דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
23.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 23.8°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 23.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 34.3°אילת
  • 27.2°טבריה
  • 22.8°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורסל ישראלי / הם גדולים: נבחרת העתודה היא אלופת אירופה בפעם השנייה ברציפות

הישג ענק לכדורסל הישראלי: נבחרת העתודה גברה על ספרד 84:92 בגמר, וזכתה בתואר אלופת אירופה בפעם השנייה ברציפות | דני אבדיה הצטיין עם 23 נקודות וזכה בתואר ה-MVP של הטורניר.

נבחרת העתודה זוכה בתואר אלופות אירופה בכדורסל. (קרדיט: איגוד הכדורסל בישראל)
נבחרת העתודה זוכה בתואר אלופות אירופה בכדורסל. (קרדיט: איגוד הכדורסל בישראל)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הריעו והצדיעו לחבורה הצעירה בכחול לבן. הנבחרת העתודה הפגינה הערב (א') משחק לחימה אדיר מול נבחרת ספרדית חזקה. זה היה קרב צמוד לאורך שלושה רביעים, אבל עם רבע אחרון מדהים בניצוחם של דני אבדיה וים מדר, ישראל פתחה פער בדרך לניצחון 84:92 ולהנפה של הגביע. למאמן אריאל בית הלחמי זוהי אליפות אירופה שניה ברציפות כמו גם לדני אבדיה שביחד עם ים מדר נבחרו לחמישיית הטורניר.

נבחרת העתודה בגמר אליפות אירופה. (קרדיט: איגוד הכדורסל בישראל)
נבחרת העתודה בגמר אליפות אירופה. (קרדיט: איגוד הכדורסל בישראל)

מהלך המשחק

בניגוד לחצי הגמר מול צרפת, נבחרת ישראל פתחה מצוין, בזכות 2 גגות של אבדיה, שבתוספת שלשה וחטיפה הוביל את הנבחרת ליתרון 2:10 אחרי 3 דקות והקהל שמילא את היכל "קבוצת שלמה" היה בטירוף. אביבי וזיס הוסיפו שלשות וישראל הוליכה 10:18 אחרי 5 דקות. הספרדים חיממו את הידית ויצאו לריצה של 0:10 שהעלתה אותם ליתרון ראשון במשחק. אבל אבדיה שהיה במיטבו קבע 24:24 בסיום הרבע הראשון.

הרבע נפתח עם לחץ ספרדי, עד ששלשה של אבדיה החזירה את ישראל לעניינים. רז אדם שעלה מהספסל נתן דקות מצוינות בשני צידי המגרש והשווה ל-39:39, 2 דקות לסיום המחצית הראשונה. אבל הגרם המכריע של המשחק היה ללא ספק תומר פורת שקבע שיוויון 42:42 בסיום מחצית ראשונה שקולה.

עידן אלבר במדי נבחרת העתודה בגמר אליפות אירופה (צילום: איגוד הכדורסל בישראל)
עידן אלבר במדי נבחרת העתודה בגמר אליפות אירופה (צילום: איגוד הכדורסל בישראל)

פורת פתח את המחצית השניה בסל מוזר שהחזיר לישראל את היתרון. אבדיה ומדר הריצו את ישראל במתפרצות אבל איגנסיו רוסה עם 2 שלשות רצופות שמר על ספרד במשחק וקרלוס אלוסן החזיר את היתרון לספרדים, 56:58, 4 דקות לסיום הרבע השלישי. שלשה ענקית של עידן אלבר ושני סלים של ים מדר קבעו יתרון שיא לישראל בסיום הרבע השלישי, 59:66.

הרבע האחרון החל עם טירוף של החבורה בלבן שראתה רק גביע מול העיניים. היתרון עבר לדו ספרתי, 59:70, שמונה דקות לסיום. אבדיה עם נקודות וגג, חנוכי עם סל מהפינה ושלשה נוספת של עידן אלבר שמרו על היתרון של ישראל, 63:75 עם 7 דקות לסיום. ישראל שיחקה הגנה אדירה ברבע האחרון ועידן אלבר עם עוד שלשה גדולה קבע כבר 69:86 לישראל, 4 וחצי דקות לסיום. אבל אז הגיעו דפיקות הלב על הספסל של בית החלמי כאשר ב-2 הדקות האחרונות הספרדים חזרו למשחק עד 82:89 והבנחרת הישראלית נראתה בלחץ. אבל אז דני אבדיה קח על עצמו את המשחק עם סל ועבירה שחתמו את הניצחון הענק 84:92 וישראל אלופת אירופה בפעם השנייה ברציפות. הגביע נשאר בתל אביב!

קלעו לישראל: דני אבדיה 23 נק' (7 אס'), ים מדר 17 נק' (8 אס'), תומר פורת 11 נק', עידן אלבר 10 נק', רז אדם 10 נק', יותם חנוכי 7 נק', עמית זיס 7 נק', נועם אביבי 3 נק', יאיר קרביץ 2 נק'.

השחקן המצטיין של אליפות אירופה בישראל: דני אבדיה #MVP

Posted by ‎איגוד הכדורסל בישראל – ע"ר‎ on Sunday, July 21, 2019

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!