דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות 2019

בחירות 2019 / הימין החדש מציג: "שרת הדרום" של נתניהו

נפתלי בנט ואלונה ברקת הציגו באשדוד את תוכניתם לדרום הארץ: הכרעת חמאס, הרחבת קו העימות והטבות המס, בית חולים חדש בבאר שבע, ונמל תעופה בינלאומי בנבטים | ברקת: "נמל התעופה החדש ייצור 30 אלף מקומות עבודה"

נפתלי בנט ואלונה ברקת במסיבת עיתונאים באשדוד, להצגת תוכנית "הדרום החדש"
נפתלי בנט ואלונה ברקת במסיבת עיתונאים באשדוד, להצגת תוכנית "הדרום החדש"
נתי יפת
נתי יפת
עיתונאי ותיק, מסקר עבור "דבר ראשון" את מערכת הבחירות 2019
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר "הימין החדש" נפתלי בנט ומועמדת המפלגה אלונה ברקת הציגו אתמול (שלישי) במסיבת עיתונאים שהתקיימה באשדוד את תוכניתם "הדרום החדש". בנט פתח את האירוע בקריאה לראש הממשלה בנימין נתניהו להורות לצה"ל לנצח את חמאס ולשלול ממנו את יכולותיו. "את חמאס צריך למעוך", אמר. "יש תכנית, הצגתי אותה מזמן ואני מבקש מהקבינט לאמץ אותה״.

בנט, המתיימר לכהן כשר ביטחון, חזר שוב על המתקפות על ההנהגה הצבאית: "צריך לומר את האמת, תושבי הדרום מופקרים מזה 15 שנה על ידי קברניטי הביטחון של ישראל". הוא חזר שוב, עניין כמעט יומיומי בקמפיין הבחירות שלו, על השקר שלפיו הציג טרם צוק איתן תוכנית מנע להתמודדות עם המנהרות. בפועל, הוא הבין את חומרת האיום רק כשבוע לפני תחילת המלחמה, ובישיבות הקבינט דחק בצה"ל לגבש תוכנית.

בנט הציג את ברקת כ"שרה חברתית בכירה" בממשלה הבאה בראשות נתניהו, בעוד שבתוכנית המפלגה היא מוצגת כ"שרת הדרום". התוכנית מתבססת על שיפור ההתמודדות עם חמאס והשגת שקט בדרום, ועל הרחבת קו העימות הדרום-מערבי, החל כיום על היישובים הנמצאים במרחק 7 ק"מ מרצועת עזה, ליישובים במרחק 40 ק"מ, כלומר גם לאשקלון, אשדוד ובאר שבע. בנט וברקת הציגו את הרחבת קו העימות כתנאי לכניסה לממשלה הבאה.

על פי התוכנית, הטבות המס שמהן נהנים תושבי קו העימות יחולו על כל תושבי האזור, ויגדילו את שכר הנטו שלהם בהתאם להכנסה. כך, מי שמרוויח 10,000 שקל בחודש, ייהנה מתוספת שנתית לנטו של כ-11 אלף שקל. הבטחות נוספות בתוכנית הן הקמת בית חולים נוסף בבאר שבע והשוואת רמת שירותי הבריאות לזו של המרכז; והקמת שדה תעופה בינלאומי בנבטים, "נתב"ג 2", שלדברי ברק "ייצור 30 אלף מקומות עבודה ויעשה מהפכה תעסוקתית בנגב".

בפתח דבריה אמרה ברקת: "אם הדרום יקבל את אותם המשאבים שמקבלים בתל אביב, נביא את הרוח, נרתום את המשוגעים לדבר ונעשה מהפכה בדרום בדיוק כמו שעשינו בכדורגל. אני עוברת מכדורגל לפוליטיקה כדי לשכפל את המהפכה לשאר התחומים, וכדי להיות שרת הדרום בממשלת נתניהו הבאה.

"גזלו את קו העימות מאשקלון, אשדוד, באר שבע ויישובים רבים נוספים, כדי לחסוך על חשבונם מיליארד וחצי שקלים בשנה לקופת האוצר. אנחנו נחזיר לתושבי הדרום את מה שמגיע להם, נקודה. זו ההתחייבות שלנו לתושבי הדרום. לא ספרו אתכם עד היום – מהיום יש דרום חדש, שיתחילו לספור אותו ובשקלים".

הנושא האחרון שאליו התייחסה ברקת הוא נושא הבריאות. היא אמרה כי מספר המיטות, האחיות והרופאים לנפש נמוך בכחצי מהמרכז, העומס בבית החולים סורוקה בלתי נסבל, וזמני ההמתנה למומחים גבוה פי חמישה מבמרכז הארץ. "בית החולים החדש בבאר שבע מתעכב כבר 15 שנה, כי לאף אחד לא איכפת שתוחלת החיים שלכם קצרה בחמש שנים מתושב המרכז, ושתמותת התינוקות שלכם כפולה מאשר במרכז", אמרה.

"אם תשימו אותי בממשלת נתניהו אנחנו נדאג שבית החולים הזה קום יקום ושבית החולים באשדוד יקבל את התוספת של מאות המיטות שהוא מבקש, ושיינתנו תמריצים מתאימים לרופאים כדי לסגור את הפער הרפואי, וכך נייצר דרום חדש גם בתחום הרפואה.

"באתי לדרום כדי שכל ילד יידע שאפשר להגשים כל חלום, שאפשר להצליח בחיים, אם רק יקבל הזדמנות. מה שעשינו בכדורגל אפשר לעשות בכל תחום. אנחנו נגשים את החלום ואת חזון בן-גוריון, להפוך את הדרום למוביל בכל תחום. אם תרצו, אין זו אגדה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!