דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רונה רמון

פרסי ישראל התשע"ט / רונה רמון ז"ל היא כלת פרס ישראל התשע"ט למפעל חיים

רמון, ששכלה את בעלה אילן ואת בנה אסף והלכה השנה לעולמה, הקדישה את חייה לפעילות חינוכית וחברתית | שר החינוך בנט: "רונה בחרה בחיים והקדישה את חייה לעשייה למען החברה"

רונה רמון (מארק ישראל סלם/פלאש90)
רונה רמון (מארק ישראל סלם/פלאש90)

שר החינוך, נפתלי בנט (הימין החדש), הכריז אתמול (שלישי) על רונה רמון ז״ל ככלת פרס ישראל התשע"ט למפעל חיים. בנימוקי משרד החינוך למתן הפרס לרמון נכתב: "פרס מוענק לרמון ז"ל פעילותה החברתית לאורך השנים. לאחר מותם של בעלה ובנה, הקימה רמון שורה של מפעלים חינוכיים דוגמת שבוע החלל הישראלי, תחרויות חלל ואסטרונומיה, מרכזי מדעים וחלל בפריפריה, כנס אילן אמון המקצועי, מלגות לחוקרים מצטיינים ועמותת קרן רמון לחינוך למצוינות וחלל בקרב בני נוער בשיתוף משרד המדע ומשרד החינוך."

ממשפחת רמון נמסר ״אנו מתרגשים מאד, ומבקשים להודות מקרב לב לשר החינוך ולוועדת הפרס על הבחירה באמא שלנו, מנהיגה אזרחית אמיצה שאהבה את מדינת ישראל, והקדישה את חייה לדור הצעיר. אין בפרס הזה נחמה, אבל יש בו הרבה גאווה. אמא שלנו לקחה חיים כואבים והפכה אותם למפעל חיים שנתן כל כך הרבה לאנשים אחרים. ברוחה הייחודית ובעשייתה היא העניקה לעשרות אלפי בני נוער ומהנדסים השראה וכוח להיות טובים יותר ולהגשים את חלומותיהם״.

שר החינוך בנט מבשר למשפחת רמון על הענקת הפרס לרונה רמון ז"ל (ללא קרדיט)
שר החינוך בנט מבשר למשפחת רמון על הענקת הפרס לרונה רמון ז"ל (ללא קרדיט)

שורה של אישי ציבור ופוליטיקאיות קיבלו בהתרגשות את ההחלטה על רמון,שנפטרה השנה לאחר מאבק במחלת הסרטן, בינהם שר החינוך בנט: ״התרגשתי לבשר כעת לילדיה של רונה רמון ז״ל על זכייתה של אמם הנפלאה בפרס ישראל למפעל חיים. רונה רמון היא גיבורת ישראל של נתינה ואור. כמה אהבה, ציונות, מסירות ותרומה הייתה באישה זו ובמשפחת רמון בכלל.‬ על אף שאיבדה שניים מהיקרים לה מכל, אילן ואסף ז״ל, רונה בחרה בחיים והקדישה את חייה לעשייה למען החברה. רונה, אילן ואסף רמון ייצרבו בזיכרון הלאומי של האומה כשלושה גיבורים אהובים שנתנו למדינת ישראל את כל אשר היה להם לתת. ביום העצמאות הקרוב, כאשר אעניק את הפרס, ניזכר כולנו במורשתה של רונה ז״ל ונמשיך את מפעל חייה ליצירת ישראל טובה יותר. מזל טוב משפחת רמון, אמא תמיד איתנו״.

חברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין (העבודה) מסרה "החלטתו של השר בנט להעניק לרונה רמון את פרס ישראל היא ראויה ומרגשת מאין כמוה. ביום שבו נפטרה, הבעתי תקווה שהפרס ינתן לה, כמי שמעולם לא התכוונה או רצתה להיות סמל, והפכה לרוח של כל מה שטוב בחברה הישראלית. את רונה רמון ז״ל , ראוי שנוקיר כחברה גם לאחר לכתה."

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!