דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
14.2°תל אביב
  • 7.4°ירושלים
  • 14.2°תל אביב
  • 12.2°חיפה
  • 14.1°אשדוד
  • 11.5°באר שבע
  • 16.5°אילת
  • 15.0°טבריה
  • 8.4°צפת
  • 13.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות ספטמבר 2019

יום הבוחר / דקה אחר דקה: סיכום אירועי יום הבחירות לכנסת ה-22

אחוז ההצבעה הסופי: גבוה מהבחירות באפריל | הנשיא ריבלין: "אעשה כל שביכולתי על מנת שתקום ממשלה נבחרת בישראל מהר ככל הניתן"

  • גנץ ונתניהו (תומר ניוברג / יונתן זינדל / פלאש90)
    גנץ ונתניהו (תומר ניוברג / יונתן זינדל / פלאש90)
  • יום הבחירות לכנסת ה-22 באשקלון. 17 בספטמבר 2019 (צילום: יונתן קירשנבאום)
    יום הבחירות לכנסת ה-22 באשקלון. 17 בספטמבר 2019 (צילום: יונתן קירשנבאום)
  • שוטרים בסכנין (צילום: דוברות המשטרה.)
    שוטרים בסכנין (צילום: דוברות המשטרה.)
  • קלפי בעכו, בבחירות לכנסת (צילום: יעל אלנתן)
    קלפי בעכו, בבחירות לכנסת (צילום: יעל אלנתן)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

הקלפיות בבחירות לכנסת ה-22 נפתחו אתמול (שלישי) בשעה 7:00 וננעלו ב-22:00. קלפיות ביישובים קטנים נפתחו ב-8:00 וננעלו ב-20:00 בערב. לפי נתוני ועדת הבחירות, בבחירות זכאים היו להצביע כ-6.3 מיליון אזרחים ישראלים ב-10,543 קלפיות הפזורות ברחבי הארץ, לצד 245 קלפיות מיוחדות בבתי חולים, בתי אבות ומתקני כליאה. משטרת ישראל נערכה לשמירה על הסדר בקלפיות, ומשקיפים מיוחדים מטעם ועדת הבחירות יהיו נוכחים בחלק מהקלפיות לשמירה על טוהר הבחירות ויורשו לצלם את המתרחש. למידע נוסף על התנהלות הבחירות הקישו כאן. ‏אחוז הצבעה הסופי עמד 69.4%, עלייה של אחוז וחצי לעומת הבחירות באפריל.

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, שהצביע בבית הספר "יפה נוף" בירושלים, אמר כי "אני מבקש מכם, הקדישו לכך את הזמן הנדרש – זוהי חובתנו הדמוקרטית. לא הנשיא ולא ראשי המפלגות יקבעו מי יהיה ראש הממשלה הבא – רק אתם המצביעים היום."

הסיקור החי הסתיים.
ניתן לקרוא את הסיקור כפי שהיה

הנשיא ריבלין: "אעשה כל שביכולתי על מנת שתקום ממשלה נבחרת מהר ככל הניתן"

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין קורא לציבור לצאת להצביע, ומוסיף "אני, מצידי, אעשה כל שביכולתי, במסגרת החוק והסמכות שניתנה לי מתוקף תפקידי, ועל פי החוק, על מנת שתקום ממשלה נבחרת בישראל מהר ככל הניתן, ושנימנע חלילה ממערכת בחירות נוספת".​

ליברמן הצביע בנוקדים: "נקים ממשלה ללא החרדים, לא יהיו בחירות שלישיות"

יו"ר ישראל ביתנו ושר הבטחון לשעבר ח"כ אביגדור ליברמן הצביע בקלפי ביישוב מגוריו, נוקדים. בטרם הצבעתו אמר ליברמן כי "נקים ממשלה ללא החרדים. לא יהיו בחירות שלישיות. אני בטוח שלא יהיו 61 מנדטים לפיזור הכנסת".​

איילת שקד לפעילים: "מתקפת הגוועלד של נתניהו מנסה לפגוע בנו"

יו"ר רשימת ימינה איילת שקד מצביעה בתל אביב, 17 בספטמבר 2019
יו"ר רשימת ימינה איילת שקד מצביעה בתל אביב, 17 בספטמבר 2019

יו״ר רשימת 'ימינה' איילת שקד הצביעה הבוקר עם בעלה אופיר, בנם אורי ובתם שירה בבית קמחי בתל אביב. "אנחנו במלחמה, יש היום 30 אחוז מתלבטים בינינו לבין הליכוד. חייבים לעבוד קשה בקלפיות ולשכנע כל ימני לשים טב. המצב קשה, מתקפת הגוועלד של נתניהו מנסה לפגוע בנו״​.

