דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ל' בניסן תשפ"ד 08.05.24
19.1°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 21.1°אשדוד
  • 20.9°באר שבע
  • 26.6°אילת
  • 20.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ארנון בר דוד

הרחוב החרדי / יו"ר ההסתדרות לעובדי מעייני הישועה: "יש פה רוח של עשייה ונתינה"

ארנון בר דוד וח"כ משה גפני סיירו יחד בביה"ח החרדי שעובדיו התאגדו בהסתדרות והתרשמו מהשירותים הרפואיים הניתנים בו לתושבי גוש דן | גפני: "מעייני הישועה זה מבחן שהיהדות החרדית עמדה בו בכבוד"

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני בביקור בבית החולים "מעייני הישועה" (צילום: שלמה הופנר, מעייני הישועה)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני בביקור בבית החולים "מעייני הישועה" (צילום: שלמה הופנר, מעייני הישועה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, ויו"ר ועדת הכספים, חבר הכנסת משה גפני (יהדות התורה), קיימו היום (ראשון) ביקור עבודה משותף במרכז הרפואי החרדי "מעייני הישועה" בבני ברק, שהתמקד בצרכי בית החולים ועובדיו לטווח הקצר והארוך.
גפני עמד על הצורך לדאוג ולשמור על יכולתו של “מעייני הישועה” להמשיך ולהתפתח כדי לספק את שירותיו לקהילה. "'מעייני הישועה' זה מבחן שהיהדות החרדית עמדה בו בכבוד. הוכחנו שאנחנו יכולים לבצע פרויקט בסדר גודל כזה בזכותו של ד"ר משה רוטשילד ז"ל שהקים את המרכז הרפואי בעשר אצבעותיו. יחד עם יו"ר ההסתדרות בר-דוד אנחנו מבקשים היום לצפות פני עתיד ולהבטיח את המשאבים הנדרשים כדי שהוא יוכל להמשיך ולהתפתח ולשמור על מקומו בפסגה".

בשנה האחרונה נחתם הסכם קיבוצי ראשון ופורץ דרך בין המרכז הרפואי לבין ההסתדרות וועד האחיות בבית החולים. כיום, מתנהל משא ומתן בין ההסתדרות להנהלת בית החולים על מנת לחתום על הסכם קיבוצי לטובת עובדי המנהל והמשק. בר-דוד אמר במהלך הישיבה שהתקיימה היום כי למד עם השנים לזהות אווירה של מקום עבודה, "וב'מעייני הישועה' יש רוח טובה של עשייה ונתינה. אין לי ספק שנצליח להגיע להסכם קיבוצי כי בית החולים הוא ברמה גבוהה ועושה עבודה נפלאה. אני רואה את הלב הגדול שלכם ומצדיע לכם".

מרכז רפואי מעייני הישועה (צילום: ד"ר אבישי טייכר, מתוך וויקיפיקי)
מרכז רפואי מעייני הישועה (צילום: ד"ר אבישי טייכר, מתוך וויקיפיקי)

במהלך הסיור הציג מנכ"ל המרכז הרפואי, שלמה רוטשילד, את המרכז לבריאות הנפש על מחלקות האשפוז שבו. בר דוד וגפני התרשמו מרמת המתקנים ואיכויות הצוות הרפואי. לאחר מכן סיירו במחלקות לרפואה דחופה וטיפול נמרץ, מכון הלב ומחלקות נוספות. רוטשילד אמר כי "בית החולים בנוי על קדושת החיים וכבוד המטופל וזה בא לידי ביטוי בכל ההיבטים של הפעילות שלנו. זו הסיבה שמעייני הישועה הוא בית החולים הקהילתי היחיד בישראל. אני מודה ליו"ר החדש, מר בר-דוד שבחר לקיים את אחד הסיורים הראשונים בתפקידו, כאן בבית החולים, ולאיש שמלווה את מעייני הישועה בכל שלב, למן היום הראשון, ח"כ הרב גפני שהגיעו לביקור ולכבד את בית החולים בנוכחותם". רוטשילד התייחס גם למו"מ על הסכם לעובדי המנהל והמשק בבית החולים. "אני מאמין שנגיע להסכם אחראי גם עם סקטור עובדים זה".

"בית החולים בנוי על קדושת החיים וכבוד המטופל וזה בא לידי ביטוי בכל ההיבטים של הפעילות שלנו. זו הסיבה שמעייני הישועה הוא בית החולים הקהילתי היחיד בישראל"

אל הביקור ב"מעייני הישועה" התלוו גם מ"מ יו"ר ההסתדרות, רועי יעקב; יו"ר ההסתדרות במרחב ר"ג-בני ברק, אבי גלילי; מנכ"ל הסתדרות האחיות, עו"ד אורי פליישמן; יו"ר ועד האחים והאחיות במרכז הרפואי מעייני הישועה, הגב' דבי בק וראש ועד עובדי מנהל ומשק, הגב' ציפי בסר.

התאגדות אחיות מרכז רפואי מעייני הישועה (תמונה באדיבות המצולמות).
התאגדות אחיות מרכז רפואי מעייני הישועה (תמונה באדיבות המצולמות).

מעייני הישועה הוא בית חולים חרדי במזרח בני ברק המשרת את תושבי גוש דן בכלל ואת תושבי בני ברק בפרט. עובדות בית החולים התאגדו בהסתדרות בשנת 2016, כחלק ממגמה של התאגדויות עובדים חדשות, גם במגזר החרדי שלא התאפיין בעבר בהתאגדויות עובדים.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!