דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

קצרים בתקשורת / אחרי המכירה: עובדי בזק בינ"ל לא ישתפו פעולה עם איחוד חברות הבת של בזק

לטענת ועד העובדים, הנהלת הקבוצה חזרה בה מהסכמות שהושגו בשבועות האחרונים, והמו"מ בין הצדדים הגיע לידי פיצוץ | במסגרת המהלך לא תתאפשר כניסת עובדי יס ופלאפון למשרדי החברה ולא יתקיימו פגישות עבודה משותפות

הפגנת עובדי בזק בינלאומי (צילום: יח״צ).
הפגנת עובדי בזק בינלאומי (צילום: יח״צ).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ועד עובדי בזק בינלאומי הודיע על הפסקת שיתוף הפעולה עם מהלכים הקשורים לאיחוד הפעילויות וה"סינרגיה" עם חברות הבת האחרות של בזק: פלאפון ויס.

"בשבועות האחרונים קיימנו משא ומתן אינטנסיבי עם הנהלת החברה, שהניב הסכמות ברורות בנושאים שהיו במחלוקת" כתבה יו"ר ועד העובדים לימור ליברמן לביא לעובדים, "לצערנו, הנהלת החברה הוסיפה במפתיע ובאופן חד-צדדי דרישות חדשות הנוגדות במפורש את ההסכמות אליהן הגענו, ואשר יש להן השלכות הרות אסון מבחינת העובדים. בעקבות דרישותיה החדשות והדרקוניות של החברה, המשא ומתן התפוצץ והנהלת החברה ביטלה מיוזמתה את כל הפגישות שתוכננו להתקיים. אנחנו מקווים שההנהלה תתעשת, תנהג באחריות ותבחר בדרך של הידברות במקום במהלכים חד-צדדיים שפוגעים בחברה ובכולנו".

יו"ר ועד בזק בינלאומי לימור ליברמן-לביא. (קרדיט: אורלי שניידר)
יו"ר ועד בזק בינלאומי לימור ליברמן-לביא. (קרדיט: אורלי שניידר)

ועד העובדים הנחה את עובדי החברה שלא לאפשר כניסתם של עובדי יס ופלאפון למשרדים, לא לספק להם ציוד, לא לקיים עימם פגישות עבודה וצוותי חשיבה, לא לקיים בדיקות עם מערכות טכנולוגיות שלהם, לא להגיע להדרכות בנוגע לתוכנית הטריפל, לא להעביר אליהם פניות ולא לטפל בפניות המועברות מצד שתי החברות האחיות.

ועד עובדי פלאפון הודיע כבר לפני חודש כי הוא עוצר את כל תהליכי הסינרגיה והנחה את העובדים להימנע מפעולות משותפות עם החברות האחיות. עובדי חברת הבת השלישית יס, המאורגנים במסגרת ההסתדרות הלאומית, חתמו בחודש מרץ האחרון על הסכם קיבוצי על פיו יפרשו 325 עובדים, כחמישית מעובדי החברה, בתוך שלוש שנים, והחברה לא תגייס עובדים חדשים להחליף את מקומם.

אתמול (שני), נחתמה עסקת סרצ'לייט, שאמורה להעניק לחברת בזק בעל בית ברור. מבנה השליטה בחברה יוסיף להיות עקיף – השותפות בין קרן סרצ'לייט לאיש העסקים הישראלי דוד פורר מתכוונת להשקיע 485 מליון שקל, ובתמורה יזכו ל-75% ממניות חברת "ביקומ", שהנכס היחיד שברשותה הוא רבע ממניות בזק המהוות את גרעין השליטה בחברה. על אף דרישות ועד עובדי בזק,  עד כה לא התנהלו מגעים בין הרוכשים החדשים לוועד עובדי בזק.

מכיוון שלא מדובר בעסקה רגילה בשוק, והיא מחייבת אישורים ממספר רגולטורים, יש המכנים אותה "עסקת אופציה". כלומר, אם סרצ'לייט תרצה לסגת מהעסקה, היא תוכל "להיכשל" בקלות באחת הדרישות הרגולטוריות ולגרום לביטול העסקה, בעלות של עשרות מליוני שקלים בלבד.

מבזק בינלאומי נמסר כי "במהלך החודשים האחרונים אנו נמצאים בתהליך שקוף והוגן מול נציגי העובדים, במטרה להגיע בהקדם להסכמות הטובות ביותר לעובדים ולחברה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!