דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אילת

קפצו לאילת / הממשלה תשקיע 530 מיליון ש"ח באילת כפיצוי על סגירת שדה דב

מענקים לרופאים, שאטלים מנתב"ג לת"א ופיתוח חקלאות ימית הם רק חלק משלל ההטבות שהממשלה מתכננת להשקיע בהן בעקבות סגירת שדה התעופה שחיבר את תושבי העיר הדרומית עם מרכז הארץ | הכסף ברובו יבוא על חשבון תקציבים אחרים

הפגנת תושבי אילת וחבל אילות מול בית ראש הממשלה בירושלים במחאה על סגירת שדה דב, 17 ביוני 2019 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
הפגנת תושבי אילת וחבל אילות מול בית ראש הממשלה בירושלים במחאה על סגירת שדה דב, 17 ביוני 2019 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

מענקים לרופאים, מסוקי כוננות, מרכז כנסים ואטרקציות לתיירים. כך מתכוונת הממשלה לפצות את תושבי אילת על הפגיעה בעיר בעקבות סגירת שדה דב. התוכנית, בעלות של 530 מיליון שקלים, תמומן ברובה משינוים בתקציבי המשרדים הממשלתיים. לטובת יישום התוכנית תוקם ועדת שרים לענייני העיר אילת וחבל איילות שתכלול את רוב שרי הממשלה.

כזכור, עם ההחלטה על סגירת שדה דב, התחייב ראש הממשלה להביא תכנית לחיזוק העיר אילת כדי להקל במעט את רוע הגזירה על תושבי העיר הדרומית ובעלי העסקים בה. היום (ראשון) התכנסה הממשלה לישיבה מיוחדת באילת לדון בתוכנית. במסגרת התכנית מציעה הממשלה לחזק את אילת בכמה תחומים.

בתחום שירותי הבריאות הניתנים לתושבי אילת מציעה הממשלה לממן מענקים מוגדלים (עד מיליון שקלים) לרופאים שיעברו לעיר ממרכז הארץ. בנוסף, הממשלה תייצר מערך מיוחד לקיצור תורים שיהיה משותף לכל קופות החולים ויאפשר הטסה של רופאים ושירותי רפואה מרחוק, תכשיר את מנחת המסוקים של בית החולים יוספטל ותממן אחזקת מסוק כוננות למקרים רפואיים דחופים. על מנת לשפר את רמת השירותים שיכול לספק בית החולים יוספטל, תקצה הממשלה 75 מיליון שקלים כדי להקים ולשפר את התשתיות הרפואיות של בית החולים כמו חדרי הניתוח, מכשירי דיאליזה, מכשיר CT, חדרי טיפולים מיוחדים וכדומה.

בתחום התיירות מציעה הממשלה תקציב לפיתוח רצועת החוף של העיר, לבניית מרכז כנסים בינלאומי ולפיתוח פארק תמנע. כל זאת על מנת לסייע במשיכת תיירים לעיר. בנוסף, תקצה הממשלה 30 מיליון שקלים לשיווק אירועים ופסטיבלים שיתקיימו בעיר. חלק נוסף בתכנית עוסק בסיוע שיינתן להקמת מפעלים ימיים ולחקלאות ימית ובמרכזו הקמת פארק תעשיות מן הים, חקלאות ימית וביוטכנולוגיה ימית.

הפגנה נגד סגירת שדה דב מול בית ראש הממשלה. ארכיון ׁ(קרדיט: דוברות עיריית אילת)
הפגנה נגד סגירת שדה דב מול בית ראש הממשלה. ארכיון ׁ(קרדיט: דוברות עיריית אילת)

כדי לשפר את מערך התחבורה לעיר, שנפגע בעקבות סגירת שדה דב, הממשלה מחליטה להקים מערך היסעים (שאטלים) שייקח נוסעים הנוחתים בנתב"ג, מכבש המטוס, ישירות למרכז תל אביב. עם זאת, יש לציין כי המימון למערך הזה אושר רק לשנים 2019-2020. עוד תממן הממשלה מוניות לחולים הטסים מאילת לנתב"ג לטיפולים בגינם התחייבה קופת החולים (טופס 17) ותממן מערך מקיף יותר עבור חולים כרוניים הנדרשים לטיפולים תכופים בבתי החולים במרכז הארץ.

דווקא השיפור הדרוש בכביש 90 המסוכן מופיע בתוכנית ללא התחייבות מפורשת אלא רק באמירה כללית "לבחון להציב בסדר עדיפות גבוה, בכפוף לכל דין ובכפוף לנהלי משרד התחבורה, במסגרת התוכנית הרב שנתית המתגבשת של נתיבי ישראל, את פרויקט הפיכתו של כביש 90 לכביש דו-נתיבי דו-מסלולי מצומת קטורה ועד לצומת הערבה, כולו או חלקו".

אילת. (צילום: josh appel – unsplash)
אילת. (צילום: josh appel – unsplash)

באשר למקורות המימון של התוכנית, בהחלטה מצוין כי רק 84 מיליון שקלים מתוך העלות הכוללת של 530 מיליון שקלים יגיעו כתקציב תוספתי. יתרת עלות התוכנית תגיע למעשה מתקציביהם של משרדי התיירות, הכלכלה והתעשייה, התחבורה והמשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!