דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משרד החוץ

לא ייצוגי / עובדי משרד החוץ והביטחון לא יטפלו בנסיעותיו של ראש הממשלה לחו"ל

זאת בשל כישלון המו"מ בין נציגי האוצר ונציגי עובדי משרד החוץ והביטחון סביב סכסוך העבודה הקיים בנושא מיסוי רכיבי שכר העוסקים בייצוגיות העובדים | העובדים טוענים להרעה משמעותית בשכרם ותנאי עבודתם ולפגיעה ממשית ביכולתם לעמוד בתפקידיהם

ראש הממשלה בנימיו נתניהו עולה למטוס ללונדון. ארכיון (צילום: קובי גדעון/ פלאש 90).
ראש הממשלה בנימיו נתניהו עולה למטוס ללונדון. ארכיון (צילום: קובי גדעון/ פלאש 90).
שי ניר

היום (חמישי) הודיעו ראשי וועדי העובדים של משרדי החוץ והביטחון לכלל נציגויות ישראל בעולם כי לאור המבוי הסתום בשיח עם האוצר בסוגיית "הייצוגים" יש להפסיק לאלתר כל טיפול בנסיעות ראש הממשלה לחו"ל, עד להודעה חדשה. עיצומים אלו נעשים בשיתוף פעולה מלא ובהובלת ההסתדרות.

עובדי משרד החוץ בפריז, 20 בדצמבר 2017
עובדי משרד החוץ בפריז, 20 בדצמבר 2017

צעד חריג זה בא בעקבות קריסה במשא ומתן אותו העובדים מנהלים מול משרד האוצר מזה חודשים רבים מאז ההכרזה על סכסוך העבודה. האוצר הודיע לפני כשנה כי בכוונתו לשנות נוהל שקיים מזה עשרות שנים, שינוי שיוביל לפגיעה בתנאי ההעסקה של השליחים עובדי המדינה בחו"ל. כמו כן בכוונת האוצר לקצץ בתקציב הייצוג המשמש בידי השליחים לטוות רשת קשרים לקידום האינטרסים של מדינת ישראל.

בעקבות ביקורת שכר באוצר בחודש דצמבר האחרון בה התברר כי משרד האוצר מבקש להחיל מיסוי על רכיבי שכר של הדיפלומטים בשירות החוץ, לרבות רכיבי שכר שהיו פטורים ממיסוי עד כה: דוגמת "דמי ייצוג" (כלומר החזר על הוצאות פרטיות הנדרשות לשם ייצוג המדינה), דמי ייצוג עבור בני ובנות זוג, ותוספת לאחזקת הבית. התוספות הללו נהוגות גם עבור נציגי משרד הביטחון בחו"ל ונציגי משרד הכלכלה, והרפורמה שהאוצר מוביל אמורה לחול גם עליהם.

משרד החוץ (צילום: נתי שוחט פלאש90)
משרד החוץ (צילום: נתי שוחט פלאש90)

בתוך כך, לפני כחודש הקימו ראשי הוועדים ששון פרץ יו"ר ועד משרד הביטחון, דנה בנבנישתי ואלי יפרח יו"רים משותפים במשרד החוץ, מטה מאבק משותף בו הכריזו על הפסקת הטיפול ברישיונות ייצוא ביטחוני והפסקת הענקת אשרות תיירות ועבודה, למעט סיעוד, מהודו, סין ותורכיה.

כעת הכריזו במטה המאבק על הפסקת טיפול בנסיעות ראש הממלשה לחו"ל עד להודעה חדשה וכן על הרחבת העיצומים גם לרישיונות שיווק לתעשייה הביטחונית והפסקת הנפקת דרכונים רשמיים.

דנה בנבנישתי יו"ר ועד העובדים המדיני במשרד החוץ :"שליחי המדינה בחו"ל פועלים ללא לאות לביצור מעמדה וחוסנה של מדינת ישראל. פעילותם זו מניבה הישגים בתחום יחסי החוץ, הביטחון והכלכלה. לא נסכים לפגיעה של האוצר בכלי העבודה החיוניים של השליחים או בתנאי ההעסקה שלהם".

תגובת משרד האוצר לפרסומים אלו: "כדי לעמוד במסגרת התקציב לשנת 2019 ובמטרה לבצע שינוי בסדרי העדיפויות לצורך מימון פרויקט ביטחוני וסבסוד מסגרות לימודיות בשעות אחר הצהריים, אישרה הממשלה הפחתה בסך 1.2 מיליארד שקל מתקציבי משרדי הממשלה. ההפחתה חלה על כל משרדי הממשלה".

בתגובתם מייחסים אנשי משרד האוצר את המהלך למסגרת התקציב של שנת 2019, הוא מקודם  כבר מאוגוסט 2018.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!