דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סופרגז

עובדי סופרגז / ההסתדרות וסופרגז סיכמו: מענק לעובדים ושמירת זכויותיהם לאחר מכירת החברה

הצדדים הסכימו כי כל תנאי ההסכמים הקיבוציים בסופרגז ימשיכו לחול על עובדי החברה לאחר מכירתה לקבוצת אלקו ועד סוף 2024 | העובדים יקבלו מענק מכירה מיוחד בהתאם לוותק, עד גובה של שלוש משכורות וחצי

משרדי חברת סופרגז (צילום: geagea/ויקימדיה)
משרדי חברת סופרגז (צילום: geagea/ויקימדיה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

זכויותיהם של עובדי חברת סופרגז יישמרו גם לאחר מכירתה לקבוצת אלקו, והעובדים יזכו במענק מכירה – כך הוסכם היום (חמישי) בין יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, מנכ"ל סופרגז כפיר נבון ויו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל. בהסכם שנחתם היום נקבע כי כלל ההסכמים הקיבוציים של כ-350 עובדי החברה ועובדי החברה-הבת סופרגז אשכולות ימשיכו לחול במלואם לאחר מכירת החברה מקבוצת עזריאלי לקבוצת אלקו ועד סוף שנת 2024.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד אמר במעמד החתימה על ההסכם: "גם כשמוכרים חברה, צריך לדעת ולזכור את הזכויות של מי שבנו אותה ויצרו לה את המוניטין שלה. אני מודה לכל הצדדים ולכל הגורמים שלקחו חלק במו"מ וידעו להגיע בסופו של דבר להסכמות הנותנות את הכבוד הראוי לעובדי סופרגז ומעניקות להם ביטחון כלכלי ותעסוקתי. בזכות יחסי העבודה הטובים בין הצדדים אני בטוח שסופרגז תמשיך להיות חברה מובילה ומצליחה".

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, מנכ"ל סופרגז כפיר נבון ויו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל חתמו היום (8 באוגוסט 2019) על הסכם המסדיר את רציפות תנאי ההעסקה הנוכחיים של כ-350 עובדי החברה. (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, מנכ"ל סופרגז כפיר נבון ויו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל חתמו היום (8 באוגוסט 2019) על הסכם המסדיר את רציפות תנאי ההעסקה הנוכחיים של כ-350 עובדי החברה. (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)

העובדים, שנאבקו גם על זכותם להיות שותפים ברווחי המכירה כהוקרה על תרומתם להצלחת החברה, יקבלו מענקי מכירה לפי המפתח הבא: עובדים מוותק של שנתיים עד שלוש שנים יקבלו מענק בסך 1,500 שקל; מוותק של שלוש עד חמש שנים יקבלו מענק בגובה משכורת אחת; מוותק של חמש עד 15 שנה – שתי משכורות; מוותק של 15 עד 20 שנה – שלוש משכורות ומוותק של 20 שנה ואילך – שלוש משכורות וחצי. עובדי סופרגז  אשכולות להם ותק של חמש עד 15 שנה יקבלו מענק נוסף בגובה 500 שקל.

בנוסף הוסכם על החלת מנגנון פיטורי צמצום נוקשה, אשר נועד לייצר רשת ביטחון לעובדים הקיימים. לפי המנגנון, כל בקשה לצמצום עובדים תיעשה בתיאום ובהסכמה של נציגות העובדים, ובהיעדרה יכריע בעניין בורר חיצוני.

בשבוע שעבר, עקב התפוצצות השיחות עם הנהלת החברה, פנתה נציגות העובדים לבית הדין האזורי לעבודה בת"א בדרישה לעצור את הליך המכירה כל עוד לא יובטחו זכויותיהם. המו"מ בין הצדדים נמשך והוביל בסופו של דבר להסכמה מלאה על דרישת העובדים. המו"מ להסכם הובל על ידי ראש חטיבת מוסדות לאומיים וחברות ממשלתיות בהסתדרות המעו"ף עו"ד אסף אדר, יו"ר ההסתדרות במרחב אשדוד חיים שייב, מזכיר האיגוד המקצועי ממרחב נתניה תמיר ינאי, מזכירת האיגוד ממרחב אשדוד ג'ני שוד, אומרי זינגר מאגף הכלכלה, עורכות הדין יעל שילוני ונטלי שוכוביצקי ממשרד שילוני וראשי הוועדים בחברה אביגדור הררי וגבי רובין.

יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל אמר עם חתימת ההסכם כי "לשינויי בעלות על חברה נלווים באופן טבעי חששות רבים מצד העובדים. אני מברך על כך שבסופו של דבר ניאותה החברה למלא את חובתה ולהבטיח לעובדיה המסורים את השקט והביטחון הכלכלי והתעסוקתי לו הם ראויים".

יו"ר ההסתדרות במרחב אשדוד חיים שייב בירך על המהלך: "ההסכם שמבטיח לעובדים רשת ביטחון לצד מענק מכירה המוקיר אותם על חלקם בהצלחת החברה. תודה לכל מי שסייעו במו"מ ולעובדים על נחישותם ועמידתם האיתנה למען התגמול שמגיע להם".

מראשי הוועדים ב'סופרגז' נמסר כי "אנו מברכים על כך שמאמצינו נשאו פרי ואנו חותמים היום על הסכם המבטיח את זכויותינו גם לאחר מכירת סופרגז. תודה לכל מי שעמד לצדנו במהלך הדיונים על ההסכם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!