הורביץ: "צאו להצביע, כדי שנלחם על הדמוקרטיה"

יו"ר המחנה הדמוקרטי ניצן הורביץ יחד עם בן זוגו עידו ריקלין מצביעים לכנסת, 17 בספטמבר 2019. (צילום: ללא קרדיט)
יו"ר המחנה הדמוקרטי ניצן הורביץ יחד עם בן זוגו עידו ריקלין מצביעים לכנסת, 17 בספטמבר 2019. (צילום: ללא קרדיט)

ראש רשימת המחנה הדמוקרטי, ניצן הורוביץ, בקלפי: "אנחנו זקוקים לכל קול ולכל מצביע ומצביעה. צאו להצביע, כדי שנלחם על הדמוקרטיה ונביא את השינוי ביחד. רק מחנה דמוקרטי חזק יבטיח שביבי לא ישאר בשלטון.״

עמיר פרץ בקלפי בשדרות: "אם העבודה-גשר תהיה חזקה - יהיה היום מהפך"

יו"ר העבודה-גשר, עמיר פרץ, הגיע לפני זמן קצר להצביע יחד עם אשתו, אחלמה, בקלפי בשדרות. פרץ אמר כי "זה קרב צמוד. כל קול יקבע. אם העבודה גשר חזקה תהיה חזקה – יהיה היום מהפך. אם העבודה גשר תהיה חלשה – נתניהו יקבל ממשלת חסינות. זה קרב צמוד, כל קול קובע. אני קורא למצביעי העבודה גשר לצאת להצביע ולהביא למהפך המיוחל."

יו"ר 'העבודה-גשר' עמיר פרץ מצביע בקלפי בשדרות, 17 בספטמבר 2019 (צילום: דוברות העבודה-גשר)
יו"ר 'העבודה-גשר' עמיר פרץ מצביע בקלפי בשדרות, 17 בספטמבר 2019 (צילום: דוברות העבודה-גשר)

 

אדלשטיין: "קורא לכל אנשי הימין: אל תנהגו באדישות, השלטון לא מובטח"

יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין ורעייתו אירנה נבזלין מצביעים בקלפי בהרצליה, 17 בספטמבר 2019. (ללא קרדיט)
יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין ורעייתו אירנה נבזלין מצביעים בקלפי בהרצליה, 17 בספטמבר 2019. (ללא קרדיט)

יו"ר הכנסת, ח"כ יולי (יואל) אדלשטיין (הליכוד) בצאתו מההצבעה בקלפי בהרצליה: "אני קורא לכל אנשי הימין: אל תנהגו באדישות, השלטון לא מובטח. אל תבזבזו את הקולות, זה כבר קרה באפריל באובדן של 270 אלף קולות. בואו נעשה הכל כדי שממשלת הליכוד בראשות נתניהו תמשיך להוביל את המדינה גם בשנים הבאות. זה תלוי בכם, הצביעו מחל"

ליצמן: "יום גורלי וקריטי למדינת ישראל"

יו”ר יהדות התורה ח"כ יעקב ליצמן מצביע בבחירות לכנסת, 17 בספטמבר 2019. (צילום: שלומי כהן)
יו”ר יהדות התורה ח"כ יעקב ליצמן מצביע בבחירות לכנסת, 17 בספטמבר 2019. (צילום: שלומי כהן)

יו”ר יהדות התורה, ח"כ יעקב ליצמן אמר ביציאתו מהקלפי כי "אנו ביום גורלי וקריטי למדינת ישראל. בתום מסע הסתה והפחדה נוראי ושקרי שיצרו נגד החרדים, אנו ניבחן הערב האם הציביון היהודי ומסורת ישראל יפגעו או לא. יהדות התורה חזקה וגדולה פירושה שהמסיתים ופוגעי היהדות לא הצליחו במזימתם. אני קורא לכולם להישמע לקול גדולי ישראל ולהצביע ג’ כאיש אחד בלב אחד."

