דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

ההתאגדות בהייטק / הסכם היסטורי ב-SAP: תכנית פרישה המציעה פיצוי נדיב לעובדים

ועד העובדים וההנהלה גיבשו התכנית לאחר שהחברה בישראל התבקשה לסגור כ-114 משרות | יו״ר איגוד עובדי הסלולר וההייטק, יקי חלוצי: ״ההסכם הוא תזכורת לכך שההתאגדות מאזנת בין בטחון תעסוקתי לצרכי העסק״

בניין חברת SAP (צילום: ניצן צבי כהן).
בניין חברת SAP (צילום: ניצן צבי כהן).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בשבוע שעבר נחתם הסכם היסטורי וחסר תקדים בין ענקית התוכנה הגרמנית SAP העולמית להסתדרות ולוועד העובדים של סניף החברה בישראל. ההסכם, הנוגע לפתיחת אפשרות לפרישה מרצון בתנאים מיטיבים לעובדי החברה, יאפשר לעובדים שירצו בכך, לעזוב את החברה בתמורה לפיצוי כספי נדיב. תוכנית הפרישה מגיעה לאחר מו"מ עם ועד העובדים בעקבות מהלך גלובאלי של חברת SAP לביצוע התאמות בכוח האדם.

בחודש פברואר הודיע מנכ"ל חברת SAP, ביל מקדרמוט, על מהלך לביצוע התאמות מבניות הכוללות סגירה של למעלה מ-4,000 משרות ברחבי העולם. הנהלת החברה בישראל התבקשה לסגור כ-114 משרות, רובן בתחום תפקידי הפיתוח. בעקבות סכנת הפיטורים נכנס הוועד למו"מ אינטנסיבי במטרה למצוא פתרונות הוגנים לחברה ולעובדיה. בסיומו של המו"מ שארך שבועות רבים הגיעו הצדדים להסכמות כי לא יהיו פיטורים בישראל וכי החברה תבצע מספר מהלכים להתאמת כוח האדם הקיים לטובת צרכי החברה העתידיים. בין המהלכים תוצע תוכנית 'פרישה בהתנדבות' שתוגבל לעד 46 עובדים שיוכלו לבחור לקחת חבילת פרישה כספית שתתחשב בין היתר בגילם, ובמספר הילדים שלהם, זאת לצד תוספת הסתגלות וחופשה בת חודשיים בשכר.

הבחירות בהסתדרות בחברת SAP (צילום: ניצן צבי כהן).
הבחירות בהסתדרות בחברת SAP (צילום: ניצן צבי כהן).

מוועד העובדים נמסר ״אנו שמחים להמשיך בתהליך החשוב של הצמדת האתר הישראלי לסטנדרטים הגבוהים וההוגנים של חברת SAP באירופה ומאמינים כי באמצעות הסכם זה עובדי החברה בישראל יוכלו להמשיך ולתרום להצלחת החברה בהווה ובעתיד בגאווה גדולה״.

יקי חלוצי, יו״ר איגוד עובדי הסלולר, ההייטק והאינטרנט בהסתדרות אמר ״הסכם הפרישה ב-SAP הוא תזכורת מצויינת לכך שהתאגדות עובדים, גם בהייטק, מאפשרת לאזן בין הבטחון התעסוקתי של העובדים לצרכי העסק, והנה יעד ההתיעלות של החברה הושג ללא פיטורים של עובדים, ובתנאי פרישה מרצון מהטובים בשוק. אני רוצה לברך את ועד העובדים וההנהלה הגלובלית ובאתר בארץ על שיתוף הפעולה לטובת עובדי האתר הישראלי״.

ענקית התוכנה SAP מעסיקה כ-80 אלף עובדים ברחבי העולם. כ-650 עובדי החברה בישראל התאגדו בספטמבר 2014 בהסתדרות על רקע רצונם לשפר את ביטחונם התעסוקתי וחתמו את הסכם העבודה הקיבוצי המקיף הראשון בהייטק הישראלי בינואר 2017.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!