דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יעקב ליצמן

הסדר מאוחר / סגן השר ליצמן יידרש לאישור מהיועמ"ש בהחלטות על ביטאון מפלגתו

רק לאחר בקשות חוזרות ונשנות ורגע לפני סיום הקדנציה, מי שניצב בראש מערכת הבריאות כשמונה שנים ערך הסדר ניגוד עניינים | המשנה ליועמ"ש קבעה כי אין מניעה שבני משפחתו יעבדו במערכת הבריאות

ח"כ יעקב ליצמן מסיעת יהדות התורה בכנסת נושא דברים מעל בימת הכנסת, 2003. (צילום: אבי אוחיון / לע״מ)
ח"כ יעקב ליצמן מסיעת יהדות התורה בכנסת נושא דברים מעל בימת הכנסת, 2003. (צילום: אבי אוחיון / לע״מ)
ספי קרופסקי
ספי קרופסקי
ראש מערכת החדשות ועורך הבריאות
צרו קשר עם המערכת:

באיחור לא אלגנטי ורגע לפני הבחירות, במשרדו של היועץ המשפטי לממשלה ערכו הסדר ניגוד עניינים לסגן שר הבריאות יעקב ליצמן. לא רק שההסדר נערך באיחור ניכר, לקראת סוף הקדנציה ובעקבות בקשות חוזרות ונשנות של עמותת "הצלחה", תוכנו מעלה ניחוח של "הנחת סלב" מצד החתומה עליו – המשנה ליועץ, עו"ד דינה זילבר.

ליצמן יסדר 

הסכם ניגוד העניינים שנחתם בשבוע שעבר מגיע זמן קצר לאחר רצף פרסומים בתקשורת אודות התערבויות מצד ליצמן ואנשיו בנעשה במערכת. למי שהספיק לשכוח – סגן השר אף נחקר באחרונה בחשד שסייע להטות חוות דעת פסיכיאטרית למלכה פיילר, הנאשמת בפדופיליה ומבוקשת למשפט באוסטרליה.

שר הבריאות יעקב ליצמן מגיע לישיבת הממשלה 25 ביוני (צילום: מארק ישראל שלם/ פלאש 90).
שר הבריאות יעקב ליצמן מגיע לישיבת הממשלה 25 ביוני (צילום: מארק ישראל שלם/ פלאש 90).

כשהפרסומים הללו ברקע, עו"ד זילבר מכשירה במסמך באופן כמעט מוחלט את ליצמן לאור קשריו המשפחתיים לגורמים שעובדים בפוזיציות שיש לו נגיעה אליהם. מדובר בבנו יחיאל ליצמן שעובד כספק מדרסים שעובד עם קופות חולים מאוחדת, גיסו הרב שלום גרינבוים שהעניק שירותי דת בבית החולים משגב לדך של מאוחדת גם כן ואחיין שעובד כמשגיח כשרות בבית החולים אסותא אשדוד.

אולם המשנה ליועץ מתעכבת מעט יותר על זיקתו של סגן השר לעיתון "המודיע" של אגודת ישראל. רעייתו של ליצמן עובדת בתפקיד זוטר בארכיון העיתון, אך מעבר לכך קשה להתעלם מהקשרים בין יו"ר המפלגה – לביטאון הרשמי שלה. היא אף מגדירה אותם כ"בעייתיים".

על זה כותבת עו"ד זילבר כי על ליצמן להימנע מלטפל בעניינים שלהם יש השפעה כלכלית לעיתון או שנוגעים לאינטרסים אחרים שלו. אם בכל זאת יהיה מעורב בהחלטות הנוגעות לעיתון, יידרש לכך אישור פרטני מהיועץ המשפטי לממשלה. עוד מציינת המשנה ליועץ כי לאור הקשרים הללו, על לשכתו של ליצמן להימנע מלקבוע את זהות העיתונים שבהם יפורסמו מודעות מטעם המשרד.

המשנה ליועמ"ש דינה זילבר (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
המשנה ליועמ"ש דינה זילבר (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

במסמך נמתחת גם ביקורת על ליצמן שלא מיהר להצהיר על קשריו. "ראשית, אבקש לחזור ולהדגיש את חובתך כסגן שר, לדווח על זיקות אישיות שעלולות להעמידך במצב של חשש לניגוד עניינים", כותבת עו"ד זילבר, "החל מתחילת כהונתה של הממשלה ה-33 הדיווח נעשה על גבי שאלון שקבע מבקר המדינה בהתייעצויות עם היועץ המשפטי לממשלה, ועל השר להעביר את השאלון, בתחילת כהונה, בשינוי תפקיד או עם גילוי זיקה שלא היתה ידועה לו מלכתחילה, הן למבקר המדינה והן ליועץ המשפטי לממשלה".

ליצמן, שניצב בראש המערכת כבר שמונה שנים כסגן שר וכשר, העמיק את שליטתו בה עד לרמות הפרטניות ביותר, ודרך אנשיו נוהג לפי עדויות של גורמים במערכת ותחקירים להשפיע באופן ישיר או עקיף על קבלת טיפולים, לסייע עם "פרוטקציות" למקורבים ולפי החשד האחרון – השפעה על חוות דעת רפואית. הוא עצמו מעוניין לשוב למשרד לאחר הבחירות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!