דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
21.3°תל אביב
  • 17.8°ירושלים
  • 21.3°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 22.1°אשדוד
  • 23.6°באר שבע
  • 28.0°אילת
  • 23.2°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

ההפקרות נמשכת / הכפר ריינה שובת בעקבות מותם של שניים מבניו בתאונת עבודה

העבודה, הלימודים והמסחר הושבתו בעקבות מותם של דאמן ג'ול ג'מאל טאטור ונשני אמין נאצר בסול בנפילה מגובה | מוחמד יונס, פעיל פוליטי ובן דודו של טאטור: "אנחנו רוצים שתנאי העבודה בגובה יפסיקו לסכן חיים של אנשים"

נאסר בסול (מימין) ודאמן ג׳ול ג׳מאל טאטור (מהמרכז) מהכפר ריינה לצד זירת התאונה בחריש (צילום: הפורום למניעת תאונות עבודה, איחוד הצלה)
נאסר בסול (מימין) ודאמן ג׳ול ג׳מאל טאטור (מהמרכז) מהכפר ריינה לצד זירת התאונה בחריש (צילום: הפורום למניעת תאונות עבודה, איחוד הצלה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הכפר ריינה ששכל אמש שניים מבניו בתאונת עבודה באתר של חברת ש. שטרית "סביוני חריש", השבית אתמול (שני) את העבודה, המסחר והלימודים בכפר לאות אבל. אמש נערכה בכפר גם הפגנה קטנה כנגד ההפקרות הבטיחותית באתרי הבניין. דאמן ג'ול ג'מאל טאטור ז"ל ונשני אמין נאצר בסול ז"ל נפלו אתמול שניהם אל מותם מגובה שבעה מטרים מפיגום שקרס.

"90% מהפועלים לא יצאו היום לעבודה וגם הלימודים הושבתו. הכל שובת. יש פה מאות ואפילו אלפי אנשים באוהל האבלים" אמר ל'דבר ראשון' מוחמד יונס, פעיל פוליטי-חברתי ובן דודו של טאטור שנהרג אמש. "אנחנו יודעים שהאתר גם נסגר. זו מכה קשה לאבד שני אנשים צעירים ביום אחד, שניהם לפני גיל 25".

#أمين_وضامن فاجعة #الرينةالرينة تخرج من بيوتها لهذا المصاب – من داخل بيوت الأهل الثكالى أوجاعٌ وآلام ، قلوب تتشح…

Posted by Shashe Net on Sunday, March 17, 2019

"יש פה אוכלוסיה רחבה שעובדת בבניין, זו הפרנסה המרכזית של בני הכפר. הם עובדים בתנאים קשים מאוד, עם מנופים ומכשור אלקטרוני. הבניה לגובה גורמת לנפילות" הוסיף יונס, שפעיל מזה תקופה ארוכה במאבק כנגד תופעת תאונות העבודה והבניה. "אנחנו רוצים שתנאי העבודה בגובה יפסיקו לסכן חיים של אנשים. בטיחות, להעסיק יותר מפקחי בטיחות והכשרה למנהלי עבודה" אמר. "אנחנו מדברים על דברים הומניים ואנושיים למען הפועלים עצמם. הם יוצאים בשעה 5 בבוקר לעבודה ולא חוזרים – זה הגורל שלהם? ככה זה צריך להיראות? זה אבסורד". לדבריו מתארגנת כעת יוזמה ראשונית בכפר ליצירת צוות מתנדבים בשיתוף פעולה עם המועצה המקומית במטרה להתמודד עם מצב הבטיחות באתרי הבניין שבני הכפר עובדים בהם.

"הוא היה אדם חמוד, אוהב לצחוק, אוהב את החיים זה כואב. קורע את הלב", אמרה ל'דבר ראשון' קרובת משפחה נוספת של טאטור. "מאז סוף כיתה י"ב הוא עובד בבניין. וודאי שכל אמא ואבא שיודעים שהבן שלהם עובד על קומות גבוהות דואגים. כשהאחים שלי יוצאים לעבודה יש לי תמיד חששות.

"חשוב שיטפלו בבעיה של תאונות העבודה. שראש הממשלה וכולם ידעו שאנחנו במלחמה. גם ביום שישי נפל עובד ונפטר" הוסיפה, כשהיא מתייחסת למותו של אבראהים עבדו ז"ל (19). מוקדם יותר אתמול נהרג גם פאהד יוסף מחסן גנימאת, בן 38, תושב העיירה צוריף שליד חברון, מפגיעת טרקטורון בובקט במהלך עבודתו במפעל לחומרי בניין באזור התעשייה נתיבות.

מלבד שלושת ההרוגים, נפצעו גם שני עובדים – האחד באורח קשה באתר בניה ברמות השבים והשני באורך בינוני באתר בניה בהרצליה. גם הבוקר (שני) נפתח בשתי תאונות עבודה נוספות: פועל שנפל מגובה 4 מטרים באתר בניה בעין הוד, ופועל נוסף שנפל מגובה באתר בניה בכפר יונה – שניהם נפצעו באורח בינוני.

"רצף התאונות המזעזע מלמד שעד כה מנהל הבטיחות בעבודה במשרד העבודה, מלבד סיסמאות וכותרות בתקשורת, לא עושה כל פעולה אופרטיבית בשטח כדי למנוע את התאונה הבאה" מסר אמש עו"ד ישראל אסל, היועץ המשפטי של הפורום למניעת תאונות עבודה. "מתחילת השנה נהרגו 18 עובדים בתאונות עבודה ועולם כמנהגו נוהג, הפורום למניעת תאונות עבודה קורא ליחידת פלס בלהב 433 ולמנהל הבטיחות בעבודה, לשלב ידיים, זוהי שעת חירום ויש לפעול באופן מיידי להגברת האכיפה הפלילית בתחום הבטיחות בעבודה אחרת נמשיך לספור את הפועלים שנהרגים על מזבח ההפקרות בענף הבנייה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!