עודה: "מרגיש את האנרגיות בציבור. אנחנו יכולים להביא הישג היסטורי"

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה הצביע הבוקר בבית הספר כבביר בחיפה בליווי משפחתו.

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה בהצבעה בחיפה עם משפחתו, 17 בספטמבר 2019. (תקשורת הרשימה המשותפת)
יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה בהצבעה בחיפה עם משפחתו, 17 בספטמבר 2019. (תקשורת הרשימה המשותפת)

"אני מרגיש את האנרגיות בציבור. אנחנו יכולים להביא הישג היסטורי" אמר עודה, "אני קורא לכל מצביע להגיע לקלפי עם עוד חברים וקרובי משפחה. כל קול לרשימה המשותפת יאפשר לנו להלחם למען השלום, השיוויון, וצדק חברתי לכולם. נמשיך להאבק במגפת הפשיעה, למען תוכניות מתאר, ותקציבי חינוך ותשתיות. אף אחד לא יתן לנו את ההשפעה וזכויות שמגיעות לנו – אנחנו צריכים לקחת אותן בעצמנו."

הנשיא ריבלין: "לא הנשיא ולא ראשי המפלגות יקבעו מי יהיה ראש הממשלה הבא - רק אתם המצביעים היום"

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין מימש הבוקר, יום שלישי, י"ז באלול, 17 בספטמבר, את זכות ההצבעה לבחירות לכנסת ה-22 בקלפי המוצבת בבית הספר ״יפה נוף״ בירושלים. מיד בתום ההצבעה, קרא הנשיא לכל אזרחי ישראל לממש את זכותם ולצאת להצביע.

"בימים של בחירות אני נוהג לברך בחג בחירות שמח, אבל לאחרונה אנחנו חוגגים קצת יותר מדי. גם בנסיבות שנוצרו אני מבקש שלא נשכח שזהו יום חג אמיתי." אמר הנשיא בהגיעו לקלפי.

נשיא המדינה ראובן ריבלין מצביע בבחירות לכנסת, 17 בספטמבר 2019. (דוברות בית הנשיא)
נשיא המדינה ראובן ריבלין מצביע בבחירות לכנסת, 17 בספטמבר 2019. (דוברות בית הנשיא)

הנשיא חזר והדגיש: "אני מבקש מכם, הקדישו לכך את הזמן הנדרש – זוהי חובתנו הדמוקרטית. לא הנשיא ולא ראשי המפלגות יקבעו מי יהיה ראש הממשלה הבא – רק אתם המצביעים היום.״

הנשיא חתם את דבריו באיחולי חג דמוקרטיה שמח ושנה טובה לכולם.

אמש יום שני, ט"ז באלול, 16 בספטמבר, פנה הנשיא לאזרחי ישראל בסרטון המסביר את חובותיו על פי חוק במסגרת תפקידו כנשיא המדינה בתום הבחירות.

מתוך דבריו: "במסגרת ההתייעצויות, אני אשאל את נציגי הסיעות על איזה חבר כנסת הם ממליצים שאטיל את מלאכת הרכבת הממשלה. בתום ההתייעצויות, תוך שבעה ימים לכל המאוחר, עליי להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על אחד מחברי הכנסת שהסכים לכך."

עוד הסביר מה ניתן לעשות במקרה בו לא עלה בידי חבר הכנסת הנבחר להרכיב ממשלה: "במקרה כזה, יעמדו בפניי שתי אפשרויות שיהיה עליי לנקוט באחת מהן, וזאת תוך שלושה ימים: האפשרות הראשונה היא להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על כל חבר כנסת אחר שמסכים לכך, פרט לאותו חבר הכנסת שכבר נתתי לו הזדמנות והוא לא הצליח. האפשרות השנייה, היא להודיע ליושב-ראש הכנסת שלא קיימת אפשרות להרכבת הממשלה, ואין מנוס מלצאת למערכת בחירות שלישית. אגב, דעו לכם כי במקרה שאודיע ליושב-ראש הכנסת כי אינני מוצא חבר כנסת שבידו לפי דעתי להקים ממשלה, יכולים שישים ואחת חברי הכנסת לבקש ממני להעניק לחבר כנסת כלשהו שהם תומכים בו, גם לאלה שכבר ניתנה להם ההזדמנות, את המנדט להרכבת הממשלה."

