דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

מפקח חדש לעבודה / ראש מנהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית החדש: חזי שוורצמן

שוורצמן, מהנדס אזרחי בהכשרתו המכהן כיום כמנהל אגף התנועה בעיריית תל אביב-יפו, יהיה גם מפקח העבודה הראשי | קודמו בתפקיד, ארז מימון, התפטר אחרי חצי שנה בלבד, תוך שהוא מותח ביקורת חריפה על הממונים עליו

אתר בנייה באשקלון. ארכיון (צילום: Yuriy Chertok / Shutterstock.com)
אתר בנייה באשקלון. ארכיון (צילום: Yuriy Chertok / Shutterstock.com)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

משרד העבודה והרווחה הודיע כי חזי שוורצמן נבחר לתפקיד ראש מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית ומפקח העבודה הראשי בזרוע העבודה, זאת אחרי ששר העבודה והרווחה חיים כץ אימץ, טרם התפטרותו, את המלצת ועדת האיתור.  שוורצמן יכנס לתפקיד בנובמבר 2019.

שוורצמן, מהנדס אזרחי בהכשרתו, מכהן כיום כמנהל אגף התנועה בעיריית תל אביב-יפו ובתפקידו הקודם שימש כמנהל אגף תחבורה ופיתוח תשתיות בעיריית ירושלים, וכן כיהן כמהנדס אחזקה ראשי בחברת דרך הצפון. כמו כן, שירת שוורצמן כסגן ניצב במשטרת ישראל בתפקידי מטה ופיקוד בשטח. השכלתו הינה תואר ראשון ושני בהנדסה אזרחית מהטכניון.

ראש מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית ומפקח העבודה הראשי במשרד העבודה חזי שוורצמן (באדיבות משרד העבודה והרווחה)
ראש מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית ומפקח העבודה הראשי במשרד העבודה חזי שוורצמן (באדיבות משרד העבודה והרווחה)

תהליך איתור ראש מינהל הבטיחות החל אחרי התפטרותו של ראש המינהל הקודם, ארז מימון, ועוד טרם פיזור הכנסת ה-21 עם פנייה חריגה של משרד העבודה לנציבות שירות המדינה לצאת בתהליך האיתור למרות תקופת הבחירות.

בראש ועדת האיתור עמד הממונה על זרוע העבודה במשרד, מרדכי אלישע. לצידו עמדה נציגת האקדמיה ד"ר שולי ברמלי-גרינברג מומחית בכלכלת בריאות מאוניברסיטת חיפה ונציג נציבות שירות המדינה, מר אילן רם – מנהל מינהל הסגל הבכיר ומ"מ ראש המדרשה הלאומית.

"אני מאחל הצלחה רבה לחזי שוורצמן שיכנס לתפקידו בקרוב, ובטוח כי יתמודד בהצלחה עם האתגרים הרבים שניצבים לפנינו בתחום הבטיחות ויחד עם כל עובדי מינהל הבטיחות ימשיך את שינוי העומק שבו התחלנו"  ברך אלישע, "בשנה החולפת, הובלנו ביוזמת השר חיים כץ רפורמה משמעותית לטובת הגברת הבטיחות באתרי הבניה שכללה החמרה של מדיניות האכיפה וקידום שלל חוקים ותקנות כחלק מכך, תוך הוספת כח אדם נרחב למינהל הבטיחות. כמו כן אני מודה לאריק שמילוביץ', שהוביל את מינהל הבטיחות בתקופה האחרונה והצליח להטמיע את השינויים הארגוניים ואת המדיניות המחמירה של אפס סובלנות לרשלנות באתרי הבנייה".

שוורצמן עצמו מסר כי "אני שמח ומתרגש על המינוי לתפקיד וזו שליחות לאומית עבורי. אני מודה להנהלת המשרד על כך שניתנה לי ההזדמנות להוביל ולהשפיע בנושא בטיחות העובדים בישראל, בכל המגזרים ובכל תחומי העשייה של המשק הישראלי."

מינהל הבטיחות ספג בשנתיים האחרונות שורה של טלטלות וחילופי ראשים. ראש מינהל הבטיחות הקודם ארז מימון מונה באפריל 2018, והתפטר באוקטובר 2018 כשהוא מותח ביקורת חריפה על אלישע. מימון החליף בתפקיד את ורדה אדוארדס שהועברה מתפקידה כמפקחת עבודה ראשית בנובמבר 2017. בתקופות הביניים בין מינוי ראש מינהל בטיחות אחד למשנהו ובמהלך עשרת החודשים האחרונים, כיהן אריק שמילוביץ.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!