דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 24.6°אילת
  • 24.6°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 23.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות 2019

בחירות 2019 / תאמינו לי, אל תאמינו לאף אחד: 'הליכוד' ו'כחול לבן' במאבק על הבוטים

לאחר שהבוקר נחשפה רשת של חשבונות מזוייפים שהידהדה את מסרי הליכוד ברשת הטוויטר, ככל הנראה במימון של מליונים, קיימו ראשי המפלגות המתמודדות על השלטון מסיבות עיתונאים | שבוע ויום לפני הבחירות

מסיבת עיתונאים של הליכוד, 1 באפריל 2019 (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
מסיבת עיתונאים של הליכוד, 1 באפריל 2019 (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
נתי יפת
נתי יפת
עיתונאי ותיק, מסקר עבור "דבר ראשון" את מערכת הבחירות 2019
צרו קשר עם המערכת:

שתי המפלגות המתמודדות על הנהגת המדינה ערכו בצהריים (שני) מסיבות עיתונאים, בעקבות הפרסום הבוקר של ידיעות אחרונות על רשת בוטים הפועלת לכאורה בטוויטר בשירות הליכוד. דוברי ראש הממשלה בנימין נתניהו הבטיחו כי "הבוטים ייחשפו" במסיבת העיתונאים, אך באירוע השתתף רק אזרח אחד בשם גיורא, שהוצג כמי שעומד מאחורי חשבון טוויטר בשם "קפטן ג'ורג'".

בעקבות הופעתו של "קפטן ג'ורג'" התפרסמו ציוצים קשים שלו ברשת החברתית, בהם כתב בין היתר כי "כהנא צדק" וכי אמנון אברמוביץ' הוא "השטן בהתגלמותו". נתניהו אמר במסיבת העיתונאים כי "עיתון הבית של לפיד-גנץ, ידיעות אחרונות, המציא את עלילת הבוטים. אני בהתחלה חשבתי כשראיתי את זה שזו מתיחה של 1 באפריל. אבל לא, זו עוד עלילת שווא שהתקשורת מתגייסת כדי להפיץ יחד איתם."

מסיבת עיתונאים של הליכוד, 1 באפריל 2019 (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
מסיבת עיתונאים של הליכוד, 1 באפריל 2019 (צילום: הדס פרוש/פלאש90)

"הם לקחו 'פייק תחקיר', שעשה אגב ארגון שמאל בתמיכת סורוס, והראו שהתמיכה בליכוד ברשת היא בכלל לא תמיכה של אנשים, היא תמיכה של בוטים. לא של אנשים אמיתיים, של רובוטים. הם אינם מוכנים לקבל שאתם – אזרחי ישראל – תומכים בליכוד. הם לא מוכנים לקבל שאתם אזרחי ישראל תומכים בי, תומכים בהישגים שלנו.

"הם אינם יכולים לקבל שאינכם תומכים בשני החבר'ה שאינם מתאימים לתפקיד. ולכן בעזות מצח, בהתנשאות אין קץ, הם פשוט משקרים ואומרים שאתם, האנשים שמתבטאים ברשת, אתם לא האנשים האמיתיים. מיליון מצביעי הליכוד הם לא בוטים. אתם רואים מה שאני וחברי בליכוד עושים למען המדינה שלנו, אתם רואים את ההישגים העצומים שלנו, רואים שלפיד וגנץ הם חלשים, לא מתאימים ולא יכולים להיות ראשי ממשלה והדרך שלהם שגויה.

"התקשורת, אזרחי ישראל, משקרת לכם מבוקר עד ערב. ברדיו, בטלוויזיה, בעיתונים. הם משתיקים ומכפישים אנשי ימין. הם קראו לנו צ'חצ'חים, אספסוף, בבונים, מנשקי קמעות ומזוזות, ועכשיו הם קוראים לנו בוטים".

