דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
16.4°תל אביב
  • 9.0°ירושלים
  • 16.4°תל אביב
  • 15.2°חיפה
  • 14.9°אשדוד
  • 15.9°באר שבע
  • 21.9°אילת
  • 16.8°טבריה
  • 11.5°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
דבר ספורט

אריתריאה-ישראל-אירופה / נזרת קופולו: אלופת ישראל במרוצי שדה ובריצה ל-3,000 מ', מבקשת מקלט מאריתראה

הנערה בת ה-15 חברה במועדון 'רצי הסמטה' מתל אביב, ובאליפות אירופה לנוער הקרובה היא תצעד תחת דגל משלחת הפליטים | אלופת ישראל הצעירה הצטרפה בכיתה ו' למועדון הריצה העוסק, מעבר לאתלטיקה, בהעצמה ותגבור לימודי של משתתפיו

נזרת קופולו, אצנית במועדון 'רצי הסימטה' בשכונת התקווה (קרדיט - טיבור יגר)
נזרת קופולו, אצנית במועדון 'רצי הסימטה' בשכונת התקווה (קרדיט - טיבור יגר)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ב-20 ביולי יפתח פסטיבל הנוער האולימפי האירופאי. הפסטיבל יתקיים בעיר באקו, באזרביז'אן ויהווה בעצם את אליפות אירופה לנוער. בטקס הפתיחה תצעד בגאווה נזרת קופולו (15) ממועדון הריצה 'רצי הסמטה', מישראל עם דגל משלחת הפליטים. נזרת היא אלופת ישראל עד גיל 16 במרוצי שדה ובריצה ל-3,000 מ'.

נזרת קופולו, אצנית במועדון 'רצי הסימטה' בשכונת התקווה (קרדיט – טיבור יגר)
נזרת קופולו, אצנית במועדון 'רצי הסימטה' בשכונת התקווה (קרדיט – טיבור יגר)

לפעמים החיים לוקחים אותנו לעבר מקומות בלתי צפויים. קופלו בת ה-15 נאלצה לעזוב את מולדתה אריתריאה עם אימה ולעבור את המסע המסוכן דרך סודן מצרים וסיני כדי להגיע לישראל ולבקש בה מקלט. "הגעתי לפני תשע שנים לישראל. הגעתי עם אימא שלי, אבא כבר היה בארץ. גדלתי בכפר. עשינו את הדרך מאריתריאה עם חברים שהכרנו בדרך. הלכנו ברגל מאריתריאה לסודן. מסודן לסיני באוטו ומסיני ברגל ובאוטו לישראל".

אחד משני החלומות הגדולים של קפולו הוא להיות יום אחד זמרת מפורסמת. כרגע היא בעיקר שרה במקהלה של הכנסייה אליה משפחתה הולכת בדרום תל אביב. הקליטה בישראל לא הייתה פשוטה, ילדה קטנה במדינה חדשה עם מנהגים ותרבות אחרת, שונה מאוד מהכפר בו נולדה, שפה בלתי מוכרת והמון שנאת זרים. "בהתחלה היה קשה, כי לא הכרתי כלום וכשהייתי בכיתה ב' היו מקללים אותי "כושית" בבית ספר".

השינוי הגדול בחייה של קפולו התרחש במהלך כיתה ו', בשכונה בה היא מתגוררת פועלת אגודת האתלטיקה "רצי הסמטה". "הצטרפתי לרצי הסמטה בכיתה ו'. לפני שלוש שנים, הגעתי דרך חברה שאמרה שהיא מתחילה לרוץ. בהתחלה היה לי קשה ומוזר, אני יודעת איך לרוץ , אבל לא ידעתי מה לעשות. להתחיל ריצה קלה או ספרינט".

נזרת קופולו, אצנית במועדון 'רצי הסימטה' בשכונת התקווה (קרדיט – טיבור יגר)
נזרת קופולו, אצנית במועדון 'רצי הסימטה' בשכונת התקווה (קרדיט – טיבור יגר)

"רצי הסמטה" הוא הרבה מעבר למועדון אתלטיקה רגיל. הוא מקום אנושי חם ואוהב המשלב פעילות אתלטית קבוצתית עם עזרה בלימודים ויצירת תחושת מסוגלות והצלחה בחייהם של האתלטים הצעירים הגדלים מגיל צעיר במועדון. השילוב המושלם בין ספורט קבוצתי מאתגר בו ניתן בעזרת עבודה קשה להתגבר על מכשולים בלתי נתפסים, בשילוב העצמה ובניית האמונה העצמית של הילדים ובני הנוער בתחום הלימודים מייצרים שינוי חברתי אמיתי באוכלוסיות המוחלשות עמן בא המועדון במגע.

ההצלחה של קפולו על מסלול הריצה הגיעה במקביל להשתלבות חברתית ולימודית בבית הספר "ביאליק-רוגוזין". בעקבות ההצלחה על מסלול הריצה ועבודה קשה של מנהל המועדון רותם גינוסר, הצליחה קפולו להתקבל למשלחת הפליטים בפסטיבל הנוער האולימפי האירופאי בבאקו. קפולו מתרגשת להתחיל את צעדיה הראשונים בהגשמת חלומה הגדול השני, להיות אתלטית בינלאומית מצטיינת. "לא חשבתי שאני אגיע למצב הזה שאני אטוס מחוץ לארץ. זה מוזר כי אף אחד אריתראי לא יצא לתחרויות בחו"ל".

קפולו תצא עם המשלחת הישראלית למשחקים, אליה יצטרף מנהל המועדון רותם גינוסר. לפני היציאה של של המשלחת הישראלית ציין אותה גילי לוסטיג, מנכ"ל הוועד האולימפי בישראל: "מעבר לדברים של יגאל אני רוצה לציין את חברת המשלחת שלנו נזרת קפולו מאריתריאה, שתהיה חלק אינטגרלי מהמשלחת שלנו אך תצעד תחת דגל הוועד האולימפי האירופאי במשלחת הפליטים בטקס הפתיחה. הוועד האולימפי בישראל אימץ את נזרת, ואנו מתרגשים מאד שהיא חלק מהמשלחת שלנו לכל דבר ויש לנו את הזכות לעזור לה להתחרות. ילווה את נזרת רותם גינוסר".

בני אדם הם לא עלים ברוח. הם צריכים יד מכוונת ומקום שאוהב אותם ורוצה להגדיל אותם ולתת להם את המקום לצמוח בו לגירסה הטובה ביותר האפשרית להם. האנשים הנפלאים שעוטפים את קפולו ומעניקים לה תחושת ביטחון ובית אמיתי הוא הדבר החשוב באמת בדרך אותה סוללת לעצמה האתלטית הצעירה. "עכשיו אני מרגישה יותר טוב" קפולו מספרת עם חיוך גדול, אני מכירה יותר אנשים ומבינה יותר את ההתנהגות של האנשים".

ספורט הוא מקום נהדר בעזרתו ניתן לקרב לבבות ולהגשים חלומות. כאשר נזרת קפולו בת ה-15.5, ילידת אריטריאה, פליטה ומבקשת מקלט בישראל, תצעד עם דגל נבחרת הפליטים בטקס הפתיחה שיערך בבאקו, היא תדע שחלומות הם ברי השגה, במקומות בו מתייחסים אלייך כבן אדם שווה בין שווים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!