דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מיכאל בן ארי

בחירות 2019 / בג"צ פסל את מועמדותו של פעיל הימין הקיצוני בן-ארי לכנסת

רשימות בל"ד-רע"ם וחד"ש-תע"ל, וכן מועמד חד"ש עופר כסיף לא נפסלו, ויהיו רשאים להתמודד בבחירות הקרובות | הרכב השופטים הפך בכך את החלטת ועדת הבחירות המרכזית

בן ארי ובן גביר בהפגנה מול מעון ראש הממשלה (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90).
בן ארי ובן גביר בהפגנה מול מעון ראש הממשלה (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90).
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

ברוב של שמונה שופטים מול אחד: בית המשפט העליון פסל את ד"ר מיכאל בן ארי מלהתמודד בבחירות הקרובות לכנסת. במקביל, אישר בית המשפט את התמודדות רע"מ-בל"ד, חד"ש-תע"ל, עופר כסיף, ומנגד אישר את התמודדותו של עו"ד בן גביר.

"פסיקת בגץ- בושה וחרפה!" נמסר ממפלגת הימין הקיצוני 'איחוד מפלגותה ימין'." אנחנו נעצור את ההשתוללות האקטיביסטית של הבגץ. זהו תיאטרון האבסורד בהתגלמותו, ותוצאה ידועה מראש של שופטים שטבעי יותר שיישבו בבית הדין של מרצ."

מיכאל בן ארי ואיתמר בן גביר בדיון על פסילת מועמדותו כנציג עוצמה יהודית לכנסת ה-21 14 במרץ 2019 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
מיכאל בן ארי ואיתמר בן גביר בדיון על פסילת מועמדותו כנציג עוצמה יהודית לכנסת ה-21 14 במרץ 2019 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

ד"ר עופר כסיף בתגובה להחלטת בג"ץ: “שמח שנעשה צדק. כפי שהיועמ”ש כבר קבע קודם לכן, אין שום הצדקה לפסילתי ומדובר היה בניסיון פוליטי מביש של הכהניסטים בחסות נתניהו. על אף הניסיון לצמצם את המרחב הדמוקרטי ולהשתיק קולות התנגדות למשטר מפלה, אני אמשיך לדבר על סיום הכיבוש ולחתור לשלום ושוויון ביחד עם שותפיי ברשימה, ואמשיך להתנגד לשיח הגזעני והמסית".

יו"ר מרצ, ח״כ תמר זנדברג, על ההחלטה: "ביבי הכניס ומרצ הוציאה. מי שמאמין בעליונות הגזע צריך להיות מאחורי סורג ובריח ולא בכנסת ישראל, וטוב שבית המשפט אמר את דברו באופן ברור. הניסיון של ראש הממשלה להכניס את הכהניסטים הוא עוד חוליה בשרשרת הגזענית והאפלה שנוצרה כאן בשנים האחרונות, וטוב שיש את מרצ ששוב עמדה מולו. העתירה שלנו הביאה לניצחון גם במאבק הזה. מודים לעו"ד אורי הברמן שייצג אותנו בעתירה".

דיון בבג"צ על פסילתו של מועמד חד"ש לכנסת, עופר כסיף (צילום: דוברות חד"ש)
דיון בבג"צ על פסילתו של מועמד חד"ש לכנסת, עופר כסיף (צילום: דוברות חד"ש)

בדיון ביום חמישי נשמעה ביקורת על התבטאויותיו של בן-ארי, בין היתר מידי השופט פוגלמן. פוגלמן התייחס לאמירה של בן-ארי לגבי מכירת דירות לאזרחים ערבים בעיר עפולה ואמר שהמכרז "נפתח לאויב בתור שוויון זכויות". פוגלמן אמר על ביטוי זה: "זה משפט שהוא קריסטל קליר. הוא מבהיר את מילון בן ארי. כלומר, אדוני מנסה להציג כיום קומפוזיציה שהוא מדבר רק על אויב. פה, בעצם, נשף המסכות הזה נחשף. איזה קונטקסט של מאבק לאומי יש פה לגבי אזרח שרוצה לגור בעפולה?".

בעמדתו כלפי בן ארי, כתב היועמ"ש כי "אין מדובר במקרה גבולי. מדובר במקרה המצוי עמוק בתחום המצדיק ומצריך את פסילת המועמד לפי החוק". זאת, כי מניתוח התבטאויותיו של בן-ארי, עולה כי הן מתייחסות לציבור הערבי בכללותו ולא רק לכאלה אשר היו מעורבים בפעילות טרור. לעמדת היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה, ראיות אלו חמורות וקיצוניות מבחינת עוצמתן; בין היתר כי עמדותיו ביחס לציבור הערבי היא בגדר יעד מרכזי בו הוא עוסק, ולא נושא טפל ושולי. עוד נאמר כי בן-ארי פועל למען מימוש מטרות אלו לשם הפיכתם מרעיון להגשמתו וההתמודדות בבחירות נועדה למימוש המטרה או להגברת המעשה. עוד כתב היועמ"ש כי "עיון בכלל דבריו של בן-ארי, כפי שאלו צוטטו בהרחבה מפיו, מלמד, וזאת אף אחר הסבריו, כי הוא מתייחס לאוכלוסייה הערבית כולה באופן המקיים את העילה של הסתה לגזענות".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!