דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

שנת הלימודים תש"ף / הסכם בין הסתדרות המורים והאוצר, שנת הלימודים תיפתח כסדרה

על פי ההסכם יופחת מעובדי ההוראה רק יום מחלה אחד ולא 1.4 כפי שהיה עד כה, והפנסיה התקציבית תחושב כנגזרת של שכר אחרון כדרישת הסתדרות המורים | מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד: "הצלחנו לשים סוף לגזל עובדי ההוראה"

תלמידות עם ילקוטי בית-ספר (צילום: קובי גדעון / פלאש 90).
תלמידות עם ילקוטי בית-ספר (צילום: קובי גדעון / פלאש 90).
דוד טברסקי

לאחר משא ומתן אינטנסיבי הושג הסכם בין משרד האוצר להסתדרות המורים. הלימודים ביום ראשון הקרוב יכולו כסדרם בגנים, במערכת החינוך היסודית ובחטיבות הביניים.

איום השביתה חג סביב מערכת החינוך היסודית עד צהרי יום שישי, בעוד האוצר והסתדרות המורים משכו את המשא ומתן עד הרגע האחרון, בעוד בית הדין האזורי לענייני עבודה ניסה לגשר על הצדדים. הבוקר, בלפני שהיה ברור האם יצליחו להגיע הצדדים להסכמה, פורסם שהמדינה שקלה להוציא צו מניעה לשביתה במידה והמגעים לא יניבו תוצאות. בתום דיון ארוך בבית הדין לענייני עבודה ברביעי האחרון, לאחר שהמדינה ביקשה להוציא צווי מניעה נגד השביתה שהייתה אמורה להתקיים בראשון הקרוב,  דרשה השופטת אסנת רובוביץ' משני הצדדים להתכנס למשא ומתן "רציני ואמיתי" במטרה להגיע להסכמות שימנעו צורך בהכרעה משפטית בסכסוך. לטענת המשרדים ההסתדרות חזרה בה מהסכמות שכבר חתמה עליהן, ואין למשרדים יכולת להתמודד עם הבקשות של ההסתדרות בתקופה של ממשלת מעבר.

"לאחר דיון ארוך שקיימה השופטת אסנת רובוביץ' בבית הדין לעבודה בתל אביב הגיעו הצדדים להסכמות" נמסר מבית הדין,  "הדיון שהתקיים הביא להבנה שיש מקום להידברות וכמובן לתוצאה שבזכות התערבות בית הדין אין שביתה ושנת הלימודים תיפתח כסדרה גם בבתי הספר היסודיים"

חתימת מסמך ההבנות בין הסתדרות המורים למשרד האוצר (קרדיט: הסתדרות המורים)
חתימת מסמך ההבנות בין הסתדרות המורים למשרד האוצר (קרדיט: הסתדרות המורים)

על פי הודעת הסתדרות המורים, נציגיה ונציגי משרד האוצר הצליחו להגיע להסכם שהביא לסופה את המחלוקת בין הצדדים בכל הנוגע לימי המחלה ולחישוב הפנסיה. בין הישגי ההסתדרות הוחלט שיופחתו לעובדי ההוראה רק יום אחד בגין כל יום מחלה ולא 1.4 כפי שהיה נהוג עד עתה.  בנוסף יינתן פיצוי חד פעמי לכל גמלאי שפרש החל משנת 1986בגובה 2,000 שקלים כפיצוי על הפחתת ימי מחלה בגלל החישוב השגוי. האוצר אף הסכים לדרישה להקים קרן מצוקה שתעניק מימון לעובדי הוראה שימי המחלה שלהם הסתיימו כתוצאה מהחישוב הקודם.

כמו כן התקבלה הדרישה של הסתדרות המורים בנושא חישוב הפנסיה והיא תחושב מעתה כנגזרת של השכר האחרון. על פי ההסכם 80% מהשכר האחרון ישולמו לגמלאים ועוד 0.45% על כל שנה מאז החלת רפורמת "אופק חדש". הסדר זה יחול על כ 55 אלף גמלאים. נכון לעכשיו, לא צוינה התייחסות של הסתדרות המורים למשבר מול הרפורמה בחינוך המיוחד, אותו עליה הביאה ההסתדרות ביקורת  על כך שאינה מתוקצבת דיה והמערכת אינה מוכשרת ליישם אותה ועל כן דרשה לא לקיימה במתכונת הנוכחית.

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, אמרה היום "זהו הישג גדול מאוד שמפסיק סוף סוף את גזל עובדי ההוראה, לאחר שנתיים שבהם האוצר גרר רגליים. זה לא היה קורה ללא ההתלכדות המופלאה של כלל העובדים שהחליטו שלא לשתוק יותר. זהו רק תחילתה של דרך לשדרוג משמעותי של עובדי ההוראה בישראל. מיד לאחר הבחירות והקמת ממשלה חדשה ניכנס למו"מ על הסכם שכר חדש שבו נאבק על שדרוג שכר כדי שעובדי הוראה טובים ירצו להצטרף וותיקים ירצו להמשיך להיות חלק מהמערך החינוכי של מדינת ישראל."

כתוצאה מההסכם הסירה הסתדרות המורים את איום השביתה והלימודים יתקיימו ביום ראשון כסדרם. בן דויד אמרה כי "אני מאחלת לכל עובדי ההוראה בכל הארץ, וגם לתלמידים וההורים, שנת לימודים פוריה. נמשיך להיות מאוחדים ומלוכדים כי רק כך נוכל להמשיך ולשפר את מעמדנו ואת מערכת החינוך בישראל."

מוקדם יותר השבוע קיבל בית הדין הארצי לעבודה את בקשת המרכז לשלטון מקומי והוציא צווי מניעה כנגד השביתה אותה תכנן לערוך ארגון המורים. כך שגם הלימודים בבתי הספר העל-יסודיים יפתחו ביום ראשון הקרוב בסדרם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!