דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
28.4°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 31.4°חיפה
  • 29.2°אשדוד
  • 31.3°באר שבע
  • 34.0°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 30.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

תאונות בענף הבנייה / מת מפצעיו עובד בניין בן 24 שנפל מגובה בקריית גת לפני כחודש

רדואן אבו טביח מהכפר הפלסטיני יטא נפצע באורח קשה כשעבד באתר של מחאמיד תופיק חברה לפיתוח בע"מ, לה הוצאו 12 צווי בטיחות ב-18 חודשים | אבו טביח הוא ההרוג ה-43 בתאונות עבודה בשנת 2018, וההרוג ה-23 באתרי הבנייה

רדואן אבו טביח ז"ל (ללא קרדיט)
רדואן אבו טביח ז"ל (ללא קרדיט)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

רדואן אבו טביח, עובד בניין בן 24 מהכפר הפלסטיני יטא שנפצע באורח קשה לפני כחודש באתר בקריית גת, נפטר לפנות בוקר (שלישי) מפצעיו בבית החולים סורוקה, בו אושפז מאז התאונה. ארגון קו לעובד תובע את הוצאת הקבלן באתר בו התרחשה התאונה, מחאמיד תופיק חברה לפיתוח בע"מ, מרשימת הקבלנים המוכרים למכרזים ממשלתיים על רקע ריבוי צווי הבטיחות שהוטלו נגדו בשנה החולפת. אבו טביח הוא ההרוג ה-43 בתאונות עבודה, ה-23 באתרי הבנייה. ממשטרת ישראל נמסר כי חקירת המקרה עדיין לא הסתיימה, ונמשכת גם בימים אלה.

כשבועיים לפני התאונה, הגיעו מפקחי משרד העבודה לאתר  "קרית האחדות" בו עבד, והטילו עליו צו בטיחות האוסר את המשך ביצוע העבודות לאחר שמצאו כי משטחי העבודה בו לא היו מגודרים, הפיגומים בו היו מסוכנים, וליקויי בטיחות מסכני חיים נוספים. אף על פי כן, המשיך האתר לפעול תוך הפרה פלילית לכאורה של הצו, ואבו טביח נפל מגובה שמונה קומות, ונפגע בראשו. הוא פונה כשהוא במצב קשה לבית החולים סורוקה בבאר שבע.

אתר התאונה בקרית גת ולצידו צווי הבטיחות שהוצאו לאתר בחודש האחרון (צילום: דוברות המשטרה, משרד העבודה והרווחה)
אתר התאונה בקרית גת ולצידו צווי הבטיחות שהוצאו לאתר בחודש האחרון (צילום: דוברות המשטרה, משרד העבודה והרווחה)

באותו האתר בו נפצע אבו טביח  אירעה תאונה קשה נוספת,  כחצי שנה קודם לכן. כמו כן במאי 2016 נהרג העובד מאג'די סאלם באתר בנייה של החברה, ובמהלך חודש פברואר הוטלו על אתריה שני צווי בטיחות נוספים. בעקבות התאונה זומן הקבלן לחקירה במשטרה.

"לפי הוראת החשב הכללי שנכנסה לתוקף בחודש פברואר, קבלנים שקבלו שני צווי סגירה, עקב תאונות או ליקויי בטיחות חמורים, יוצאו מרשימת הקבלנים המוכרים למכרזים ממשלתיים" נמסר מארגון קו לעובד. "אנו מצפים מהחשב לפעול מיידית, ומהמשטרה והמנהל לדווח על הפעולות שננקטו, ותוצאות החקירה. כמו כן על רשם הקבלנים להשתמש בסמכותו לשלילת רישיונות מקבלנים עבריינים. רק הרתעה, אכיפה, חקירה, מיצוי דין ושקיפות של כל ההליכים ופרסומם, עשויים להוביל לצמצום מספר הנפגעים בתאונות עבודה בענף הבניין".

לאחר התאונה עצמה נמסר ממשרד פרופ' דן ביין ושות' משרד עורכי דין, בשם חברת מחמוד תאופיק חברה לפיתוח בע"מ, כי החברה שכרה את שירותיהם של יועצים חיצוניים על מנת לעבור תהליך יסודי ומקיף של אסדרה במטרה לפעול בהתאם לכל חוקי הבטיחות בעבודה. בנוסף, החברה מעסיקה יועץ בטיחות במשרה מלאה. החברה חוקרת את האירוע שהתרחש באמצעות יועצים מטעמה ותפעל בהתאם לעצת יועציה. ואולם יובהר כי כתוצאה מפעולות מקדימות בהן נקטה החברה עם קבלת צו הבטיחות (לרבות שיגור הנחייה כתובה בקשר לצו, ימים לפני האירוע), החברה סמוכה ובטוחה כי יתברר שנקטה בכל האמצעים למנוע את התאונה המצערת

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!