דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
28.4°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 31.4°חיפה
  • 29.2°אשדוד
  • 31.3°באר שבע
  • 34.0°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 30.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מעייני הישועה

התאגדות לבריאות / הסכם פורץ דרך ישפר את תנאיהם של 600 עובדי ביה"ח "מעייני הישועה"

עובדי בית החולים החרדים הגיעו להסכם עם ההנהלה בתיווך ההסתדרות ולפיו ישופרו תנאי העסקתם | היעד: השוואה לתנאי עובדי בתי החולים הממשלתיים | לפני חודש חתמו אחיות ביה"ח על הסכם קיבוצי

המרכז הרפואי מעייני הישועה (צילום ארכיון: ד"ר אבישי טייכר)
המרכז הרפואי מעייני הישועה (צילום ארכיון: ד"ר אבישי טייכר)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות, וועד העובדים והנהלת ביה"ח מעייני הישועה חתמו על הסכמות לשיפור השכר ותנאי העבודה של כ-600 מעובדיו. ההסכמות כוללות בין היתר שיפורים כלכליים בתשלומי קרן השתלמות, תקציב לביגוד, דמי הבראה, הפרשות לפנסיה ועוד. בנוסף התחייבו הצדדים להמשיך במו"מ במטרה להגיע להסכם קבע שימשיך לצמצם את פערי השכר בין העובדים לבין עובדי בתי חולים אחרים.

אחרי משא ומתן ארוך, וחודשים של מאבק הגיעו הצדדים להסכמות. העובדים שתנאי ההעסקה שלהם ישופרו בעקבות ההסכם הם עובדי מחלקות המנהל, המשק והעובדים הפרא-רפואיים ביניהם עובדי מעבדה, רנטגנאים ועובדים סוציאליים. פריצת הדרך במשא ומתן הביאה להסכם ביניים לתקופה של שמונה חודשים שבמהלכם התחייבה הנהלת בית החולים להמשיך בדיונים במטרה להגיע להסכם קיבוצי. מטרת ההסכם הקיבוצי הסופי תהיה השוואת תנאי העובדים לתנאים הנהוגים בבתי החולים הממשלתיים והצדדים סיכמו כי יפעלו במשותף מול משרד האוצר ומשרד הבריאות במטרה להבטיח את הגדלת תקצוב בית החולים כך שיאפשר זאת.

בתקווה לעתיד טוב יותר. נפעל לחתימה על הסכם הקבע שיביא בשורה משמעותית אף יותר

בהסדר הביניים סוכם בין היתר כי ההנהלה תגדיל את ההפרשות לקרן השתלמות לעובדים המקבלים כיום 5% ל-7.5%, תשווה את דמי ההבראה לעובדים המקבלים פחות מהנהוג בשירות המדינה, תגדיל את התגמולים לפנסיה בחצי אחוז ותשלם תמריץ שנתי לעובדי כוח עזר שאינם מקבלים אותו כיום. עוד סוכם על הגדלת מספר ימי הבחירה, תקציב ביגוד, מתן ימי השתלמות בתשלום לעובדים במקצועות הפרא-רפואיים ועוד.

לפני חודש חתמו ההסתדרות והנהלת מעייני הישועה על הסכם נוסף, שהסדיר את תנאי ההעסקה של האחים והאחיות בבית החולים.

התאגדות אחיות מרכז רפואי מעיני הישועה (צילום מדף הפייסבוק).
התאגדות אחיות מרכז רפואי מעיני הישועה (צילום מדף הפייסבוק).

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, התייחס לחתימה על ההסכם ואמר כי קיימת חשיבות גדולה בשיפור תנאי ההעסקה של עובדים מהסקטור החרדי. "מדובר בציבור מוחלש אשר עושה עבודה חשובה וראוי לתגמול הולם, ועל כן אני מברך על חתימת ההסכם שעושה צעד גדול עבורו".

רפי מסט, סגן יו"ר האגף לארגון מקצועי בהסתדרות, הצטרף לברכות על פריצת הדרך בהסכם הביניים ואמר כי הנהלת בית החולים גילתה בגרות ורצון לשינוי. לדבריו, ההסתדרות נרתמה למהלך עבור מאות העובדים המסורים. "בתקווה לעתיד טוב יותר. נפעל לחתימה על הסכם הקבע שיביא בשורה משמעותית אף יותר".

אודליה מעודה, רכזת הסקטור החרדי בהסתדרות, הגיבה גם היא להסכם והתגאתה בכך שאמש רשמו בסקטור היסטוריה באופן התעסוקה של החרדים בישראל. "המטרה הושגה בזכות התגייסות יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, שחרט על דגל ההסתדרות את המאבק בעושק השכירים במגזר החרדי", אמרה.

התאגדות אחיות מרכז רפואי מעיני הישועה (צילום מדף הפייסבוק).
התאגדות אחיות מרכז רפואי מעיני הישועה (צילום מדף הפייסבוק).

אהוד בר-תור מוועד העובדים במעייני הישועה סיפר כי הגיעו לפריצת דרך במו"מ רק בעקבות הכרזת השביתה ובהתערבות ההסתדרות. "מדובר בתיקון חשוב ונדרש, אך השינוי האמיתי עוד לפנינו ואין ספק כי נחתור להגיע אליו במהלך תקופת הסכם הביניים", דברי בר-תור.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!