״דעו לכם יקיריי, אני, מצידי, אעשה כל שביכולתי, במסגרת החוק והסמכות שניתנה לי מתוקף תפקידי ועל פי החוק, על מנת שתקום ממשלה נבחרת בישראל מהר ככל הניתן ושנימנע חלילה ממערכת בחירות נוספת. אזרחיות ואזרחי ישראל היקרים כולכם, אנא, ממשו את הזכות שמעניקה לנו הדמוקרטיה הישראלית שלנו וצאו להצביע!״

נתניהו: "קורא לכל אזרחי ישראל לבוא ולהצביע"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו הגב' שרה נתניהו (קרדיט: חיים צח /לע"מ)
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו הגב' שרה נתניהו (קרדיט: חיים צח /לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו הגב' שרה נתניהו הצביעו בבחירות, בקלפי בביה"ס "בית חינוך עירוני ג'" בירושלים.

"הנשיא טראמפ אמר אתמול שאלו בחירות צמודות, אני יכול לאשר לכם הבוקר – הן צמודות מאוד" אמר נתניהו, "אני קורא לכל אזרחי ישראל לבוא ולהצביע, כמו שאני ואשתי באנו להצביע. שיהיה בהצלחה."

דרעי: "אנשים צריכים לצאת להצביע ובכל הכוח"

שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי אמר ביציאתו מהקלפי כי "אני רוצה לומר לכם שיש היום סכנה אמיתית שתוקם ממשלת שמאל חילונית. אני לא אומר את זה כדי להפחיד מישהו או להביא קולות. אני אומר את זה כיוון שכל הלילה בדקנו ובדקנו, לפי כל מה שמסתמן, לפי כל הסקרים לפי אחוזי הצבעה גבוהים שיש בישובים המבוססים, אשכנזים חילוניים לעומת היישובים היותר חלשים, הספרדים והמסורתיים – אחוז ההצבעה שם הרבה יותר גבוה, יש שם מבצעים אדירים בשביל להוציא אותם לבוא לקלפי. יש שם מוטיבציה גבוה ולצערנו אצלנו שאננות. ואני איך שאני רואה את התוצאה היום, היום בלילה יש סכנה, חלילה וחס, שתוקם ממשלת שמאל חילונית – מבחינתי המשמעות של זה, לצערי הרב, זה פגיעה חמורה בכל מה שקשור ליהדות, למסורתיות ומדינת ישראל ועל זה אני חרד ואנחנו עושים כל מה שאנחנו יכולים לעשות."

.יו"ר ש"ס אריה דרעי מצביע בבחירות הכנסת ה-22 (צילום: יונתן זידל/פלאש90)
.יו"ר ש"ס אריה דרעי מצביע בבחירות הכנסת ה-22 (צילום: יונתן זידל/פלאש90)

עוד הוסיף השר דרעי: "אבל המצב הוא לא ייאוש מוחלט, אפשר לשנות את זה, שיצאו להצביע. זה המשימה העיקרית היום, אנשים צריכים לצאת להצביע ובכל הכוח. אסור לוותר על שום קול. לצערי הרב, לפי מה שאני רואה היום, סיכוי גבוה שתוקם ממשלת שמאל עם גנץ, ליברמן וערבים. לצערי הרב ואני לא יכול לחתום לך לצערי הרב שהליכוד לא יצטרף בשלב שני לממשלה כזו. אני עושה הכל כדי שכולם יצאו להצביע. אני עכשיו מוטרד מהשאננות ומהייאוש שיש בציבור שלנו.

בסיום דבריו אמר דרעי: "אני רוצה שתהיה ממשלה המסורת תימשך, על זה התפללתי הבוקר. לאחר מכן שאמרתי סליחות עם מאות ילדים בציון של מרן אמרתי "עשה למען תינוקות של בית רבן

גנץ: "קורא לכל אזרחי ישראל ללכת ולהצביע לפי צו מצפונם"

יו"ר כחול לבן והמועמד לראשות הממשלה, רא"ל (מיל') בני גנץ הבוקר לאחר ההצבעה בקלפי בראש העין יחד עם רעייתו רויטל: "שלום לאזרחי ישראל. אנחנו שמחים לפתוח את הבוקר במהלך מאד חשוב לדמוקרטיה הישראלית. אני קורא לכל אזרחי ישראל ללכת ולהצביע לפי צו מצפונם. אני ממליץ לכם כחול לבן אבל מכבד כל החלטה, חשוב מאד שכולם יממשו את זכותם שהיא חובה אזרחית מהמעלה הראשונה. אנחנו מצביעים לשינוי היום, אנחנו נצליח להביא תקווה, ללא שחיתות, ללא קיצוניות, כולם ביחד. שיהיה לנו יום מוצלח בכל הארץ."

