דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נעמ"ת

חברה ועבודה / בעקבות המשא ומתן: מעונות היום יפעלו כסדרם

לאחר דיון לילי הגיעו נציגי המדינה, ארגון נעמת ושאר הארגונים המפעילים את המעונות להסכמות והחליטו לבטל את השביתה. ההחלטות: יינתן תקציב חירום לטובת פתיחת שנת הלימודים ויוקם צוות מיוחד שידון בנושא.

מעון יום של נעמת ברמלה (צילום: Noamfurer  ויקימדיה קומונס)
מעון יום של נעמת ברמלה (צילום: Noamfurer ויקימדיה קומונס)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

השביתה שתוכננה להתקיים היום (חמישי) במעונות היום בוטלה בעקבות הסכמות אליהן הגיעו משרדי האוצר והכלכלה והארגונים המפעילים את מעונות היום בשיחות שקיימו במהלך הלילה. הוחלט כי המעונות יפעלו כסדרם ושנת הלימודים תפתח כסדרה.

במסגרת ההסכמות יוקם צוות משימה שיורכב מנציגי משרדי הכלכלה והאוצר והארגונים, שידון בשלושת החודשים הקרובים בנושאים המהותיים לקידום מערך מעונות היום לגיל הרך, ובכלל זה מעמד המטפלות, שיפור הבטיחות והתקינה, הגדלת היצע מעונות היום ועוד.
בנוסף, סיכמו הצדדים על תקציב חירום של 60 מליון ש"ח לשנת 2016 המיועדים לאפשר את פתיחת שנת הלימודים תשע״ז כסדרה וגובש מתווה להעמדת תקציב נוסף של עד 50 מליון שק"ח נוספים בשנים 2016-17.

שר האוצר, משה כחלון ברך על ההסכם ואמר כי "ההון האנושי הוא הדבר הכי חשוב שיש לנו. אנו נמשיך להשקיע במעונות היום מתוך דאגה לעתיד ילדינו ובמטרה להעלות את שיעורי התעסוקה בקרב נשים״.

ראש הממשלה ושר הכלכלה, בנימין נתניהו, ציין הבוקר כי "מערך מעונות היום הנו נדבך משמעותי במדיניות התעסוקה המעודדת ומסייעת לאמהות להשתלב ולהתקדם בשוק העבודה. הדאגה לחינוכם ולשלומם של הפעוטות מוטלת על המטפלות המסורות במעונות היום, והסיכום שהושג יאפשר תוספת משאבים וקידום הנושאים המהותיים לשיפור וביסוס מערך הגיל הרך בישראל".

ראשי הארגונים המפעילים את מעונות היום מסרו כי ההסכמות שהושגו מייצרות מתווה טוב לשיפור וקידום מערך מעונות היום לגיל הרך.

מאבק הארגונים המפעילים מאות מעונות ברחבי הארץ לילדים עד גיל שלוש הינו מאבק על מצבם הכלכלי של מעונות היום, העומדים בפני קריסה, כך לדברי המוחות. בשבוע שעבר פתחו מפעילי מעונות במאבק לאחר שלדבריהן סובלות מתנאי העסקה גרועים ומחסור במטפלות. עוד ציינו המוחות כי בשל המחסור בתקציבים, לא ניתן להפעיל כמות מספקת של מעונות ולכ-75 אחוז מהילדים שנרשמים אליהם אין מקום.

בעקבות המצב הודיעו מובילות המאבק כי אם המצב ימשך כמו שהוא החל משנת הלימודים הבאה, 20% מהילדים שנמצאים היום במעונות לא יוכלו להמשיך להגיע, ו-15% מהמטפלות יפוטרו.

במחאה על המצב הקשה הודיעו במטה המאבק כי לא יפתחו את ההרשמה לשנת הלימודים הבאה והחליטו לקיים שביתה של שעתיים. בנוסף, הבהירו מפעילי המעונות כי אם לא יוגדל התקציב הם יאלצו להשבית את הפעילות במסגרות ברחבי הארץ. למחאה זו הצטרפו גם הוריהם של הפעוטות שיצאו גם הם להפגין ולתמוך בארגונים המפעילים.

בדיון חירום שהתקיים לפני יומיים (שלישי) בוועדת הרווחה בכנסת על עתיד מעונות היום אמרה גליה וולוך יו"ר נעמת, ממובילות המאבק המרכזיות כי "במשך שנים רבות אנו מעלות בקשות חוזרות ונשנות בנוגע לסוגיה של החינוך לגיל הרך. אנו מנהלות משא ומתן מול משרד הכלכלה ובמשך זמן זה זורים לנו חול בעיניים. הגענו למצב קריסה כי אין לנו עובדות שמגיעות למעונות – בגלל השכר הנמוך ותנאי העבודה הקשים. רק רבע מהילדים בגיל הרך בישראל נמצאים במעונות מפוקחים כאשר כל השאר נמצאים במסגרות פרטיות ומשלמים הון עתק. החינוך מתחיל מגיל לידה והמדינה צריכה לתקצב זאת".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!