דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
YES

דרמה ב-YES / נוכח מיזוג חברות הבת של בזק: 325 עובדי YES ילכו הביתה

לפי ההסכם שנחתם בין ועד העובדים וההנהלה, תהליך הפרישה מרצון יפרש על פני שלוש שנים, והעובדים המפוטרים יזכו ל"תנאים הולמים" | אלי כהן, יו"ר ועד העובדים: "הצלחנו לא רק לשמור על זכויות העובדים, אלא אף לשפר תנאים תעסוקתיים ולהשיג זכויות פרישה מיטיבות"

בניין חברת "Yes" בכפר סבא (צילום: פלאש90)
בניין חברת "Yes" בכפר סבא (צילום: פלאש90)

עובדי חברת YES חתמו על הסכם חדש למשך שלוש שנים עם ההנהלה, לאחר מאבק שנמשך מספר חודשים. ההסכם יחול על כ-1,500 עובדי החברה ומהווה הסכם נלווה להסכם הקיבוצי הקיים. על פי ההסכם, בשלוש השנים הבאות יפרשו "מרצון" 325 עובדים, שיזכו ל"תנאים הולמים" לדברי הצדדים. עלות ההסדר תגיע ל-68 מיליון שקל. בנוסף, החברה תוכל שלא לגייס עובדים חדשים במקום אלה שיעזבו מרצונם.

על פי הערכות, הפרישה מרצון כרוכה במכסה מוגדרת ומוגבלת בזמן, כך שאם הוועד לא יעמוד במכסה החברה תוביל מהלך של פיטורים בתנאים פחות נוחים. ההסכמות מגיעות נוכח מהלכי המיזוג של חברות הבת של בזק, פלאפון ובזק בינלאומי. מלבד הפיטורים הגיעו החברות להבנות נוספות – ניהול משותף, ניוד עובדים, הרחבת תחולת מטלות ואיחוד פעילויות בין החברות-הבנות; ויועברו תקציבי רווחה מוגדלים לרווחת העובדים.

בניין של ״יס״ בכפר סבא (צילום: פלאש90).
בניין של ״יס״ בכפר סבא (צילום: פלאש90).

רן גוראון, מנכ"ל החברה, מסר: "אני שמח לבשר היום על חתימת הסכם עם ועד עובדי yes וההסתדרות הלאומית, במסגרתו הגענו להבנות המיטביות עם כל הצדדים. ברצוני לנצל במה זו ולהודות לכל הצדדים, אשר הפגינו אחריות רבה במהלך המשא ומתן ופעלו בפתיחות ובשיתוף-פעולה. אנו נמצאים בתקופה של שינויים רבים בשוק התקשורת, ואני בטוח שהסכם זה יביא לשילוב הכוחות הנדרש בדרך להתמודדות עם האתגרים הניצבים בפני כולנו".

יואב שמחי, יו"ר ההסתדרות הלאומית, מסר: "אני מברך את הצדדים על סיום המשא-ומתן ועל ההסכם אשר מביא עמו בשורות חשובות לעובדות ועובדי החברה. זהו הישג משמעותי להגיע להבנות בתקופה כה מאתגרת ורגישה בתמורות החלות בשוק התקשורת בישראל. היחידה להכוונה תעסוקתית בהסתדרות הלאומית תעמוד לימין העובדים הפורשים ותעזור להם במציאת מקומות עבודה חלופיים".

אלי כהן מועד עובדי יס (צילום באדיבותו)
אלי כהן מועד עובדי יס (צילום באדיבותו)

אלי כהן, יו"ר ועד עובדי yes, אמר: "בתום משא-ומתן מורכב ומאתגר שלווה על-ידי ההסתדרות הלאומית, הצלחנו להגיע להסכם המהווה בשורה גדולה ומשמעותית ביותר לעובדינו. שוק התקשורת כולו עובר שינויים רבים ומאתגרים, וכך גם החברות-הבנות של קבוצת בזק, ובתוך כל אלה הצלחנו לא רק לשמור על זכויות העובדים, אלא אף לשפר תנאים תעסוקתיים ולהשיג זכויות פרישה מיטיבות. אנחנו מבינים שעתידנו כעובדי החברה תלוי באופן ישיר בהצלחתה, ואנו מחויבים להמשיך ולהצעיד את yes כמובילת שוק הטלוויזיה בישראל".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!