דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
14.2°תל אביב
  • 7.4°ירושלים
  • 14.2°תל אביב
  • 12.2°חיפה
  • 14.1°אשדוד
  • 11.5°באר שבע
  • 16.5°אילת
  • 15.0°טבריה
  • 8.4°צפת
  • 13.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / הפועל ת"א מפעילה לחץ על החלוץ אחמד עאבד במטרה להתיר את החוזה איתו

המועדון ערך לשחקן שימוע והאשים אותו בסירוב להתגורר במרכז הארץ, וזאת למרות שהדבר עוגן מלכתחילה בחוזה | עו״ד אייל אברמוב המייצג את עאבד: "בקבוצה רוצים להפעיל עליו לחץ כדי לסיים את ההתקשרות"

אחמד עאבד במדי הפועל תל אביב (צילום: Sebastian27/ויקימדיה)
אחמד עאבד במדי הפועל תל אביב (צילום: Sebastian27/ויקימדיה)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

החלוץ אחמד עאבד (29) חתם לפני שנה בקבוצת הפועל תל אביב לתקופה של 3 עונות. אלא שבסיומה של העונה הראשונה החליט המועדון שהוא איננו מעוניין להמשיך את הקשר עם השחקן והחל להפעיל לחץ על עאבד במטרה להתיר את החוזה. ביום חמישי ערך המועדון שימוע פנימי, במסגרתו האשים את השחקן בסירוב להתגורר במרכז. בתחילת הקיץ שלח המועדון את השחקן להתאמן עם הנוער ומאוחר יותר לא איפשר את יציאתו למחנה האימונים הקבוצתי. עאבד נשלח להתאמן לבד, בלי חבריו לקבוצה, בחדר הכושר. 

עו״ד אייל אברמוב, המייצג את השחקן, תיאר את מצב העניינים ל'דבר ספורט': "החוזה הוא לשלוש עונות, בחוזה כתוב שהשחקן מתגורר בנצרת. בגוף החוזה כתוב באופן מפורש השחקן יקבל מהמועדון דלקן ומנוי לכביש 6. כלומר בחוזה למעשה עוגן במפורש שהוא גר בנצרת. אפילו המועדון התחייב לממן את כל ההוצאות הכרוכות בכך. בעונה החולפת השחקן התגורר בנצרת, הוא פנה למועדון מספר פעמים וביקש מהם שיתנו לו פתרון דיור קבוע (באזור המרכז). הם לא מצאו לו פתרון דיור, הלינו אותו בדירות של שחקנים אחרים, כאשר הוא לעולם לא קיבל מפתח לדירות האלו והיה על תקן אורח כחלק מפתרונות זמניים".

אחמד עאבד, חלוץ הפועל ת״א, מחזיק באחד החוזים הגדולים במועדון וזו כנראה הסיבה לכך שבהפועל ניסו להפעיל עליו לחץ בתקופה הקריטית של פתיחת העונה כולל אמצעים של נידוי וחרם – על מנת שהשחקן יוותר על הסכומים המגיעים לו על פי דין בחוזה, ויסכים לחתום על חוזה חדש עם קיצוץ משמעותי בשכר. 

השיטה החדשה של המועדונים להפרת חוזים: נידוי שחקנים 

שאלנו את עו״ד אייל אברמוב, מה הסיבה להתמרות של הקבוצה בשחקן, "זאת סיבה פיננסית, כלכלית נטו. היה משא ומתן, במהלכו אחמד עאבד נסע מנצרת לת"א, מעולם לא עלה הנושא הזה של לגור במרכז. יתרה מכך, כאשר אחמד עאבד לא הסכים לקצץ בשכר ולא נעתר לבקשות הפועל ת"א, נאמר לו שהוא אינו יכול להתאמן עם הקבוצה והוא נשלח להתאמן עם קבוצת הנוער. מנעו ממנו לנסוע למחנה אימונים. לפרקים החזירו אותו לקבוצה והדירו אותו פעם נוספת. הקבוצה, מבחינתה, רוצה להפעיל עליו לחץ כדי לסיים את ההתקשרות".

עו״ד אייל אברמוב, תמונה באדיבות המצולם
עו״ד אייל אברמוב, תמונה באדיבות המצולם

טענות אלו לפגיעה בשחקן מסיבות כלכליות בלבד מתחזקות כאשר יו״ר ארגון השחקנים בהסתדרות, ניר אלון, אומר לנו שהארגון הכריז כבר שהוא מוכן לממן את המגורים של השחקן בתל אביב, ובלבד שיישאר בקבוצה.

שיטת נידוי השחקנים על ידי מועדני הספורט הפכה זה מכבר לתופעה נפשעת שפוגעת קשות בהתנהלות הכדורגל הישראלי. קבוצות רבות מחליטות להוציא סכומים גבוהים על החתמת שחקנים במהלך תקופת העברות, ולאחר שאינם מרוצים עוד מתפקודם או מעוניינים בשחקני חיזוק נוספים, הקבוצות הישראליות מתחילות מסכת ייסורים ופגיעה בשחקנים במטרה לגרום ללחץ מתמשך, שבסופו השחקנים יוותרו על החוזים שלהם. 

רק במהלך הקיץ האחרון העבירה הפועל חיפה את שחקן הקבוצה חן דילמוני מסכת טרטורים איומה, עד אשר התעלף במהלך אימון שערך לבד, בלי צוותי אימון או שחקני הקבוצה לצידו. הבעיה של התעמרות במקום העבודה, בקבוצות הכדורגל, תימשך כל עוד ההתאחדות לכדורגל לא תחליט לצאת כנגד התופעה ולהטיל קנסות על הקבוצות המפעילות לחץ על שחקנים במטרה להפר חוזים חתומים.

כעת מתקיים משא ומתן עם סוכן השחקן, אוהד כהן, על סכום הפיצויים. אם המשא ומתן לא יסתיים בפשרה רצויה, נראה שעאבד יאלץ לפנות לבית הדין לעבודה במטרה לתבוע את הקבוצה על הפרת החוזה וההתעמרות בו.

מהפועל תל אביב נמסר: ״השחקן התאמן היום כרגיל בקבוצה ואין שינוי במעמדו״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!