גנץ: "נתניהו מוביל קמפיין של טרור תודעתי"

קודם למסיבת העיתונאים של נתניהו קיימו מובילי "כחול לבן" מסיבת עיתונאים משלהם בגני התערוכה בתל אביב, בה תקפו את נתניהו והליכוד בחריפות. יאיר לפיד אמר בין היתר, כי "ראש הממשלה, ראש המדינה, הוא גדול מפיצי השקרים וההכפשות. נתניהו הוא הטרול הראשי. אני לא רוצה ולא מוכן לחיות בתורכיה".

ראשון הדוברים היה יו"ר כחול לבן בני גנץ, שאמר כי נתניהו נוקט באמצעים חריפים משום שהוא עומד להפסיד בבחירות. גנץ הוסיף כי "נתניהו מוביל קמפיין של טרור תודעתי על אזרחי ישראל. מי שמדליף דיונים סודיים מהקבינט לא יהסס לקדם מערך פייק ניוז מפלצתי שרק קצה הקרחון שלו נחשף היום.

יאיר לפיד ובני גנץ (צילום: עמר כהן).
יאיר לפיד ובני גנץ (צילום: עמר כהן).

"יש כאן מערך שלם ממומן בכסף גדול בניסיון לגנוב בחירות. זה מחייב חקירה. בפעם הראשונה  זו אולי טעות, כשמפרסמים את הסרטון עם קברי החללים בהר הרצל. בפעם השנייה כשפוגעים במראהו של אברמוביץ, נכה צהל שנפצע בגבורה מכוויות קשות, הוא טען שזו שטות.  בפעם השלישית, הרביעית החמישית והאלף זו כבר שיטה. יש כבר שיטה של שקרים.

"נתניהו פוחד מהאמת הנגלית בפרשות השחיתות, בפרשת עמלות תמורת צוללות ובאישור מכירת צוללת מתקדמת למצרים ללא אישור וידיעת מערכת הביטחון. לכן, הוא מפיץ רעל ושקרים. יותר ויותר ישראלים כבר לא מאמינים לו. במידה לא קטנה, בית הקלפים של נתניהו הולך וקורס".

לפיד: "נתניהו שומר את השקרים הגדולים לסיום הקמפיין"

לפיד, שדיבר לאחר גנץ, אמר: "אני רוצה להקריא לכם ציוץ אחד שיצא אתמול. אחד מעשרות אלפי הציוצים שהרשת של נתניהו מפיצה: בני גנץ הובהל לבית חולים איילון בתל אביב לאחר כאבי ראש ואיבוד תחושה ביד ימין. חשד לאירוע מוחי משמעותי!

"כמו שאתם רואים, בני גנץ יושב כאן, בריא כמו שור. זה שקר מסוכן ומטורף. בדיוק כמו כל השקרים האחרים שסיפרו עליו בשבועות האחרונים. למה הגענו? ראש ממשלת ישראל מפיץ שקרים מגעילים ומטורפים על הרמטכ"ל ה-20 של צבא ההגנה לישראל. אחד האנשים הכי הגונים והכי טובים שהכרתי אי פעם. זה מה שקורה אחרי 13 שנה בשלטון.

"שמעתי אותו קורא לנו לנהוג בממלכתיות. יש לראש הממשלה הזדמנות לצאת בקולו ולהגיד שהיא מתנגד לזה. מילים פוצעות. מילים משנות מציאות. יש פה פגיעה בצבא עצמו."

"התחקיר של 'ידיעות אחרונות' וה'ניו יורק טיימס' חושף את העובדה שנתניהו ואנשיו ירדו מהפסים. הוא יודע שהוא יפסיד בבחירות בעוד שמונה ימים. הוא יודע שאם הוא לא יהיה ראש הממשלה הוא עלול לגמור בכלא. אז הוא החליט שאין יותר חוקים.

