דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הורות

הורות ועבודה / בין חיתול לגרעפס: יו"ר הפרלמנט הניו-זילנדי הופך את הבית לידידותי לתינוקות

לטרבור מלארד יש שישה נכדים משלו אך זה לא מפריע לו להאכיל, להרגיע ואף להוציא גיהוקים מהתינוקות של חבריו לבית | בין לבין הוא עמל על הרחבת חופשת ההורות, והתקנת כיסאות לתינוקות, חדרי משפחה ואף מגלשה

טרבור מלארד, דובר הפרלמנט הניו-זילנדי, מאכיל תינוק של עמית למקצוע (Parliament TV via AP)
טרבור מלארד, דובר הפרלמנט הניו-זילנדי, מאכיל תינוק של עמית למקצוע (Parliament TV via AP)

מי שעומד בראש הפרלמנט של ניו-זילנד זכה לכינוי "הלוחש לתינוקות". השבוע נצפה טרבור מלארד שוב בשעת פעולה כשהוא מאכיל, מנענע קלות ומוציא גיהוק (גרעפס) מתינוקו של אחד מעמיתיו שעה שחבר פרלמנט אחר התלונן בפני חברי הבית על מחירי הגז.

מלארד, יו"ר הפרלמנט הניו-זילנדי החזיק בידיו את טוטאנקאיי, תינוקו בן ה-6 שבועות של חבר הפרלמנט טאמאתי קופי בו הבחין מרחוק עם בנו.

מלארד אמר היום (שישי) כי הוא מנסה להפוך את בית הנבחרים למקום יותר ידידותי למשפחה ולאחרונה דאג להוספת כסאות תינוק, חדרי משפחה ובקרוב אף מגלשה קטנה. מלארד גם פעל להגדלת הגמישות בחופשות הורות לחברי הפרלמנט.

מלארד, לו שישה נכדים משל עצמו, סיפר כי הוא עובד קשה בתחום כדי לסייע לעמיתיו ואכן ישנו ביקוש לפועלו: ישנם כעת לא פחות משבעה חברי וחברות פרלמנט עם תינוקות ולהערכתו היו כתריסר מאז שנכנס לתפקידו לפני כשנתיים. "אני נהנה לשחק איתם ונראה שיש לי גם יכולות לא רעות בלהרגיע אותם", סיפר.

הפעוטה הפרלמנטרית המפורסמת ביותר היא נב, בתה של ראשת הממשלה, ג'סינדה ארדן שהפכה בחודש יוני 2018 למנהיגת המדינה השנייה בעת החדשה ללדת בעת כהונתה.

קופי סיפר כי בדיוק שב לעבודה לאחר שהוא ובן-זוגו טים סמית' הביאו תינוק לעולם באמצעות אם פונדקאית בחודש שעבר. לדבריו הוא לא מתכנן להביא את בנו לעבודה בקביעות אולם חשב שיהיה נחמד שחבריו ל"עבודה" יפגשו את בנו, ישחקו עמו וייקחו תמונות "סלפי". לדבריו קיבל שלל תגובות והודעות לאחר שתמונת מלארד עם בנו נפוצה ברחבי העולם. "אנשים מספרים איך דברים הופכים 'ויראליים' אולם לא חוויתי זאת מעולם בעצמי. המקרה גם הציף מקרה עגום בקניה".

המקרה אליו התייחס קופי הוא זה של הפרלמנטרית הקנייתית, זולייקה חסן, שהגיעה לאסיפה הלאומית של קניה עם בניה בן חמשת החודשים וקיבלה הוראה לצאת מהמקום. חסן סיפרה שהגיעה עם תינוקה כי לא מצאה לו סידור אחר אולם יו"ר האסיפה הזמני, כריסטופר אומולהלה אמר כי למרות שחסן מעוניינת לטפל בבנה, "זה לא המקום לזה".

גם אם הטיפול בתינוק יכול להיות עניין קצת מלכלך לפעמים, לא כך מלארד רואה את הדברים, שבשעה שהוציא גיהוק מטוטאנקאיי ספג פליטה שדרשה ממנו לנקות את גלימותיו הרשמיות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!