דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צהרונים

באחריות המדינה / הוסר האיום על מאות אלפי הורים: האוצר ימשיך לסבסד את הצהרונים

לאחר שבתים רבים ומערכות השלטון המקומי החלו להערך לפתרון עבור מאות אלפי ילדים בשנת הלימודים הבאה, הודיעו ראש הממשלה ושר האוצר כי יימצא מקור תקציבי לפתרון מצוקת הצהרונים | "יהיו צהרונים גם בשנה הבאה וגם בשנים הבאות" הבטיח שר האוצר כחלון

הודעות ראש הממשלה ושר האוצר על פתרון למשבר הצהרונים. (מתוך עמוד הפייסבוק בנימין נתניהו)
הודעות ראש הממשלה ושר האוצר על פתרון למשבר הצהרונים. (מתוך עמוד הפייסבוק בנימין נתניהו)
דוד טברסקי

לאחר אי וודאות בנוגע להמשך הפעלתה של תוכנית הצהרונים עקב פירוק הממשלה וחוסר במקור תקציבי, הודיעו אתמול (רביעי) ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון, על פתרון לבעיה.

לפני שבוע הודיע יו"ר המרכז לשלטון מקומי שתוכנית הצהרונים נמצאת בסכנה מפאת חוסר מקור מימון, דבר אשר יכול היה לייקר את הפעילות בצהרונים במאות שקלים לחודש, עבור 200 אלף משפחות ברחבי הארץ. לקריאתו הצטרף גם מרכז פורום ועדי ההורים הארצי שדרש מראש הממשלה פתרון מידי לנושא, ובמקביל דרשה ח"כ אורלי פרומן (כחול לבן) כינוס ועדה מיוחדת בנוגע לסבסוד התוכנית בשבוע הבא. מימון תכנית הצהרונים שנועדה ליישובים בסולם הסוציו-אקונומי 10-4 ושעליה הכריז שר האוצר משה כחלון במאי 2017, הייתה חלק מיישום תכנית 'נטו כחלון' שמטרתה להקל על עול התשלומים, בעיקר של משפחות צעירות.

ילדים בצהרונים. המצולמים אינם קשורים לכתבה (צילום: פלאש 90).
ילדים בצהרונים. המצולמים אינם קשורים לכתבה (צילום: פלאש 90).

ע"פ הודעת משרד ראש הממשלה, נתניהו וכחלון סיכמו על המשך סבסוד הצהרונים לשנת הלימודים הבאה וההצעה בנוגע למימון תעלה לאישור הממשלה. "יש לנו בשורה משמחת להורים בישראל – שר האוצר ואני מצאנו פיתרון לסבסוד הצהרונים. בספטמבר בתחילת שנת הלימודים יהיו צהרונים", מסר נתניהו. "זוהי באמת משימה, אבל מצאנו את המקור הכספי. יהיו צהרונים גם בשנה הבאה וגם בשנים הבאות. נמשיך לדאוג לילדי ישראל", אמר כחלון בסרטון אותו הפיץ ראש הממשלה.

"אני שמח שראש הממשלה נענה לפנייתי והודיע אמש כי נמצא פתרון לבעיית הצהרונים", אמר יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס. "הקלה על נטל ההורים העובדים במסגרת יום לימודים ארוך לילדנו הינו יעד מרכזי של השלטון המקומי ואנו נמשיך לפעול בעניין לטובת כלל תושבנו".

ממשלת מעבר

תוכנית הצהרונים התכנית תוקצבה על פי החלטת הממשלה, ולא כחלק מתקציב המדינה, ועל כן יש לאשר אותה בכל שנה מחדש. עם כישלון הרכבת הממשלה בשבוע שעבר והגעה למצב של ממשלת מעבר, חששו בשלטון המקומי להמשך התכנית והודיעו לרשויות כי עליהן להתכונן למצב בו ייגבו מההורים תשלומים בסכומים גבוהים מהמתוכנן.

אמש קיבל יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין את בקשתו של יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני להקים ועדת חינוך זמנית בתקופת המעבר שתדאג לטפל בשלל הנושאים והבעיות הקשורים למען תחילתה התקינה של שנת הלימודים ובינהם מימון פעילויות ותוכניות מסובסדות כגון הצהרונים. במרכז לשלטון מקומי ממשיכים להתריע על כך שחסר מימון לבנייתן של 1600 כיתות לימוד חדשות שבנייתם כבר אושרה ועדיין לא טופל נושא הביטוחים האישיים של התלמידים, מצב השם בסכנה את המשך אפשרות פעילויות החוץ בית ספריות

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!