דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ארגון להט"ב בשירות המדינה

סולידריות בעבודה / לראשונה: עשרות עובדי מדינה יצעדו יחד במצעד הגאווה בירושלים

מורן דיין מארגון להט"ב בשירות המדינה: "דווקא אנחנו, כעובדי מדינה וכעובדים במגזר הציבורי, צריכים לחרוט על דגלנו את המאבק לשוויון" | אנשי הארגון קוראים לחבריהם להצטרף למצעד | הסתדרות עובדי המדינה: "הזכות לשוויון אינה רק בתנאי העבודה אלא בתפיסה כי לכל אדם הזכות לבחור את דרך חייו והעדפותיו״

מצעד הגאווה בירושלים (צילום ארכיון: הדס פרוש / פלאש 90)
מצעד הגאווה בירושלים (צילום ארכיון: הדס פרוש / פלאש 90)
מור הופרט
מור הופרט
סביבה ואופנה
צרו קשר עם המערכת:

לראשונה עשרות עובדי מדינה ועובדים במגזר הציבורי יצעדו יחד במצעד הגאווה בירושלים שיתקיים ביום חמישי הקרוב. "אנחנו עובדי מדינה, עובדי המגזר הציבורי, וחשוב שנקדם שוויון. מצעד הגאווה בירושלים הוא בדיוק על זה, על קריאה לשוויון, סובלנות וגאווה. אנחנו כעובדי המגזר הציבורי חייבים להיות שם, להשמיע את קולנו ולהביע את זה שאנחנו רוצים לקדם את הערכים הללו", אמר ל'דבר' מורן דיין, מארגון 'להט"ב בשירות המדינה' המוביל את ההתארגנות. דיין גם קרא למאות אלפי העובדים לבוא לצעוד ביחד. מהסתדרות עובדי המדינה, המייצגת 80 אלף חברים העובדים במשרדי הממשלה ובגופות הסמך, נמסר "הזכות לשוויון אינה רק בתנאי העבודה אלא בתפיסה כי לכל אדם הזכות לבחור את דרך חייו והעדפותיו ללא תנאי".

מורן דיין: "עלינו לדאוג שהמדינה, שהיא המעסיק הגדול במשק, תדאג לכל האוכלוסיות שהיא מעסיקה, ואחת מהן היא קהילת הלהט"ב"

ארגון 'להט"ב בשירות המדינה' הוקם ביום השביתה למען הקהילה הגאה בקיץ האחרון. "אנחנו קבוצה של אנשים מקהילת הלהט"ב שבעצם תומכים אחד בשני כדי לקדם שוויון זכויות ולדאוג לפרט גם בתוך משרדי הממשלה". דיין מספר כי בארגון חברים עובדים ממשרדי הממשלה ומהמגזר הציבורי "זה כולל גם רשויות מקומיות, מורים, רופאים ואנשי משרד החוץ", מספר דיין.

מורן דיין (באדיבות המצולם)
מורן דיין (באדיבות המצולם)

במגזר הציבורי בישראל כ-700 אלף עובדים, בשלל משרדי הממשלה, גופי הביטחון, מערכות החינוך והבריאות, וכן ברשויות המקומיות ובחברות ממשלתיות. התארגנות של עובדים להט"ב לשמירה על זכויותיהם ופעולה נגד אפלייה על רקע העדפתם המינית או המגדרית היא צעד דרמטי, הן לקהילת הלהט"ב והן לציבור העובדים בישראל.

"אנחנו פועלים בכמה מישורים, המישור הראשון הוא פשוט לתמוך אחד בשני", מרחיב דיין על פועלו של הארגון החדש, שמונה מעל למאה חברים. "המישור השני הוא לדאוג שהמדינה, שהיא המעסיק הגדול במשק, תדאג לכל האוכלוסיות שהיא מעסיקה, ואחת מהן היא קהילת הלהט"ב".

דיין מציין שהארגון משתף פעולה עם הסתדרות עובדי המדינה, נציבות שירות המדינה ו-ועדי העובדים במקומות העבודה. בהסתדרות עובדי המדינה אמרו ל'דבר' כי הארגון מחויב לפעול למען שוויון לכל אוכלוסיה המועסקת בשירות המדינה, בכלל זה גם אוכלוסיית הלהט"ב והדגישו כי "הזכות לשוויון היא זכות יסוד והמכנה המשותף לכלל זכויות היסוד והעבודה המאורגנת." עוד הוסיפו בהסתדרות עובדי המדינה: "אנו תומכים במאבק של כלל אוכלוסיות עובדי המדינה, ללא יוצא מן הכלל, להכרה על ידי המדינה לשוויון, לכבוד וסובלנות. הזכות לשוויון אינה רק בתנאי העבודה, אלא בתפיסה כי לכל אדם הזכות לבחור את דרך חייו והעדפותיו ללא תנאי".

דוגמה לפעילות הארגון ניתן למצוא במפגש שהתקיים בשבוע שעבר במשרד הכלכלה בנושא זכויות להט"בים במקום העבודה עם ח"כ עידן רול בהובלת הארגון ועובדים מהקהילה הגאה מתוך המשרד. "הרבה עובדי מדינה סיפרו לי שבזכות הקבוצה הם הבינו שהם לא עובדי המדינה היחידים מהקהילה הלהט"בית, וזה עזר להם לצאת מהארון גם במקום העבודה שלהם".

"כעובדים חשוב שאנחנו נרגיש בנוח ושמקבלים אותנו, דווקא במקום העבודה שלנו", מדגיש דיין בתשובתו לשאלתנו על הבחירה להתמקד במקום העבודה. "הקהילה הגאה נמצאת בכל מקום. בסופו של דבר מקום העבודה שלנו הוא מקום שאנחנו נמצאים בו די הרבה שעות ביום, וכמו שאנחנו מצפים שיקבלו אותנו בסביבה החברתית שלנו, אנחנו מצפים שיקבלו אותנו במקום העבודה שלנו".

אירוע "מדברים על גאווה וסובלנות" במשרד הכלכלה והתעשייה (צילום: סבין שטרנברג)
אירוע "מדברים על גאווה וסובלנות" במשרד הכלכלה והתעשייה (צילום: סבין שטרנברג)

כאמור עובדי המדינה והמגזר הציבורי, מלבד היותם עובדים, הם במידה רבה גם משרתי ציבור ובכך מדגישים בארגון טמון כוחם וחשיבותם. "אני מאד מאמין שכמי שעושים את העבודה שלנו למען הציבור ולטובת החברה הישראלית, ולא סתם אלא מתוך שליחות אמתית, דווקא אנחנו כעובדי ציבור, חשוב שנדאג שמקום העבודה שלנו, שהמקום שאנחנו כל כך דואגים לו יהיה כזה שידאג ויקדם שוויון זכויות, ולכן אני חושב שדווקא אנחנו צריכים לחרוט על דגלנו כעובדי מדינה את המאבק הזה לשוויון".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!