון לא להסית נגדה. זה לא אפשרי. את כולם צריכים לבחון במידה שווה לפי המעשים שהם עושים. עד היום לא נשמעו גינויים מפני הקהילה הערבית ביפו. בעיני זה דבר שרק מאושש את הטענה הזאת".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!