דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
21.3°תל אביב
  • 17.8°ירושלים
  • 21.3°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 22.1°אשדוד
  • 23.6°באר שבע
  • 28.0°אילת
  • 23.2°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

מבוכה במשרד העבודה / ראש מינהל הבטיחות התפטר, הטיח ביקורת קשה בגורמים במשרד

אחרי שבוע קטלני במיוחד באתרי הבנייה, ובתום חצי שנה בלבד, הודיע אמש (ד') ארז מימון על סיום עבודתו | במכתב ההתפטרות ציין: "לחצים רבים לקדם אג'נדה תקשורתית, בגבול הלא חוקית, על חשבון אג'נדה מקצועית"

עובד נהרג כתוצאה מפגיעת סלע בראשו תוך כדי עבודות חפירה באתר בניה ברמת בית שמש ג' (דוברות איחוד הצלה)
עובד נהרג כתוצאה מפגיעת סלע בראשו תוך כדי עבודות חפירה באתר בניה ברמת בית שמש ג' (דוברות איחוד הצלה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

לקראת סיומו של שבוע קטלני במיוחד באתרי הבנייה, וכשברקע איום ההסתדרות בשביתה על משבר הבטיחות, הודיעה אמש (רביעי) ראש מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית במשרד העבודה והרווחה, ארז מימון, על התפטרותו, חצי שנה בלבד אחרי שמונה לתפקיד. את מקומו צפוי לתפוס אריק שמילוביץ', שכיהן כממלא מקום ראש המינהל עד מינוי של מימון.

מכתב ההתפטרות של מימון, שהגיע לידי דבר ראשון, מטיח האשמות כלפי הממונה על זרוע העבודה במשרד, מרדכי אלישע, שמונה אף הוא השנה. את התפטרותו נימק "לאור העובדה שהממונה על הזרוע, בגיבוי המשרד, מתערב בתהליכים שאינם נוגעים לתחום אחריותו על פי חוק, זאת ללא ידע, סמכות והכשרה מתאימים, דבר שגובל בחוסר אחריות ופוגע בתפקודו של המינהל ובכך גם באינטרס המרכזי של שלום הציבור. ולאור לחצים רבים מצד גופים שונים במשרד, לקדם אג'נדה תקשורתית, שהינה בגבול הלא חוקית, על חשבון אג'נדה מקצועית".

ארז מימון, ראש מנהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית היוצא במשרד הרווחה (צילום באדיבות המצולם).
ארז מימון, ראש מנהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית היוצא במשרד הרווחה (צילום באדיבות המצולם).

כאמור, מימון מתפטר שישה חודשים בלבד לאחר שנכנס לתפקיד. מנכ"ל המשרד אביגדור קפלן קיבל את התפטרותו והודיע כי המשרד יפעל מידית לאיוש המשרה, "על מנת להמשיך ולקדם את המאמצים לשמירה על בטיחות ובריאות עובדי הבנייה בישראל".

מינהל הבטיחות והבריאות חווה שורת טלטלות בשנה האחרונה, מאז נאלצה ראשת הבטיחות הקודמת ורדה אדוארדס לעזוב את תפקידה בנובמבר 2017. את מקומה תפס אז סגנה אריק שמילוביץ', שכיהן כממלא מקום עד כניסתו של מימון לתפקיד באפריל האחרון. קודם לכן חווה המינהל טלטלה עם העברת תיק העבודה ממשרד הכלכלה למשרד העבודה והרווחה ביולי 2016.

בשבוע האחרון עלה מספר ההרוגים באתרי הבניה ל-36 עובדים ועבר את מניין ההרוגים בשנה שעברה שעמד על 35. מדובר בעליה של 38% במספר ההרוגים ביחס לשנה שעברה בתקופה זו.

נוכח מציאות זו, המוגדרת על ידי הפעילים במאבק לשיפור הבטיחות בעבודה כמצב חירום, שורר חשש כבד מפני מצב בו הבעיות הבוערות – כמו קידום הפיכת תקנות הפיגומים האירופיות למחייבות – יאלצו לחכות למינוי חדש או לתקופת התאקלמות ולמידה של אדם חדש שאינו מתוך המערכת,

לדבריהם בתקופת כהונתו הקודמת של שמילוביץ' כממלא מקום, חדל המינהל מלהשיב לפניות הפעילים ולשאלותיהם, דבר שהקשה על פעילותם. שמילוביץ' נחשב גם למי שהוביל את קידום המדיניות המתמקדת בכלי "העיצומים המנהליים", שלא הוכיח את עצמו עד כה.

באוגוסט 2017, לאחר ההודעה על סיום כהונתה של אדוארדס בתפקיד, אמר לדבר ראשון זאב דיבסק, מי שכיהן בעבר כיד ימינה, שבמוקד המחלוקת בין אדוארדס לדרג הפוליטי במשרד עמדה אז שאלת הגדלת כוח האדם במינהל.

"אם לא תהיה הגדלה של כוח האדם לצד העיצומים הכספיים שמתכנן השר כץ – זו תהיה יופי של הצעה בלי יישום", חזה דיבק. הגדלת היקפי כוח האדם במינהל היא אחת מדרישות ההסתדרות בסכסוך העבודה שהכריזה בתחילת השבוע שעבר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!