דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רכבת ישראל

על הפסים / תחנה חדשה, תוספת רכבות: רכבת ישראל מפרסמת לו"ז חדש

במסגרת הלו"ז המעודכן יופעלו 126 רכבות חדשות מדי שבוע, בדגש על סופי השבוע | בנהריה השירות לא יתוגבר וברכבת מאשימים את ועד העובדים

רכבת ישראל (צילום: רכבת ישראל)
רכבת ישראל (צילום: רכבת ישראל)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

ברכבת ישראל פרסמו הבוקר (ראשון) לו"ז רכבות חדש, ובו תוספות שירות, בייחוד ביום שישי, שייכנס לתוקף בסוף חודש מרץ. השירות לנהריה במסילת החוף לא יתוגבר וברכבת מאשימים את ועד העובדים בעיכוב הפתרון לנושא.

לפי הודעת רכבת ישראל, הלו"ז החדש לאביב 2019 ייכנס לתוקפו ביום שישי, ה-29.3.19, כב' באדר ב', תשע"ט, ויהיה תקף עד להודעה חדשה.

תוספת שירות אביבית

במסגרת הלו"ז המעודכן, יופעלו שמונה רכבות נוספות מדי יום חול, ו-126 רכבות נוסעים חדשות מידי שבוע, עיקרן בימי שישי, בשל הוספת רכבות כתוצאה משינוי שעות כניסת השבת. סך הכל 579 רכבות נוסעים ביממה.

בנוסף, צפויה להיחנך במהלך תקופת הלו"ז הנוכחי תחנת מזכרת בתיה, שתהיה התחנה ה-69 במספר של רכבת ישראל. לקראת התחלת השירות בתחנה, תפרסם רכבת ישראל את הפרטים המלאים אודות זמני הרכבות בתחנה.

יותר רכבות לירושלים

שעות הפעילות בקו, מידי יום חול, יהיו עד השעה 21:30, במקום עד שעה 19:30, בתדירות של שתי רכבות בשעה, לכל כיוון. בנוסף, מדי מוצאי שבת, יופעלו חמש רכבות נוספות בקו, ואלה יפעלו בתדירות של רכבת אחת בשעה, לכל כיוון. בזאת יגדל מספר הרכבות המופעלות בקו מידי יום מ-54 ל-62, ואליהן יתווספו חמש רכבות במוצאי שבת. סה"כ תוספת של 45 רכבות בשבוע.

הארכת קווים

מסלול הרכבות בקו באר שבע-לוד, יוארך עד תחנת הרצליה. בימי שישי, יוארך מסלול הרכבות בקו באר שבע-לוד, ויגיע עד לתחנת תל אביב ההגנה. מסלול הרכבות בקו אשקלון-לוד יוארך גם הוא ויגיע לתחנת תל אביב ההגנה. רכבת ישראל מזכירה לציבור כי בשל עבודות חישמול ציר המסילה באיילון, חלים מידי יום שישי שינויים בתנועת הרכבות בתל אביב, ורכבות מכיוון דרום מתחילות ומסיימות את נסיעתן בתחנת תל אביב ההגנה, ומצפון בתחנת תל אביב סבידור מרכז. מסלולי הרכבות בקו נהריה-נתב"ג יוארכו גם לתחנת מודיעין ויחזרו למסלולן הרגיל.

עבודות החשמול בציר איילון יימשכו

בשל עבודות חישמול ציר המסילה באיילון, חלים מידי יום שישי שינויים בתנועת הרכבות בתל אביב, ורכבות מכיוון דרום מתחילות ומסיימות את נסיעתן בתחנת תל אביב ההגנה, ומצפון בתחנת תל אביב סבידור מרכז. רכבת ישראל מפעילה מידי יום שישי, שמונה רכבות תגבור במסלול עוקף תל אביב, המאפשר נסיעה רציפה, ללא החלפה להיסעים, בין דרום הארץ וצפונה. בנוסף, מפעילה רכבת ישראל לרשות הנוסעים מערך היסעים חינמי, בין תחנות ת"א ההגנה-ת"א השלום-ת"א סבידור מרכז.

מפת תחנות חדשה

המפה החדשה, בעברית, ערבית ואנגלית, מותאמת לאיזור הגיאוגרפי בו נמצאת כל תחנה, ומציגה את החזון של רכבת ישראל: הסעת נוסעים במהירות ובנוחות בין ארבעת המטרופולינים הגדולים.

מפית הקווים והתחנות החדשה של רכבת ישראל
מפית הקווים והתחנות החדשה של רכבת ישראל

השירות לצפון יישאר מוגבל

מחאה ציבורית חריפה התעוררה בשל הפחתת השירות הרכבתי במסילת החוף לנהריה, הציר העמוס ביותר ברכבת ישראל. ההפחתה היא אילוץ שנכפה על הרכבת בשל החלטת שר התחבורה ישראל כץ לפתוח את הקו החשמלי מנתב"ג לירושלים כאשר הרכבת נמצאת במשבר של מחסור בציוד נייד. ברכבת עמלו על האפשרות לתגבר את השירות לצפון עוד לפני הגעת קרונות הניהוג הנדרשים באמצע השנה, וזאת באמצעות הצרחת רכבות מסוגים שונים. פעולה זו מחייבת קיום ניסוי במנהרת גילון, אשר מעוכב, לטענת ההנהלה, בשל עיצומי עובדי הרכבת: "בשל הוראת ועד העובדים שלא לקיים ניסוי במנהרות גילון, ובכך לאפשר הפניית רכבות לקווי הצפון, תידחה החזרת השירות המלא לצפון למועד בלתי ידוע", כותבים בהנהלה. בוועד העובדים מוחים כנגד סידור עבודה אשר לטענתם פוגע בהכרח בזמני ההפסקות של הנהגים בין נסיעות, וכן כנגד כוונות לפיטורים של עובדים ארעיים, עקב גרעונות כספיים שמקורם בניהול כושל. לאחרונה הסכימו בוועד העובדים להשהות את מירב העיצומים בהם הם נוקטים, בעקבות סדרת פגישות גישור בין הנהלת הרכבת, ועד העובדים ונציגי ההסתדרות הכללית

מרכבת ישראל נמסר: "התקופה האחרונה, אשר אופיינה בסגירות מקטעים לצורך עבודות פיתוח וחישמול המסילות, היתה מאתגרת לנוסעינו ולעובדינו, אנו מודים לכם על שיתוף הפעולה, ההבנה והסבלנות. גם כיום, ממשיכות עבודות הפיתוח והחישמול בציר תל אביב ובאיזורים אחרים, ואנו נעשה כל מאמץ כדי לתת את השירות הטוב ביותר לנוסעינו, תחת האילוצים הקיימים. אנו מבטיחים שהסבלנות תשתלם, ותביא רכבת מהירה יותר, ירוקה יותר, בטוחה ויעילה. מהרבה יותר מקומות להרבה יותר יעדים ולהרבה יותר נוסעים."

מוועד העובדים של רכבת ישראל לא נמסרה תגובה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!