דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
13.9°תל אביב
  • 8.0°ירושלים
  • 13.9°תל אביב
  • 12.3°חיפה
  • 14.2°אשדוד
  • 11.2°באר שבע
  • 16.0°אילת
  • 14.4°טבריה
  • 7.2°צפת
  • 12.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ארגון העבודה הבינלאומי

עבודה עולמית / ארגון העבודה הבינלאומי חוגג 100 שנים, ונערך לאתגרים הבאים

בכינוס הנערך בג'נבה נפגשים העובדים, המעסיקים וראשי 189 מדינות, ודנים בעתיד העבודה בעולם | הדוברים בכינוס הפתיחה של הוועידה הדגישו את חשיבות העבודה המאורגנת והצדק החברתי, ליציבות העולם

ועידת ה-100 של ארגון העבודה הבינלאומי (תמונה באדיבות  ILO)
ועידת ה-100 של ארגון העבודה הבינלאומי (תמונה באדיבות ILO)
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

כמעט 6,000 משלחות מ-187 מדינות הגיעו לוועידת העבודה בג'נבה לכבוד שנת המאה של ארגון העבודה הבינלאומי, שנפתחה השבוע. המשלחות, המייצגות ממשלות, עובדים ומעסיקים, נפגשות במטרה לבחון כיצד להתמודד עם השינויים בעולם העבודה. הוועידה תשקול לאמץ את הצהרת המאה של ארגון העבודה המתמקדת בעתיד העבודה. בנוסף ידונו המשתתפים על אלימות והטרדות במקום העבודה, במטרה לאמץ כלי בינלאומי חדש להתמודדות עם התופעה.

כ-40 ראשיי ממשלות ומדינות מהעולם צפויים לנאום במהלך הוועידה. בשבוע הבא תצטרף המשלחת הישראלית לוועידה ותתמודד עם השאלות של עתיד העבודה מהזויות הישראלית.

ועידת ארגון העבודה הבינלאומי , 2018 (צילום: Marcel Crozet / ILO)
ועידת ארגון העבודה הבינלאומי , 2018 (צילום: Marcel Crozet / ILO)

ארגון העבודה הבינלאומי מורכב כך – נציגי המדינות מהווים מחצית ממנו, לעובדים ייצוג של  25% וכך גם למעסיקים. לוועידה השנתית מגיעים הנציגים מרחבי העולם מאשרים אמנות, ומצביעים על הבעיות ופתרונן במצב העובדה העולמית. אמנות בינלאומיות הן הדבר הכי קרוב שיש לחוק בינלאומי, ומדינה המאשרת את האמנה מחוייבת ליישומה, כשבמידה והמדינה אינה עומדת ביישום קיימים מנגנוני אכיפה. למרות שהארגון לא פתר את כל מצוקות האדם והאישה העובדים, בשאלה האם עדיף עולם עבודה בלי ארגון העבודה או בלעדיו, כנראה שהתשובה היא עדיף עם.

"שינויים עמוקים"

גיא ריידר, מזכ"ל ארגון העבודה אמר בנאום הפתיחה כי עולם העבודה עומד מול "שינויים עמוקים מאוד", וקרא למשלחות לקחת אחריות בטיפול באתגרים הצפויים.

עוד אמר המזכ"ל כי "חוסר הוודאות וחוסר הביטחון של זמננו … מדגישים עד כמה הישגי הצדק החברתי הם יסודיים ליציבות ולשלום, ועד כמה הגישה לעבודה הוגנת היא לטובת הקדמה האנושית. עתיד העבודה יהיה תוצאה של ההחלטות שלנו, הבחירות שלנו, היכולת שלנו לעקוב אחריהן, הנכונות שלנו לשתף פעולה יחד ולהפוך את העתיד לעתיד העבודה שאנחנו רוצים… נעשה זאת באמצעות התקדמות מתמדת של עבודה הוגנת, צדק חברתי ושלום".

ריידר אמר כי ארגון העבודה העולמי חייב את משך החיים הארוך והמיוחד שלו לשלושה דברים: המנדט שלו לצדק חברתי, הרכבו המשולש – מעסיקים, עובדים, מדינות, ו"ליכולת המתמדת להסתגל ולפנות לכיוון אתגרי השינוי, ולא להתרחק מהם".

לצד הנואמים, עלה גם הקונסול הפדרלי השווצרי אלן ברסט שתיאר את המנדט של ILO כחוזה החברתי הבינלאומי השאפתני ביותר בהיסטוריה. ברט הוסיף כי בתקופה של אי-שוויון גובר בתנאי העבודה, היה צורך גדול מתמיד כדי להבטיח סטנדרטים משותפים בין מדינות ולכן תפקידו העתידי של הארגון יהיה כה חשוב.

מריה פרננדה אספינוסה גרצ'ס, נשיאת עצרת האו"ם (ארגון העבודה העולמי הוא שלוחה של האום בכל הנוגע לענייני עבודה), אמרה מעל בימת הועידה כי העולם ניצב בפני שינויים ואתגרים גדולים, עם מיליונים בכלכלה הלא רשמית ועניים עובדים. לפי גרצ'ס המציאות הזו הופכת את חזון הארגון ומשימתו לחשובים מאי פעם לטובת השגת צדק חברתי. לדבריה, לטכנולוגיה יש פוטנציאל ליצור מקומות עבודה פרודוקטיביים, חינוך והכשרה, ולהלחם באפליה. אחד האתגרים הגדולים ביותר הניצבים בפני עולם העבודה הוא אי-השוויון בין המינים, הוסיפיה גרצ'ס, עתיד של עבודה ללא שוויון בין המינים הוא בלתי מתקבל על הדעת, אמרה לנציגים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!