דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
20.6°תל אביב
  • 13.3°ירושלים
  • 20.6°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 16.6°באר שבע
  • 22.5°אילת
  • 20.4°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורגל / אלופה נצחית: ליון ניצחה את ברצלונה וזכתה בליגת האלופות לנשים

ליון זוכה בתואר בפעם הרביעית ברציפות והשישית בכלל, לאחר ניצחון 1:4 על ברצלונה, שכלל 'שלושער' מרהיב של הנורבגית אדה הגרברג | עבור ברצלונה, ההישג הוא עצם ההגעה לגמר

ליון זוכה בליגת האלופות נשים בכדורגל 2018/19 (Balazs Czagany/MTI via AP)
ליון זוכה בליגת האלופות נשים בכדורגל 2018/19 (Balazs Czagany/MTI via AP)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ערב קסום בבודפשט הסתיים עם הזכייה הרביעית ברציפות של ליון בליגת האלופות לנשים. ליון הביסה במשחק הגמר את ברצלונה בתוצאה 1:4 עם שלושער אדיר של אדה הגרברג ושער נוסף של ג'ניפר מרוז'אן. את שער הניחומים לזכות ברצלונה כבשה אסיסט אושאלה. ליון הקבוצה החזקה באירופה, נראית בלתי ניתנת לעצירה ובקצב הזה היא תמשיך לשלוט בליגת האלופות בשנים הקרובות.

ברצלונה הפכה השנה לקבוצה הספרדית הראשונה שהגיעה לגמר ליגת האלופות. כדורגל הנשים בספרד נמצאה בפריחה אדירה, הנבחרות הצעירות של ספרד זוכות בשנים האחרונות כמעט בכל הטורנירים באירופה ובעולם. קהל האוהדים המסורתי מגיע בהמוניו למשחקים בין הקבוצות החזקות שכבר קיימת ביניהן יריבות היסטורית ארוכה בכדורגל הגברים.

ברצלונה כמעט הודחה במפתיע כבר בשלב 32 האחרונות של הטורניר, לאחר הפסד חוץ מפתיע 3:1 לקזוגורט מקזחסטאן. הקבוצה התאפסה על עצמה וניצחה את המשחק החוזר בתוצאה 0:3. בשמינית הגמר ברצלונה מדלגת בקלות מעל אלופת סקוטלנד גלאזגו סיטי 0:5 בבית ו-0:3 בחוץ. ברבע הגמר ברצלונה ממשיכה להרשים עם ניצחון כפול על לסק הנורבגית 0:3 ו-0:1. בחצי הגמר הפתיעה ברצלונה את באיירן מינכן הפייבוריטית עם שתי ניצחונות גדולים קטנים פעמיים בתוצאה 1:0.

ליון, האלופה הנצחית, ממשיכה להיות בלתי ניתנת לעצירה בדרך לתואר הרביעי ברציפות. הצפרתיות ניצחו בשלב 32 הגדולות את אבלדסנס הנורבגית בתוצאות 0:5 ו-0:2. בשמינית הגמר ליון המשיכה לנצח בקלות, הפעם עברה בקלות את אייאקס בתוצאה 0:9 ו-0:4. ברבע הגמר בשחזור גמר ליגת אלופות משנה שעברה, הן גברו על אלופת גרמניה וולפסבורג בניצחון כפול גדול 1:2 ו-2:4. בחצי הגמר ליון עברה בשיניים את צ'לסי שהצליחה להקשות על האלופה, אך היה חסר לה שער אחד להשוות להארכה. ליון ניצחה 1:2 בבית וסיימה בתיקו 1:1 במשחק השני באנגליה.

משחק הגמר

המשחק נפתח בלחץ אדיר של ליון, שחקניות האלופה הגיעו רעבות ומפוקסות יותר. כבר בדקה הרביעית חטיפת כדור במרכז השדה עוברת במהירות לצד ימין לשניס ואן דה סנדן ההולנדית, שניצלה את המהירות המסחררת שלה והעבירה כדור רוחב מצויין למרכז ההגנה של ברצלונה, ג'יניפר מרוז'אן הגרמניה הגיעה ראשונה לכדור והכניעה מקרוב את שוערת ברצלונה סנדרה פאניוס. 0:1 לליון.

ליון המשיכה את הלחץ במרכז המגרש ובדקה ה-14 שחזור השער הראשון, איבוד כדור במרכז השדה, ואן דה סנדן ניצלה את המהירות שלה בצד ימין ומעבירה רוחב מצויין, הפעם זאת שחקנית השנה בעולם אדה הגרברג הנורבגית, שהגיעה ראשונה לכדור והבקיעה מקרוב. ברצלונה בהלם וליון מרגישה את הדם, המשיכה ללחוץ וכובשת שוב, הפעם מג'ירי העבירה רוחב מאגף שמאל והגרברג הבקיעה מקרוב. בדקה ה-30 שוב פעם הגרברג, הפעם לאחר הגבהה מצד ימין של לוסי ברונז. 0:4 במחצית לזכות ליון.

אדה הגרברג במדי ליון, לאחר כיבוש שער בגמר ליגת האלופות 2018/19. (Balazs Czagany/MTI via AP)
אדה הגרברג במדי ליון, לאחר כיבוש שער בגמר ליגת האלופות 2018/19. (Balazs Czagany/MTI via AP)

המחצית השניה הייתה רגועה יותר. ליון הורידה הילוך וברצלונה התקשתה לנצל את המשחק הרגוע יחסית לצמצם באופן משמעותי את התוצאה. כניסתה של אסיסט אושואלה הניגרית בדקה ה-69 גרמה להתעוררות התקפית של ברצלונה ובדקה -89 כבשה אושואלה בהתקפה מתפרצת מבישול של לייקה מרטנס ההולנדית. ברצלונה צריכה להיות גאה בעצמה על העפלתה ההיסטורית לגמר האליפות ולחזור עם יותר ניסיון בשנה הבאה, במטרה להגיע שוב לאותו המעמד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!