משקולת נפלה ממנוף באתר הבניה של פרוייקט HI Yam של חברת תדהר בצומת הקוממיות פינת הנביאים בבת ים, אמש (שלישי) בשעות הערב. לא דווח על נפגעים. כוחות משטרה הגיעו לזירת האירוע ופתחו בחקירה, לצד נציג משרד העבודה וגורמים נוספים. הרחובות בסביבת האתר נסגרו בשעות הלילה לתנועה.

על פי חקירה ראשונית של משרד העבודה, מדובר במנוף מסוג לאופר של חברת סקייליין, שמשקולותיו הקדמיות נפלו, ככל הנראה בשל קריעת כבל, בעת ביצוע פעולות הגבהה על ידי צוות של חברת מיכאל מנופים.

פינת הרחובות הקוממיות-הנביאים בבת ים ידעה כבר שתי תאונות חמורות באתרי בניה של פרויקטים גדולים. "השעה עוד מעט 23:00 במה שאני קורא לו עכשיו פינת מחבלי הנדל"ן, פינת הקוממיות-הנביאים בבת ים. זה הבניין בו אני גר, איפה שנפצעתי פה עם הבת שלי כשנפל מנוף מהפרויקט הזה" אמר למצלמה עמי קאופמן, בסרטון שצילם בזירת האירוע בשעות הלילה. קאופמן ישב עם בתו במכונית ב-13 בפברואר 2017, כשקרס עליהם מנוף בצומת רחובות זה. השניים נפצעו קל, מפעיל המנוף נפצע באורח קשה ונותר נכה, ואדם נוסף נפגע בינוני.

די אני לא יכול כבר! איך אני יכול פאקינג לגור פה??? אני עובר עם המשפחה שלי בצומת הזה כל יום! כבר נפגענו פעם אחת! תעשו משהו כבר יא חארות!

פורסם על ידי ‏‎Ami Kaufman‎‏ ב- יום שלישי, 18 ביוני 2019

"זה המנוף שנפל. התקינו מנוף חדש. לידו נמצא פרויקט של אלקטרה שלפני כמה חודשים נפל בו אדם אל מותו" אמר, והצביע לעבר אתר 'אלקטרה על הים', בו נהרג באוקטובר האחרון העובד אנטון מרצ'נקו ז"ל שנפל לפיר מעלית. "הצומת הזאת ממש מסמלת את מצב הבניה בישראל, את ההפקרות" סיכם קאופמן. "פה מנוף הולך כנראה ליפול. זה הבניין של אלקטרה, ופה נפל כבר מנוף. הכל במרחק של עשרות מטרים האחד מהשני".

לפני כחודש נהרגו ארבעה עובדים בשל קריסת חלקי מנוף בעת פירוקו, באתר של חברת רמי שבירו ביבנה. בעקבות האסון צפה בשיח הציבורי העובדה שאין כיום כל הכשרה מחייבת עבור בניית, פירוק ותיקון עגורנים, זאת לצד העובדה כי בישראל ישנם רק 13 בודקי עגורנים מוסמכים, האמונים על למעלה מ-1,000 מנופים הפרושים באתרי הבניה ברחבי ישראל.

על פי הסכם הבטיחות שנחתם בין משרד העבודה והרווחה להסתדרות אמור היה המשרד לתקנן רגולציה המסדירה את האחריות בנושא הטיפול השוטף במנופים. אולם, לדברי הממונה על זרוע העבודה מוטי אלישע בכנסת בסוף החודש שעבר, הטיוטה שהוכנה בנושא זה דורשת ביצוע תהליך בדיקת השפעות רגולציה (תקציביות) והיא תוצג לציבור רק בחודש נובמבר. ח"כ אבי ניסנקורן (כחול לבן), מרכז האופוזיציה ומי שמולו נחתם ההסכם בתפקידו הקודם כיו"ר ההסתדרות, מחה בתוקף והבהיר כי משמעות הדבר שהנושא לא יוסדר לפני אמצע שנת 2020.

"שוב פעם כשל בתחזוקה של מנוף. ושוב בנס אין נפגעים", מסר ל'דבר' דן ורשבסקי, יו"ר איגוד מפעילי עגורן צריח בהסתדרות. "אנו בוועד המנופאים עובדים יום ולילה כדי שבעיית תחזוקת המנוף תיפתר, ושמישהו ישלם על תאונה כזאת. לא יכול להיות שבמדינה מתקדמת כמו מדינת ישראל בטיחות ושמירה על חיי אדם לא מעניינים. אם הממשלה לא יכולה לשמור על פועלי הבניין, על המנופאים ועל האזרחים אז צריך להפסיק לבנות. אנחנו נמשיך לעבוד כדי שדברים כאלה לא יקרו, אך האם מי שקובע ומיישם גם יעבוד כך?".