יו"ר מפלגת כחול לבן בני גנץ מצביע בבחירות הכנסת ה-22 (צילום: נעם ריבקין פנטון/פלאש90)
יו"ר מפלגת כחול לבן בני גנץ מצביע בבחירות הכנסת ה-22 (צילום: נעם ריבקין פנטון/פלאש90)

משטרת ישראל: עד כה לא נרשמו אירועים חריגים

משטרת ישראל: עד כה לא נרשמו אירועים חריגים וכמעט ולא היו אירועים שדרשו את התערבותה וטיפולה של משטרת ישראל בקשר לסדרי הבחירות, למעט מקרים בודדים ונקודתיים שנבדקים ומטופלים בשעה זו.

המשטרה סגרה קלפי באום אל פחם בעקבות הפרת סדר, זאת לאחר שלפני זמן קצר התקבל דיווח במשטרה, כי אחד המשקיפים בקלפי החל לצלם את האזרחים במקום, הוצא מהקלפי ע"י השוטרים ובעקבות כך החלה התקהלות של אזרחים. בעקבות חשש לאלימות במקום, הוחלט בשלב זה על סגירת הקלפי עד גמר הטיפול המשטרתי באירוע. הפרת סדר נקודתית נוספת מטופלת גם היא ע״י כוחות המשטרה באריאל.

עד לשעה 10:00 הצביעו 15%, אחוז ההצבעה הגבוה ביותר מאז 1984

עד כעד לשעה 10:00 בבוקר הצביעו 956,856 מצביעים, כ-15% מהמצביעים. בבחירות הקודמות הצביעו רק 12.9% בשעה זו. הפעם האחרונה שהצביעו מעל 15% עד לשעה זו הייתה ב-1984, אז הצביעו 15.6% מהמצביעים.

8,000 אסירים יצביעו ב-56 קלפיות

משירות בתי הסוהר נמסר כי 56 קלפיות נפתחו הבוקר בבתי הסוהר ברחבי הארץ והחל תהליך ההצבעה. פוטנציאל המצביעים בקרב האסירים עומד על כ-8,000. הקלפיות צפויות להסגר בכל מתקני הכליאה בשעה 20:00 ולהאסף על ידי ועדות הקלפי.

מ"מ מפכ"ל המשטרה: "תפקידנו הוא לאפשר הליך בחירות תקין וסדור"

לפני זמן קצר הגיע מ"מ המפכ"ל, ניצב מוטי כהן, לביקור בקלפי בעיר סכנין. מ"מ המפכ"ל הגיע למקום על מנת לסייר בקלפי ולעמוד מקרוב על היערכות כוחות המשטרה בקלפי ובסביבתה.

קודם לכן בשעות הבוקר, הגיע מ"מ המפכ"ל למטה מחוז צפון, שם הוצגה בפניו ההיערכות הכוללת של המחוז ביום הבחירות. במהלך יום הבחירות כולו יסייר מ"מ המפכ"ל בקלפיות ויפגוש שוטרים ושוטרות בכל רחבי הארץ.

מ"מ המפכ"ל, ניצב מוטי כהן, בביקור בקלפי בעיר סכנין (צילום: דוברות המשטרה.)
מ"מ המפכ"ל, ניצב מוטי כהן, בביקור בקלפי בעיר סכנין (צילום: דוברות המשטרה.)

כהן: "יום הבחירות הוא יומה של הדמוקרטיה הישראלית. משטרת ישראל פרוסה בכל רחבי הארץ בכוננות שיא על מנת לשמור את הסדר הציבורי בקלפיות ולהבטיח את טוהר הבחירות. תפקידה של משטרת ישראל הוא לאפשר הליך בחירות תקין וסדור, ולאפשר לבוחר הישראלי להגיע לקלפי בבטחה ולהצביע כפי ראות עיניו ללא חשש."

