דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בטיחות בעבודה

שומרים על החיים / נשיא התאחדות הקבלנים לעובדי הבניין: "אם אתם רואים סכנה - עצרו את העבודה"

ראול סרוגו שוחח עם עובדים באתר בנייה בתל אביב בעקבות אסון קריסת המנוף ביבנה בתחילת השבוע | העבודות בכלל אתרי הבנייה ברחבי הארץ נעצרו ל-4 שעות לטובת תדריכי בטיחות, במהלך משותף של התאחדות הקבלנים וההסתדרות

ראול סרוגו, נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ מעביר תדריך בטיחות באתר בנייה. (צילום: מור הופרט)
ראול סרוגו, נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ מעביר תדריך בטיחות באתר בנייה. (צילום: מור הופרט)
מור הופרט
מור הופרט
סביבה ואופנה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות והתאחדות הקבלנים בוני הארץ עצרו הבוקר (חמישי) את העבודות באתרי הבנייה ברחבי הארץ וקיימו תדריכי בטיחות לעובדים. עצירת העבודות וההדרכות נערכו בעקבות תאונת המנוף הקטלנית ביום ראשון השבוע, בה נהרגו ארבעה עובדים באתר בנייה ביבנה – סרגי סמיונוב (33) יונתן סבג (33), בן דקלו (22) וגיל חזאזי (51).  התדריכים, שעסקו בריענון נהלי הבטיחות ותחקור תאונות. רק הבוקר, עוד טרם העצירה באתרי הבנייה, נפגעו שלושה עובדים באתרי בנייה שונים, ככל הנראה כתוצאה מנפילת ברזלים.

"בכל ישראל עוצרים עכשיו את העבודה" אמר ראול סרוגו, נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, בתדריך שקיים באתר בנייה בצפון תל אביב. סרוגו הדגיש בפני העובדים את חשיבות השמירה על חייהם, גם במחיר אי עמידה בקצב העבודה הנדרש, וכן שימוש בכלל אמצעי הבטיחות המסופקים לעובדים. "כל דבר שקשור בבטיחות חשוב יותר מהכול, אם אתם רואים סכנה כלשהי, מעקה שנפל מפיגום או כל דבר אחר מיד לעצור את העבודה" אמר סרוגו. התדריך תורגם גם לשפה הרוסית, שכן חלק נכבד מהעובדים באתר אינם דוברי עברית.

תדריך בטיחות באתר בנייה. (צילום: מור הופרט)
תדריך בטיחות באתר בנייה. (צילום: מור הופרט)

"התחושות קשה ולא פשוט להגיע לעבודה במצב הזה, אבל צריך להביא משכורת", אמר ל'דבר העובדים' אחד העובדים באתר. עובד אחר סיפר על נהלי הבטיחות הנוקשים באתר שפועל מאז אוגוסט האחרון. ואכן, נראה שלא בכדי נבחר אתר הבנייה הזה ברחוב לוי אשכול בצפון תל אביב כמקום לתדרוך המתוקשר של נשיא התאחדות התעשיינים, האתר אכן נראה מסודר ובטיחותי מאד, מגודר, ועם פיגומים תקינים.

"העצירה היום של העבודות, זה לא שביתה, זה לא מחאה, זו לקיחת אחריות", אמר אלוף (במיל) וח"כ לשעבר לשעבר איל בן ראובן, שהתמנה לאחרונה למנהל מטה הבטיחות בענף הבנייה מטעם התאחדות הקבלנים ל'דבר לעובדים'. "צריך לשנות את תרבות הבנייה בארץ. צריך להביא להבנה בקרב הקבלנים, בקרב היזמים והחברות ובקרב הממשלה שחיי אדם באשר הם, יהודים, ערבים, סינים מולדבים, הם לפני הכול ושווים יותר מכסף."

תדריך בטיחות באתר בנייה. (צילום: מור הופרט)
תדריך בטיחות באתר בנייה. (צילום: מור הופרט)

"כל מי שאומר לי שהשקעה בבטיחות תעלה את מחירי הבנייה, אני לא מוכן להקשיב לו, ולצערי אני שומע אותו הרבה, והם משחקים בחיי אדם", המשיך בן ראובן ורמז לגורמי שונים בשוק הדיור המזהירים לא פעם מעליית מחירי הדיור גם במחיר חיי אדם. עם זאת הדגיש בן ראובן "אני חש שהקבלנים שאני פוגש בשטח רוצים לשנות, הם יודעים שזה יהיה קשה וייעלה להם הרבה מאד כסף."

"השבוע, סוכם בנינו לבין ההסתדרות שאנחנו לוקחים על עצמנו את נושא הכשרות הבטיחות. תוך מספר חודשים אנחנו צריכים להגיע למצב שאין פועל שנכנס לאתר ובונה, בלי שהוא עבר את הכשרת הבטיחות. אנחנו רואים בהסתדרות שותפה מלאה בתור הקול של העובדים." סיכם בן ראובן.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!