דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ארגון המורים

שנת הלימודים מתקרבת / המורים בעל יסודי מאיימים להשבית: "לא מדברים על כסף, רוצים הסדרה"

היעדר תגמול על טיולים שנתיים, עבודה בשבתות, מחסור בתקנים ובפינות עבודה: אלה רק חלק מהבעיות אותן מנה יו"ר ארגון המורים | רן ארז: "התרגלו לתופעה שהמורים יעבדו עבודת כפייה"

רן ארז, יו״ר ארגון המורים (צילום ארכיון: יונתן זינדל/פלאש 90)
רן ארז, יו״ר ארגון המורים (צילום ארכיון: יונתן זינדל/פלאש 90)
דוד טברסקי

ארגון המורים הכריז היום (רביעי) על סכסוך עבודה ומאיים לא לפתוח את שנת הלימודים, במידה ומשרד האוצר ומשרד החינוך לא יגבשו תכנית מסודרת לפתרון עשרות בעיות ביורוקרטיות הפוגעות בתנאי העבודה של המורים.

"אנחנו לא נלחמים על כסף, אפילו לא שקל אחד. אנחנו מדברים על הסדרה של מערכת החינוך" אמר יו"ר ארגון המורים רן ארז במסיבת עיתונאים הבוקר במשרדי הארגון בתל אביב. לטענת ארז הארגון הנמצא מזה 4 שנים בשיחות מול משרד החינוך, האוצר והשלטון המקומי בנוגע להסדרה של מספר נושאים שלטענת הארגון הפכו את העבודה של המורים לבלתי נסבלת, אך לא נעשתה שום התקדמות בביצועם: "שום דבר לא מתקדם אפילו מילימטר. הם התרגלו לתופעה שהמורים יעבדו עבודת כפייה. כל פעם במקום לדבר ולפתור בעיות הם רצים לבית המשפט".

ארז ציין שהרפורמה המתוכננת בחינוך המיוחד הייתה 'הקש ששבר את גב הגמל' אך הסיבה לסכסוך העבודה מורכבת ממספר סוגיות שאינן מוסדרות בהסכם העבודה שחתם הארגון מול המדינה ודורשות ממנו שקט תעשייתי עד 2022, בין הסוגיות שהעלה ארז הוא ציין את חובת המורים לשמור בלילות בטיולים כאשר זה לא מתוקף תפקידם, מורים הנאלצים לעבוד בשבת (ישיבות עבודה מפגשים וכו') כולל בחינוך הדתי, ללא תשלום, מחסור בתקנים של יועצות חינוכיות, אי קיומו של חופש שנתי למנהלים, מחסור קשה בפינות עבודה, פגיעה בתנאי הפנסיה, עומס חריג על מורים בעקבות הרפורמה בבחינות הבגרות ללא תגמול פרטני, עודף 'טופסולוגיה' ופרוצדורות בירוקרטיות שרק האמיר עם השנים  ופגיעה בשכר ובתנאי העבודה של מורים המתלווים לתהליכי העברת הבעלויות השכיחים בחינוך העל יסודי "ההסכם שחתמנו עד 2022 הוא הסכם שאיננו משביתים בגינו, כל מה שכתוב בהסכם זה אנחנו נכבד, אנחנו נאבקים על דברים שלא הסודרו באותו הסכם שקורים חדשות לבקרים".

"המדינה החליטה ללכת לרפורמה של שילוב התלמידים, שאני מסכים לה וקונספטואלית היא טובה" אמר ארז בנוגע לרפורמה בחנוך המיוחד "אבל הביצוע הוא קלוקל שמטרתו הוא לחסוך כסף פוגע בתלמידים הרגילים, בחינוך המיוחד והמורים שאינם מוכשרים לעניין שילמדו בכיתות עמוסות.. משרד האוצר רואה במערכת החינוך הוצאה ולא השקעה".

"היה לנו שר חינוך שבמשך 4 שנים לא עשה כלום" אמר ארז בביקורת על שר החינוך היוצא, נפתלי בנט ואמר שהוא מקווה שבית המשפט לא יוציא צו מניעה לשביתה "אנחנו מקווים שבית המשפט לא יוציא צווי מניעה ובמידה וכן אנחנו נבחן את צעדנו, הגענו למסקנה שמפה אנחנו לא נמשיך יותר בצורה הזו, נכריז על סכסוכי עבודה ונצא למאבק פרפסונלי ולא נפתח את שנת הלימודים ב1 בספטמבר".

ביום שני האחרון יו"ר ארז שיבח את מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד על המאבק שהיא מובילה בשבועות האחרונים ועל כך שגם היא בחרה להכריז על סכסוך עבודה בתחילת שנת הלימודים וציין בעצמו שארגון המורים ישקול אם להכריז על סכסוך עבודה, אותו הגדיר כ"הכרחי". היום ארז ציין לטובה את השיחות שהוא מנהל הוא מנ"כל משרד החינוך, שמואל אבואב, שלדבריו שותף למצוקות המורים.​

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!