"האיש הזה, שכל היום תולה שלטי חוצות כמה הוא חזק, לא מפסיק להתבכיין ולא מפסיק לרמות. אין יותר חלש מזה. הוא מנסה לגנוב את הבחירות. אין יותר חלש מלנסות לרמות בשביל לנצח כשאתה יודע שאתה הולך להפסיד. אחרי 13 שנה בשלטון, זו ההשחתה. זה מה שקרה לנתניהו בשנים האחרונות. נמאס לו מזה שהוא צריך לעמוד לבחירות חופשיות כל פעם מחדש.

"אני קורא לאזרחי ישראל להיות ערניים. אני מכיר את נתניהו כאת כף ידי. את השקרים הגדולים הוא שומר לשבוע האחרון שמתחיל מחר. בשבוע הקרוב אתם תשמעו את השקרים הכי גדולים והכי מכוערים. הם יישמעו לכם אמינים, כי נתניהו הוא שקרן מקצועי. כי הוא משקיע בזה מיליוני שקלים. כסף שחור. מנגנון שאף אחד לא יודע איך הוא ממומן. אל תאמינו. אל תאמינו לאף מילה שתשמעו בשבוע הקרוב. תבדקו. תחקרו. אל תתנו שירמו אתכם".

יעלון: "הערכים בצלילה, הדמוקרטיה בצלילה"

שלישי דיבר משה (בוגי) יעלון, שאמר: "אני לא הייתי זקוק לתחקיר הזה, חוויתי על בשרי איך נתניהו בשקרים פועל כדי לחסל יריבים, מתחרים פוליטיים. רק להסתכל על הימים האחרונים שבהם בנימין נתניהו נאלץ להתייחס לאותה סוגיה של מכירת צוללות למצרים. כמה גרסאות. כמו כל עבריין חשוד שמרגיש את החרב על צווארו. הוא עוד לא ייצב גרסה, כמו שקוראים לזה החוקרים במשטרה.

"הוא השתמש באותה מערכת שראינו הבוקר כדי להטביע את מדינת ישראל בשקרים. עושה שימוש במסמכים מסווגים תוך כדי פגיעה בביטחון המדינה. כמובן, האינטרס שמעל הכל הוא לא מדינת ישראל, הוא לא אזרחי מדינת ישראל, הוא ההישרדות הפוליטית שלו.

"מדינת ישראל צוללת כתוצאה מזה עם נתניהו. הערכים בצלילה. הדמוקרטיה בצלילה. הבריאות בצלילה. התחבורה בצלילה. הביטחון בצלילה. ישראל צוללת וטובעת בים של שקרים שנאה ושחיתות. נתניהו שוטף את מוחותיהם של אזרחי ישראל גם בשקרים וגם ברפש. 13 שנה זה יותר מדי".

אחרון דיבר גבי אשכנזי, שאמר: "אני הזדעזעתי. המחשבה שחלפה בראשי זה מה חושבים קציני צה"ל, חיילי צה"ל, אלופי צה"ל. אנחנו פיקדנו עליהם. חלקם במילואים חלקם בעוטף עזה. חשבתי מה היה אומר משה ארנס, שמיר, בגין. ראשי ממשלות ושרי ביטחון. חשבתי שיש גם לראש הממשלה קווים אדומים – התבדיתי.

"שמעתי אותו קורא לנו לנהוג בממלכתיות. יש לראש הממשלה הזדמנות לצאת בקולו ולהגיד שהיא מתנגד לזה. מילים פוצעות. מילים משנות מציאות. יש פה פגיעה בצבא עצמו. נוכח ההדלפות מהקבינט אני רק חושב מה עובר בראשו של ראש אמן ורמטכ"ל שצריכים להיכנס לחדר הזה, ולהעביר את ההמלצה שלהם למבצע.

"אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם זה היה הקבינט ב-2007, כשאישרנו את התקיפה של הכור הסורי. זה מראה שאפשר אחרת. וצריך אחרת. ואנחנו נעשה את זה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!