דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
16.4°תל אביב
  • 9.0°ירושלים
  • 16.4°תל אביב
  • 15.2°חיפה
  • 14.9°אשדוד
  • 15.9°באר שבע
  • 21.9°אילת
  • 16.8°טבריה
  • 11.5°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הקואליציה להעסקה ישירה

הסטודנטים למען העובדות / הסטודנטים בעברית ינטשו את הכיתות בדרישה להעסקה ישירה של עובדי הניקיון

הקואליציה להעסקה ישירה טוענת כי הנהלת האוניברסיטה מסרבת ללכת בעקבות מוסדות אחרים ולקלוט את עובדי הניקיון המועסקים באמצעות קבלן | מהאוניברסיטה נמסר: "האוניברסיטה בוחרת להעסיק עובדים אלו דרך חברה חיצונית אשר מתמחה בתחום"

מחאה באוניברסיטה העברית (צילום: הקואליציה הארצית להעסקה ישירה)
מחאה באוניברסיטה העברית (צילום: הקואליציה הארצית להעסקה ישירה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הקואליציה להעסקה ישירה באוניברסיטה העברית תערוך מחר (שני) שביתת סטודנטים ושורת צעדי מחאה נוספים כנגד הנהלת האוניברסיטה, המסרבת לדבריה ללכת בעקבות מוסדות אחרים ולקלוט את עובדי הניקיון הפועלים בשטחה להעסקה ישירה. הסטודנטים ישבתו עד השעה 10:00 ובשעה 12:00 תתקיים הפגנה בקמפוס הר הצופים, בעת ביקור חבר הנאמנים של האוניברסיטה במקום.

מחאה במשרדי הנהלת האוניברסיטה העברית בדרישה להעסקה ישירה של המנקות באוניברסיטה (יח"צ)
מחאה במשרדי הנהלת האוניברסיטה העברית בדרישה להעסקה ישירה של המנקות באוניברסיטה (יח"צ)

לפני כחודש נקטו הסטודנטים בצעדי מחאה יצירתיים והשאירו שקיות זבל במשרדי ההנהלה. גם ארגוני הסגל הזוטר והבכיר הביעו תמיכה במאבק להעסקה ישירה באוניברסיטה. במכתב ששלחה פרופ' ענת זעירא, יו"ר ארגון הסגל הבכיר לחברי הארגון כתבה: "בחודשים האחרונים מנהלים קואליציות של סטודנטים וחברי סגל באוניברסיטאות השונות, וגם אצלנו, מאבק להעסקה ישירה של עובדי הניקיון. כפי שהודענו בעבר, ארגון הסגל הבכיר תומך במאבק זה כאות סולידריות עם עובדי הניקיון. לאור חוסר הנכונות של ההנהלה לקיים הידברות כלשהי בנושא, אנחנו מבינים לליבם של הפעילים שמרגישים הכרח להחריף את המאבק. אנחנו ממליצים לחברי הסגל להימנע מצעדים כנגד סטודנטים שייעדרו מהשיעור בשל פעולות מחאה בעניין מדיניות ההנהלה בנושא תנאי ההעסקה של עובדי הניקיון". בתגובה למחאת הסטודנטים לפני כחודש, נמאס מהאוניברסיטה כי "הנהלת האוניברסיטה העברית נפגשה עם נציגים הפעילים למען העסקה ישירה וקיימה עמם דיון פתוח וענייני. הוצגה להם עמדת האוניברסיטה שבוחרת להעסיק עובדים אלו דרך חברה חיצונית אשר מתמחה בתחום, וזאת המקצועיות שלה בניגוד לאוניברסיטה.

רק לפני מספר חודשים שיגרה הקואליציה להעסקה ישירה להנהלת האוניברסיטה מכתב עליו חתומים מאות מרצים וסטודנטים הקוראים לה להתקדם להעסקה ישירה. חברי הקואליציה שלחו היום מכתבים לחברי חבר הנאמנים, המתארים את המצב הנוכחי ואת הפגיעה בעובדים כתוצאה מתצורת ההעסקה הקבלנית, וקראו להם להפעיל לחץ על האוניברסיטה כדי להעביר את העובדים להעסקה ישירה.

תגובת האוניברסיטה העברית: "הנהלת האוניברסיטה העברית נפגשה עם נציגים הפעילים למען העסקה ישירה וקיימה עמם דיון פתוח וענייני. הוצגה להם עמדת האוניברסיטה שבוחרת להעסיק עובדים אלו דרך חברה חיצונית אשר מתמחה בתחום, וזאת המקצועיות שלה בניגוד לאוניברסיטה".

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!