ריבלין לוועדת הבחירות המרכזית: "אתם מוכיחים מקצוענות וענייניות"

נשיא המדינה מבקר את ועדת הבחירות המרכזית, 17 בספטמבר 2019. (צילום: מארק ניימן לע"מ)
נשיא המדינה מבקר את ועדת הבחירות המרכזית, 17 בספטמבר 2019. (צילום: מארק ניימן לע"מ)

נשיא המדינה ביקר היום בכנסת והיה אורחה של ועדת הבחירות המרכזית, יו״ר הועדה השופט חנן מלצר ומנכ״לית הועדה עו"ד אורלי עדס. הנשיא ביקר במרכז השליטה של הועדה המחובר לכל מחוזות ההצבעה ושמע על אחוזי ההצבעה נכון לשעה זו לצד חריגות שדווחו במהלך הבוקר.

השופט והמנכ״לית הודו לנשיא על ביקורו המחזק והזכירו כי הוא הופך למסורת לאחר שהגיע אל הכנסת לפגוש בהם גם בבחירות הקודמות השנה.

״באתי לכאן כדי להודות לכם,״ אמר הנשיא לחברי הוועדה והוסיף: ״אתם מוכיחים מקצוענות וענייניות וחשוב שנזכור כולנו שגם אם אנחנו במחלוקות, כולנו יחד.״

עוד אמר הנשיא: ״באתי כדי לומר לכם ולעם כולו שהמערכת שמופקדת על תהליך הבחירות שלנו עושה כל שהיא יכולה וכל שצריך על מנת להבטיח בחירות ללא תקלות. זו מערכת שעומדת על המשמר בהערכות שמאז ומתמיד היתה מצוינת וידעה לתת מענה לכל תקלה או תקרית בזמן אמת. תודה רבה לכם על כך, בשמי ובשם העם כולו, יש לנו על מי לסמוך.״

מוקדם יותר היום, מימש הנשיא את זכות ההצבעה שלו לכנסת ה-22 וקרא לכל אזרחי ישראל לצאת להצביע ואמר: "לא הנשיא ולא ראשי המפלגות יקבעו מי יהיה ראש הממשלה הבא- רק אתם המצביעים היום."

רשות הטבע והגנים מספרה כי כ-50 אלף מטיילים פקדו היום (נכון לשעה 12:00) את שמורות הטבע והגנים הלאומיים. בין הגנים הלאומיים הבולטים היו הגן הלאומי קיסריה ומצדה עם כ-2,200 מטיילים בכל אחד מהם, גנים לאומים נוספים שבלטו היו ירקון תל אפק עם כ-2,400 מטיילים, גן השלושה עם 1,700 מטיילים ואשקלון עם כ-1,500 מטיילים. בין שמורות הטבע בלט עין גדי עם 1800 מבקרים.

3,000 לנים בחרו ללון בערב הבחירות בחניוני הלילה. כ-2,000 מתוכם בחניוני הצפון ו כ-700 בחניוני מרכז הארץ. חניונים מובילים אשקלון, אכזיב, ומעיין חרוד.

מטיילים במעיין חרוד, ביום הבחירות לכנסת ה-22 (קרדיט איציק פאלח רשות הטבע והגנים)
מטיילים במעיין חרוד, ביום הבחירות לכנסת ה-22 (קרדיט איציק פאלח רשות הטבע והגנים)

חבר ועדת קלפי צילם את הפרוטוקול בניגוד לחוק ועוכב לחקירה

ממשטרת ישראל נמסר כי לפני זמן קצר בקלפי בכפר כאוכאב אבו אלהיג'א, פנה מזכיר הקלפי לשוטר המוצב במקום ומסר לו כי חבר ועדת הקלפי צילם את פרוטוקול הקלפי בניגוד לחוק. החשוד, בן 20 ממרכז הארץ, עוכב לחקירה ומכשיר הטלפון נתפס.

עוד נמסר כי "שוטרי משטרת ישראל ימשיכו לפעול לשמור על הסדר הציבורי ולאפשר את מהלכן התקין של הבחירות."

