דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
28.4°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 31.4°חיפה
  • 29.2°אשדוד
  • 31.3°באר שבע
  • 34.0°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 30.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ג'ודו / אלוף האלופים: מדליית זהב לשגיא מוקי באליפות העולם בטוקיו

הישג עצום לג'ודו הישראלי ולשגיא מוקי שהביס את יריביו בזה אחר זה וניצח בגמר את קאסה הבלגי באיפון | בחצי הגמר גבר על יריב מצרי שסירב ללחוץ את ידו המושטת של הישראלי | גילי שריר הודחה בשמינית הגמר

שגיא מוקי זוכה במדליית הזהב באליפות העולם בג'ודו, טוקיו 2019 (Photo by Kiyoshi Ota/Getty Images)
שגיא מוקי זוכה במדליית הזהב באליפות העולם בג'ודו, טוקיו 2019 (Photo by Kiyoshi Ota/Getty Images)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הישג שיא לג'ודאי הישראלי שגיא מוקי, שמאותת לקראת האולימפיאדה בקיץ הבא כי הוא מועמד כמעט ודאי למדליה אולימפית. ביומה הרביעי של האליפות הגיע מוקי לגמר לאחר יום קרבות נטול תקלות כשהוא גובר על יריביו באיפון ומנצח בחצי הגמר את המצרי מוחמד עבדולאל בווזארי, שלאחר מכן סירב ללחוץ את ידו המושטת של הישראלי. זהו הישגו הטוב ביותר של מוקי שבאמתחתו שתי מדליות זהב באליפות אירופה ומקום חמישי באולימפיאדת ריו. גילי שריר (עד 63 ק"ג) הודחה בשמינית הגמר.

בהמשך התחרות תנסה הנבחרת הישראלית להוסיף למאזנה מדליה נוספת כשמחר (ה') יתחרה לי קוכמן (עד 90 ק"ג) ובהמשך יתחרו פיטר פלצ'יק (עד 100 ק"ג) והמדליסט האולימפי אורי ששון (מעל 100 ק"ג).

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין בירך את שגיא מוקי על זכייתו: "שגיא שלנו אלוף העולם! הלב של כולנו מתרחב מול הפסגות שאתה כובש פעם אחר פעם. ספורטאי של ניצחונות, אבל יותר מזה ספורטאי של נשמה. אתה מלמד אותנו שוב ושוב איך מטפסים אל הניצחון בדרך ארץ, בעבודה קשה, בלב פתוח וביד מושטת לשלום, תמיד, תמיד מושטת. ברכות לך יקירנו על מדליית הזהב, ותודה לך על הגאווה הישראלית שאתה מעניק לנו".

שגיא מוקי (עד 81 ק"ג) עם מדליית זהב!

אלוף אירופה הטרי שנמצא בשנה מצוינת החל את דרכו בסיבוב השני, שם גבר באיפון מהיר על רוסלן מוסאייב בחלוף 39 שניות מהפתיחה. בסיבוב הבא גבר על אטילה אונגברי ההונגרי, גם כן באיפון, כאשר לאחר 36 שניות מפתיחת הקרב עלה על לוח התוצאות עם ווזארי וכעבור כדקה השיג איפון.

בשמינית הגמר חיכה למוקי ולדימיר זולואב מקירגיסטן, בשלב מהיר ספג זולואב שני עונשים ובחלוף 1:54 ד' השיג מוקי את האיפון שהעלה אותו לשלב רבע הגמר. מוקי המשיך בכושר הנפלא גם מול שרופידין בולטאבוייב הקזחי. לא עברו 25 שניות והישראלי השיג את האיפון שהעלה אותו לחצי הגמר.

בחצי הגמר חיכה למוקי המצרי מוחמד עבדלאל. לאחר שתי דקות בתוך הקרב הישראלי השיג ווזארי ושמר על הניקוד עד סוף הקרב, למרות שני עונשים שקיבל לקראת הסיום. זהו הישג שיא בקריירה של מוקי, שעלה לראשונה לגמר אליפות העולם. בסיום הקרב מוקי הושיט את היד למצרי ונענה בסירוב.

שגיא מוקי לאחר שניצח את המתמודד המצרי בחצי גמר אליפות העולם בג'ודו, טוקיו 2019 (Photo by Kiyoshi Ota/Getty Images)
שגיא מוקי לאחר שניצח את המתמודד המצרי בחצי גמר אליפות העולם בג'ודו, טוקיו 2019 (Photo by Kiyoshi Ota/Getty Images)

 

קרב הגמרבגמר חיכה למוקי יריב ותיק: מתיאס קאסה הבלגי שגבר על מולאי האיראני בחצי הגמר המקביל. מוקי עלה נחוש למזרן וכבר בדקה הראשונה סיכל את ניסיונות התקיפה של קאסה והתחיל ליזום בעצמו. דקה ו-26 שניות לסיום הוא השיג את הווזארי ששחרר הרבה לחץ וכעבור חמש שניות הוא כבר ביצע איפון וזכה בזהב ובתואר אלוף העולם!

גילי שריר (עד 63 ק"ג) – פתחה היטב את התחרות עם ניצחון מרשים בסיבוב הראשון, כשהיא גוברת עם שני וואזרי על מונגונצ'ימיג בלדורג' המונגולית, מדליסטית הארד מאליפות העולם בבודפשט, הונגריה 2017. בסיבוב השני נכנסה לקרב עיקש וארוך שהגיע עמוק אל תוך ניקוד הזהב ובתום 9:19 דקות גברה שריר ביתרון עונשים על מאילין קארבאחל דל טורו הקובנית שסיימה במקום החמישי באליפות העולם בשנה שעברה בבאקו 2018. בשמינית הגמר נוצחה שריר בניגוד למהלך הקרב, לג'אנג יו ליאו מטייפי. הישראלית הייתה עדיפה, תקפה יותר אך ספגה עונש שלישי לחובתה בתוך הגולדן סקור והודחה מהמשך התחרות.

ענבל שמש (63 ק"ג) הודחה בסיבוב הראשון לאחר שהפסידה למריה סנטראצ'יו מאיטליה, זוכת הזהב מגראנד פרי תל אביב השנה (2019) ומדליסטית הארד מאליפות אירופה 2019 שנערכה במסגרת המשחקים האירופאים במינסק, בלארוס. 

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!