דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בזק

ענקית במשבר / מכירת בזק מתקרבת: ועדי העובדים בקבוצה דורשים מקום במשא ומתן

"התקופה בה התקבלו החלטות הרות-גורל הנוגעות לעובדים ללא התייעצות עם הוועד, תמה ולא תחזור עוד" כתב יו"ר ועד עובדי פלאפון במכתב לנציגי קרן סרצ'לייט | יו"ר ועד בזק שלמה כפיר הודיע על חידוש סכסוך העבודה

ניידת שירות של "בזק" (צילום: יאיר ויטמן).
ניידת שירות של "בזק" (צילום: יאיר ויטמן).
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

עם פרסום ההסכמות בין בעלי השליטה הנוכחיים בקבוצת בזק להעברת השליטה בקבוצה לקרן סרצ'לייט, פנו אתמול (שלישי) ועדי בזק ופלאפון ואמרו כי הם מתנגדים למהלכים חד-צדדיים ללא תיאום אתם לגבי השמירה על זכויות העובדים, בעת העברת שליטה.

קרן סרצ'לייט הציעה להעביר 225 מיליון שקל לקופת 'אינטרנט זהב' ו-260 מיליון שקלים ל'בי-קום', ותקבל 75%-70% ממניות 'בי-קום' – בעלת גרעין השליטה בבזק. הצעה זו דורשת אישור בהצבעה ביום חמישי הקרוב, על ידי אסיפת בעלי אגרות החוב של שתי חברות האחזקה 'בי-קומ' ו'אינטרנט זהב', וכן היתר שליטה ממדינת ישראל, המחייב גם מציאת שותף ישראלי בגרעין השליטה.

מבנה השליטה בבזק (גרפיקה: אידאה)
מבנה השליטה בבזק (גרפיקה: אידאה)

'אינטרנט זהב' מחזיקה בכמחצית ממניות 'בי-קום', המחזיקה בגרעין השליטה בבזק ושתיהן לא מסוגלות כעת לפרוע את חובותיהן בשל העובדה כי בזק הפסיקה את חלוקת הרווחים לבעלי המניות ואין להן נכסים אחרים מלבד מניות בזק. הידיעה גרמה לזינוק של כ-5% במניית בזק, אם כי אין ודאות שהעסקה תושלם, או שתשפיע באופן חיובי על חברת בזק, גם לאחר שתושלם.

ועדי העובדים בקבוצה, בראשות עובדי בזק ופלאפון שלחו מכתבים לנציגי קרן סרצ'לייט המתריעים שלא להתעלם מהם ברקימת העסקאות להעברת השליטה בבזק.

במכתב שהוציא אתמול יחיאל שמן, יו"ר ועד העובדים של פלאפון נכתב: "התקופה בה התקבלו החלטות הרות-גורל הנוגעות לביטחון התעסקותי של העובדים ללא שיתוף והתייעצות עם הוועד, תמה ולא תחזור עוד. פעם אחר פעם הוכחנו כי בכוחות משותפים (ועד עובדים לצד הנהלה) ניתן להוביל בפלאפון מהלכים אשר יתרמו גם לצמיחת החברה וגם לשמירה על תנאיהם ורווחתם של העובדים".

במקרה שהרכישה תצא בסופו של דבר לפועל, חשוב לי להבהיר כי לא ניתן את ידנו למהלכים חד-צדדיים אשר יבוצעו על-ידי הקרן, ולא נהסס לפעול אם נידרש לכך. הדברים לא נכתבים מתוך איומים מרומזים או הצבת אולטימטום, אלא מתוך ניסיון רב ואמונה שרק בשיתוף-פעולה ושילוב ידיים ניתן להמשיך ולפעול להצלחת חברת פלאפון".

גם עובדי חברת בזק התייחסו למכירה הצפויה: ועד עובדי בזק חידש את סכסוך העבודה בחברה, ביחס להעברת השליטה בקבוצת בזק מבלי הסכמות עם ועד העובדים לגבי שמירת זכויות העובדים בחברה.

יו"ר ועד העובדים של בזק, שלמה כפיר, מסר כי "הודענו לאנשי סרצ'לייט כי כניסה שלהם לבזק, אם זה יקרה, מחייב להגיע איתנו להסכם. במקביל חידשנו את סכסוך העבודה בעניין. גם חברות האחזקה העבירו לסרצ'לייט מסרים בעניין".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!