דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
טיפולי המרה

המיר את דעתו / שר החינוך פרץ חזר בו מאמירותיו לגבי טיפולי המרה, המורים דורשים מעשים

לאחר הסערה והמחאה הרחבה בעקבות דבריו בזכות טיפולי המרה ללהט"ב, התנצל פרץ והדגיש כי הטיפולים אינם כלי רלוונטי | מורים ומנהלים במערכת החינוך וארגוני הקהילה הגאה דורשים מפרץ לעגן את הדברים בחוזר מנכ"ל

הפגנה בקריית הממשלה תל אביב הקוראת לפיטורו של שר החינוך רפי פרץ. 14 ביולי 2019. (קרדיט: ניצן צבי כהן)
הפגנה בקריית הממשלה תל אביב הקוראת לפיטורו של שר החינוך רפי פרץ. 14 ביולי 2019. (קרדיט: ניצן צבי כהן)
דוד טברסקי

שר החינוך רפי פרץ חזר בו מדבריו בראיון בחדשות 12 בזכות 'טיפולי המרה' ללהט"בים. במכתב לקבוצת מורים ומנהלים שפנו אליו כתב השר פרץ "במכתב למנהלי ומנהלות בתי הספר כי "טיפולי המרה הם דבר פסול וחמור".

במכתבו כותב פרץ שהוא רואה בטיפולי המרה כדבר פסול, וכפר בכך ששלח בני נוער לטיפול המרה "מעולם לא הפניתי כתף קרה או הצעתי לעשות טיפולי המרה, להם אני מתנגד נמרצות" כתב פרץ. "פנו אליי לא פעם בנושא הנטייה המינית ותמיד הקשבתי ברוב קשב למצוקה שהועלתה בפניי, ולפעמים הצעתי התייעצויות עם אנשי מקצוע.. אני מבין שמדובר בטיפול פולשני שאינו תואם את נפש האדם, מסב למטופלים בו יותר סבל מהקלה ומגיע אף עד כדי סכנת חיים מאובדנות שניתן למנוע".

רפי פרץ, במסיבת העיתונאים של הבית היהודי (צילום: גילי יערי / פלאש 90).
רפי פרץ, במסיבת העיתונאים של הבית היהודי (צילום: גילי יערי / פלאש 90).

 

השר פרץ הדגיש במכתבו כי "זכותם של בעלי נטייה חד מינית לפנות ולמצוא אוזן קשבת ועזרה אצל הגורמים המקצועיים בדרך מכבדת ואוהבת, ולכך כיוונתי בריאיון. מערכת החינוך בראשותי תעמיד בראש סדר העדיפות שלה את החינוך המכיל, לכל ילדי החברה הישראלית, על כל מגזריה, גווניה, קהילותיה ואמונותיה".

בראיון ששודר במוצ"ש בערוץ 12 אמר השר פרץ כי במסגרת תפקידו כרב "יש לי היכרות עמוקה מאוד בנושא החינוך, וגם עשיתי את זה", ותיאר מקרה של אחד מתלמידיו: "קודם כל חיבקתי אותו ואמרתי לו דברים מאוד חמים. אמרתי לו בוא נחשוב, בוא נלמד ובוא נתבונן. המטרה היא שהוא קודם כול יכיר את עצמו היטב. ואז הוא יחליט". הדברים זכו לביקורת פוליטית וציבורית, גם מצדו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. נגד דבריו יצאו חברי כנסת הן מהקואליציה והאופוזיציה, אנשי ציבור וחינוך מכל הארץ. עצומה שקראה להתפטרות השר הורים שהודיעו שלא ישלחו את ילדיהם לבית הספר כל עוד פרץ ממשיך לכהן כשר חינוך, לצד סערת רשת רחבה, היו מנת חלקו של שר החינוך החדש.

הצהרה חשובה – עכשיו מעשים

למרות ההתנצלות ואף ההודאה כי טיפולי המרה הם מסוכנים, בקהילה הלהט"בית דורשים גם מעשים כדי שהאמריות לא תהיינה בעלמא – "סוף סוף שר החינוך חזר בו מאמירותיו המסוכנות והבין שאין צורך להמיר אף אדם", מסר מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב, אוהד חזקי. "שר החינוך, לא נסתפק בדברי התנצלות, הגיע הזמן לעגן את אמירותיך במעשים אנחנו דורשים ודורשות: הוצא את חוזר המנכ"ל הכולל סוגיות הנוגעות לקהילה הגאה, חוזר שכבר כתוב ושוכב תקופה ארוכה במשרדך, אחריות גדולה עומדת על כתפיך כשר החינוך של מדינת ישראל, מיליוני תושבים ותושבות מחכים שתעשה את ההחלטה הנכונה."

"שמחנו מאוד לראות ששר החינוך חזר בו מהתמיכה בטיפולי המרה ויצא נגדם באופן ברור", מסרו ארגונים המורות והמורים הגאים. "כעת חשוב לעגן את ההתנגדות לטיפולי המרה גם בחוזר מנכ"ל משרד החינוך ובהנחיות לבתי הספר מכל המגזרים – כדי שאף תלמיד או תלמידה לא ייפגע עוד."

ההפגנה של בית גאה בבאר שבע מחוץ למושב נווה שבו גר רפי פרץ. (קרדיט: אור ארז)
ההפגנה של בית גאה בבאר שבע מחוץ למושב נווה שבו גר רפי פרץ. (קרדיט: אור ארז)

"שר החינוך – מודה ועוזב ירוחם!" כתב מנשה לוי, יו"ר התאגדות מנהלי בתי הספר התיכוניים, ומי שהיה מהקולות הבולטים בתגובותיו לאמירות הראשוניות של פרץ. "חשוב ביותר ששר החינוך חזר בו מאמירותיו המסוכנות בנושא "טיפולי המרה" לחברות וחברי הקהילה הלהט"בית. ביחס להמשך, אני מצפה משר החינוך, שמעבר לאמירות החשובות שלו כעת, שידאג להוציא במהירות חוזר מנכ"ל בנושא טיפולי המרה לכל מערכת החינוך, חוזר שיכלול הגדרות ברורות ומפורשות נגד טיפולי המרה מכל סוג שהוא בכל המגזרים – היהודי, הערבי, הדתי והחילוני, כדי שאף תלמיד או תלמידה לא ייפגע עוד".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!