דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

מוקדמות יורו 2020 / אכזבה: למרות משחק טוב, נבחרת ישראל ספגה הפסד כואב 3:2 בסלובניה

כדורגל זה משחק אכזרי. אחרי שנקלעה לפיגור 1:0, הנבחרת עשתה מהפך עם שני שערים נהדרים של ביברס נאתכו (50) וערן זהבי (63), אבל בדקה ה-90 הסלובנים כבשו את אחד השערים העצובים ביותר שספגה ישראל בשנים האחרונות

מנור סולומון במדי נבחרת ישראל (תמונה באדיבות ההתאחדות לכדורגל בישראל)
מנור סולומון במדי נבחרת ישראל (תמונה באדיבות ההתאחדות לכדורגל בישראל)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת ישראל הגיעה הערב (שני) למשחק בלובליאנה בירת סלובניה, לאחר התיקו הביתי מול מקדוניה הצפונית, כאשר היא מדורגת במקום הרביעי בבית מוקדמות יורו 2020, עם אותו מספר נקודות כמו הסלובנים (8), שהפתיעו במשחק הקודם, עם ניצחון על פולין.

המאמן האוסטרי אנדי הרצוג ידע שהפסד יסבך אותו מאוד ובחר לבצע שינוי אחד בהשוואה להרכב שפתח במשחק ביום חמישי כששון וייסמן חלוץ וולפסברג האוסטרית, בהופעת בכורה במדים הלאומיים, החליף בחוד את מונאס דאבור, שלא נמצא בכושר משחק. מי שהמשיך לקבל את הקרדיט הוא מנור סלומון שפתח בהרכב בפעם שנייה ברציפות.

ישראל: אופיר מרציאנו, אלי דסה, לואי טאהא, חאתם עבד אלחמיד, אוראל דגני, עומרי בן הרוש, ביברס נאתכו, דור פרץ, מנור סולומון, שון וייסמן וערן זהבי.

סלובניה: יאן אובלק, פיטר סטויינוביץ’, אליאז’ סטרונה, מיחה מבלייה, בויאן יוקיץ’, רנה קרהין, יסמין קורטיץ’, יוסיפ איליצ’יץ’, בנג’מין ורביץ’, אנדראז’ שפוראר ורומן בז’יאק.

מהלך המשחק

המחצית הראשונה החלה בהססנות מצד ישראל וכבר דקה 4, מצב ראשון לנבחרת סלובניה, כאשר מסירה לא טובה של מנור סולומון אפשרה לרומן בז’יאק להסתנן ולבעוט, אבל אופיר מרציאנו עמד במבחן הראשון והציל שער.

ישראל התעוררה ובדקה ה-8 זהבי קיבל כדור ראה שהוא פנוי ושחרר כדור מחות לרחבה, אבל מחוץ למסדרת. בדקה ה-21 ישראל החלה להניע כדורים ולסכן את הסלובנים, נאתכו מצא בכדור ארוך את שון וייסמן שנגח בצורה קשתית, אך פספס רק במעט את המסגרת של יאן אובלק. 

שון וייסמן במדי בחרת ישראל מול סלובניה (תמונה באדיבות ההתאחדות לכדורגל בישראל)
שון וייסמן במדי בחרת ישראל מול סלובניה (תמונה באדיבות ההתאחדות לכדורגל בישראל)

אבל חוסר המזל הגיע לפני שריקת הסיום למחצית, בדקה ה-43, דווקא אחרי דקות לא רעות של ישראל, יוסיפ איליצ’יץ’ הכניס כדור גאוני לבנג’מין ורביץ’, שהתגבר על לואי טאהא והקפיץ מעל מרציאנו. 1:0 לסלובניה.

החבורה של הרצוג עלתה בטירוף למחצית השנייה, לחצה את הסלובנים גבוה והגיעה לרחבה שלהם. חאתם עבד אלחמיד שלט נהדר באגף שמאל והכניס כדור רוחב חזק לרחבה מצד שמאל, דור פרץ הוריד עם החזה לערן זהבי שירה מקרוב, אבל נבלם. הנבחרת הריחה את השיוויון ובדקה ה-50 מנור סולומון מסר מהקרן אחורנית לביברס נאתכו, שבבעיטה עוצמתית מרחוק הכניע את יאן אובלק גול אדיר לקפטן הנבחרת, 1:1.

סף הלחץ הסלובני גבר והמשחק נעשה אלים יותר, עד שהשופט טיילור הוציא צהוב לבז'יאק אחרי עבירה על אלחמיד. בדקה ה-60 מונאס דאבור נכנס במקום שון וייסמן שרשם הופעת בכורה טובה מאוד במדים הלאומיים. שתי דקות מאוחר יותר, דאבור בניעה ראשונה חטף כדור בחצי המגרש הסלובני העביר לזהבי ששחרר כדור נהדר לחיבורי השער של אולבק אחד השוערים הטובים בעולם כיום, מהפך ישראלי 1:2, והשער ה-9 של זהבי במוקדמות היורו.

אבל, לא עברו 4 דקות וסלובניה איזנה ל-2:2. הגנת ישראל חלמה ורומן בז’יאק קיבל כדור ארוך לתוך רחבת ה-16 והכניע מקרוב את מרציאנו שלא יכול היה לעשות הרבה ומצא את עצמו מוציא כדור שני מהרשת.

בדקה ה-76 דן גלזר נכנס בקום דור פרץ. אלחמיד פרץ בצד שמאל, מונאס מקבל את הכדור ומסובב לפינה השמאלית אבל החוצה. ישראל משחק נהדר ולוחצת, אבל בצד השני סלובניה לא מרה את המילה האחרונה. בדקה ה-85 מרציאנו שומר על השער ועוצר בעיטה עצמתית של בז'יאק, לאחר מכן מרציאנו שוב מציל את ישראל ממספרת של שפוראר שהלכה לכיוון החיבורים.

זהבי ניסה להכריע את המשחק, אבל בעיטה שלו הלכה ישר לידיים של אולבק, השריקה לסיום התקרבה ובדקה 90, מפך הנפש הגיע לשיא, כיאל איבד כדור במצב מסוכן מאוד, הכדור הגיע לקורטיץ’ שראה את ורביץ’ פנוי ובנגיחה מוצלחת הכניע את מרציאנו שכבר לא היה מסוגל להציל את החברים שלו ונבחרת וישראל סופגת שער אכזרי מאוד 3:2 שמרחיק אותנו מהיורו.​

הנבחרת יכולה להיות מאוד מאוכזבת אחרי שהייתה קרובה מאוד לניצחון חשוב שישפר את סיכוייה לעלות ליורו 2020. נקודת האור בנבחרת של הרצוג היה חאתם עבד אלחמיד שחקנה של סלטיק, שתיפקד נהדר בצד שמאל והוסיף הרבה מחץ להתקפה הישראלית.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!