בית הדין האזורי לעבודה בת"א דחה היום (ב') את בקשת ועד עובדי הרכבת וההסתדרות ואישר פעם נוספת את סידור העבודה לנהגים שקבעה ההנהלה. ביה"ד הבהיר בהחלטה כי לא היתה בבקשה כל חידוש מהבקשה הקודמת ולא הוצגו ראיות חדשות.
עם זאת, השופטת אסנת רובביץ'-ברכש הורתה להנהלה לשלב שני נהגים ששובצו ככוננים במשימות נהיגה ולא במשימות אחרות. בדיון שהתקיים בערב שקדם להחלטה, היא אף מתחה ביקורת על ההנהלה: "אנחנו מבינים שמצאתם לנכון פחות להגיע להבנות ויותר להבעיר את השטח". בהחלטה שקיבחה בסופו של דבר הבהירה השופטת כי השתכנעה שההנהלה ביצעה את השיבוץ בתום לב.
בינתיים, נראה שהמאבק הנוכחי הוא ככל הנראה רק הספתח למאבק לקראת 'לו"ז האביב' שצפוי להיכנס בסוף החודש.
בליל ה-28 במרץ צפויים אזרחי מדינת ישראל לדחוף מחוגיהם שעה קדימה ולעבור לשעון הקיץ. יום אחרי כן, ב-29 במרץ, יתעדכן גם לו"ז הנסיעות ברכבת, כפי שפרסמה כבר החברה.
הלו"ז החדש מחייב גם סידור חדש, וההנהלה מחויבת על פי הפסיקה לשאת ולתת מול ועד העובדים על השפעתו והשלכותיו. אלא שבמקום זאת – לעת עתה מנהלת ההנהלה מאבק מול הועד על סידור העבודה הזמני, שנקבע באופן חד צדדי בתחילת החודש, ורלוונטי רק לשבועיים הקרובים. "זכותנו לקבוע את הסידור" הבהירה ההנהלה לבית הדין כשהיא מחדדת שמדובר בסוגיה עקרונית מבחינתה.
בשש השנים האחרונות נתקבלו כלל הסידורים בהסכמה בין הצדדים ובהתאם כמעט ולא נראו עיצומים ברכבות הנוסעים. לכן נראה שהתבצרות הצדדים בעמדותיהם בנקודת הזמן הנוכחית, מנבאת הסלמה נוספת ביחסי העבודה במהלך החודש הבא, וזאת בתקופה בה מצויה הרכבת במתקפה תדמיתית בעקבות דו"ח מבקר המדינה שהתייחס בעיקר לכשלי תכנון. יחסי העבודה העכורים בולמים גם תוכניות פיתוח נוספות כגון ניסויים בהעברת רכבות עם תכולת נוסעים גדולה יותר במנהרות גילון שיאפשרו שיפור השירות בקו עכו כרמיאל. גם הנזקים הכלכליים הנגרמים בשל העיצומים הננקטים במחלקת המטענים מושפעים מיחסי עבודה אלו.