דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תקשורת

תקשורת / יו"ר ועד סלקום למשרד התקשורת: מבצע הוט-סאני תקשורת יביא לכאוס בענף הסלולר

במכתב ששלחה מיה יניב למנכ"ל נתי כהן, דרשה מהמשרד להתערב והסבירה כי המהלך עלול להוביל לאובדן שליטה על רמת המחירים בשוק ולפגיעה בחברות ובלקוחותיהן | יניב: "מהלך הזוי ומסוכן שעלול להביא לקריסתו של שוק התקשורת"

נשים מדברות בטלפונים ברחובות ירושלים (למצולמות אין קשר לכתבה, צילום: לואיס פישר / פלאש90).
נשים מדברות בטלפונים ברחובות ירושלים (למצולמות אין קשר לכתבה, צילום: לואיס פישר / פלאש90).
ניצן צבי כהן
ארז רביב
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

במכתב ששלחה היום (שלישי) יושבת ראש ועד עובדי סלקום מיה יניב למנכ"ל משרד התקשורת נתנאל כהן, התריעה כי המבצע החדש שמציעה חברת הוט בשיתוף עם חברת סאני תקשורת עשוי לפגוע באופן בלתי הפיך בשוק התקשורת בישראל.

את המבצע, על פיו יחלו סאני והוט לשווק חבילות בעלות 14.9 שקלים בחודש כינתה יניב במכתבה 'מחיר טורפני' והסבירה כי הוא עלול לגרום לאובדן שליטה מוחלט על רמת המחירים בשוק הסלולר ולפגיעה לא רק בחברות התקשורת הגדולות המספקות את תשתיות הרשת למפעילים הקטנים, אלא גם לפגיעה ישירה במיליוני הלקוחות של אותן חברות. "כל המודלים של הפעלת שווקים סלולריים בעולם מצביעים על כך שהמבנה הקיים של שוק הסלולר בישראל יביא לקריסת כל המפעילים ולפגיעה מוחלטת בתשתיות, תוך גרימת נזק בלתי הפיך לציבור ולמפעילים", כתבה.

מיה יניב. תמונה באדיבות המצולמת.
מיה יניב. תמונה באדיבות המצולמת.

יניב קראה להתערבות רשות התחרות במהלך, שלדבריה תכליתו פגיעה מכוונת במפעילות הגדולות, ולא מהלך תחרותי או ראוי. "על משרד התקשורת להתערב בבהילות ובדחיפות, עוד היום, במתרחש בשוק הסלולר, על מנת למנוע את התוצאה הצפויה שכולנו מבינים מהי. לא ייתכן שמשרד התקשורת שהיה היוזם של הרפורמה בשוק הסלולר, עומד מנגד בחיבוק ידיים בזמן שחברת הוט מקריבה (פשוטו כמשמעו) את חברת הוט מובייל ומבצעת בדרך זו מהלך הזוי ומסוכן שעלול להביא לקריסתו של שוק התקשורת. על כן מצופה ונדרש מהמשרד לבחון לאסור על חברת הוט למכור את חבילות הסלולר במחיר הטורפני של 14.90 שקלים וזאת עד לקיום בירור בנושא ומתן זכות טיעון לכל חברות הסלולר וגם לנציגות העובדים בהן".

"אם משרד התקשורת לא יפעל בטווח הזמן המיידי להקפיא את האנדרלמוסיה בשוק הסלולר, ולא יורה לחברות הוט וסאני תקשורת להפסיק למכור חבילות סלולר עד לקיום בירור מקיף בנושא, נשקול את כל הצעדים האפשריים שלנו כנציגות עובדים כנגד מהלך זה", סיכמה יניב את דבריה.

נתי כהן מנכ"ל משרד התקשורת בוועידת השלטון המוקמי מוני אקספו (צילום: יח"צ משרד התקשורת)
נתי כהן מנכ"ל משרד התקשורת בוועידת השלטון המוקמי מוני אקספו (צילום: יח"צ משרד התקשורת)

בישראל ישנן ארבע חברות סלולר המפעילות שלוש רשתות. הוט מובייל ופרטנר מפעילות רשת משותפת – PHI. פלאפון וסלקום מפעילות את הרשתות הנותרות. מעבר לכך, ישנם מפעילים וירטואליים כמו רמי לוי תקשורת ו-019 טלזר, אשר רוכשות שירותי רשת מחברות הסלולר באופן סיטונאי ומשווקות קווים מוזלים, כאשר המודל של סאני תקשורת מעט שונה – כמשווקת של הוט מובייל, אין לה רשיון תקשורת משל עצמה, ולא ברור מה האינטרס של הוט מובייל להחריף את התחרות כעת. בנוסף לאלו, קיימות בישראל גם שתי חברות סלולריות במעמד שאין לו אח ורע בעולם – גולן טלקום ואקספון, אשר זכו בתדרים, אבל בפועל רוכבות על רשת סלקום, בהליך שחלקו אינו הולם את הכתוב ברשיון שלהן. כך למשל, מתאפשר לגולן לקבל החזרים כספיים ממשרד התקשורת על אגרות תדרים בהיקפים שעולים על הרווח המצרפי של כלל חברות הסלולר בשנה, אשר שואף לאפס.

המצב הקשה של חבורת הסלולר גורם להן לנסות ולהעלות את ההכנסות בכל דרך, כולל גבייה על שירותים שבעבר ניתנו בחינם. במשרד התקשורת מודעים לבעיה, אך בינתיים גם המדיניות של מתן הקלות משמעותיות לחברות הסלולר לא בולם את הידרדרותן. בחודשים האחרונים מהירות הגלישה ברשתות הסלולר בישראל עלתה במקצת ל-24 מגה, אך ממשיכה את מגמת ההידרדרות בהשוואה העולמית באופן עקבי יחסית, כאשר ישראל ממוקמת בערך במקום ה-70 בעולם, לפי נתוני אתר ספידטסט.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!