עלייה של למעלה מ-20% בשימוש בכרטיסי אשראי בהשוואה ליום הבחירות באפריל

מנתוני חברת שב״א, מפעילת מערכות התשלומים הלאומיות בכרטיסי אשראי, עולה כי מאז השעה 10:00 הבוקר מורגשת פעילות גבוהה בכרטיסי אשראי. מהנתונים עולה כי כמות העסקאות דומה לקצב העסקאות שנרשם בימי שישי. הנתונים בין השעה 10:00 ל-13:00 גבוהים בכ-20% עלייה לעומת יום הבחירות לכנסת ה-21 באפריל השנה.

בין השעות 12:00 ל-13:00 נרשם קצב פעולות של למעלה מ-7,500 עסקאות בדקה ולמעלה מ-450 אלף עסקאות בשעה. במהלך השעה נרשמו דקות בהן קצב העסקאות עלה על 8,000 עסקאות בדקה.

קצב הפעולות בין 11:00 ל-12:00 עמד על 6,500 עסקאות בדקה ובין 10:00 ל-11:00 עמד על כ-5,500 עסקאות בדקה.

משב״א נמסר כי החברה נערכה בצורה מיוחדת על מנת לתפעל את מערכות התשלומים ביום הבחירות המהווה יום עמוס ברכישות בכרטיסי אשראי.

ועדת הבחירות המרכזית: אחוז ההצבעה, נכון ל-12:00 עומד על 26.8%

מדובר בעלייה של 2% לעומת הבחירות באפריל, אבל נמוך קצת ממערכת הבחירות ב-2015

אבו גוש: חשוד השליך נפץ מחוץ לקלפי ונעצר לחקירה על ידי המשטרה

האסירים נוהרים: כ-60% מהאסירים כבר הצביעו בבחירות לכנסת

-8,000 אסירים מצביעים משעות הבוקר ב- 56 קלפיות שנפרסו במתקני הכליאה השונים. משירות בתי הסוהר נמסר כי הבחירות מתקיימות ומתקדמות בסדר מופתי ואחוז ההצבעה נכון לשעה 15:00 עומד על למעלה מ-60%.  מ״מ נציב בתי הסוהר גונדר אשר וקנין סייר בקלפיות השונות ועמד על היערכות היחידות לאפשר את הזכות הדמוקרטית לאסירים ולעצורים להצביע.

הקלפיות צפויות להסגר בכל מתקני הכליאה בשעה 20:00, לאחר מכן תאספנה על ידי ועדות הקלפי.​

גבוה ממועד א, נמוך מ-2015: אחוז ההצבעה עד שעה 14:00 עומד על 36.5%

36.5 מאזרחי ישראל הצביעו עד השעה 14:00, כך נמסר מוועדת הבחירות המרכזית. מדובר בעלייה של 0.7% מהבחירות שנערכו לפני חודשים אחדים. בשנים 2013 ו-2015 לעומת זאת, הצביעו יותר אנשים עד שעה זו: 38.3% ו-36.6% בהתאמה.

הבוקר נפתח בנתון הצבעה גבוהה במיוחד, אך ככל שחולף היום נראה שהנתונים מתכנסים סביב הממוצע במערכות הבחירות האחרונות.

עד שעה 16:00 הצביעו 44.3%. אחוז וחצי גבוה יותר מהבחירות הקודמות

עד לשעה 16:00 אחר הצהריים הצביעו 2,834,584  לבחירות. בבחירות הקודמות שנערכו השנה הצביעו בשלב זה של היום 42.8% מהבוחרים (2.7 מיליון). בשנת 2015 עמד שיעור הבוחרים בשעה זו על 45.4%.

עד שעה 18:00 הצביעו 53.5%, אחוז וחצי יותר מהבחירות הקודמות

נכון לשעה שש בערב הצביעו 53.5% מבעלי זכות הבחירה, סה"כ 3,418,531 מצביעים. מדובר בעלייה של 1.5% מהבחירות הקודמות, אבל ירידה ביחס לבחירות 2015 ו-2013.

כתובת נאצה על רקע הבחירות בטייל ת"א, החשוד נעצר

במוקד המשטרה התקבל דיווח מאזרח על כתובת נאצה על רקע הבחירות שהתגלתה בטיילת ת"א. כוחות משטרה שהגיעו במהרה למקום, איתרו צעיר חשוד במעשה. החשוד (27, בנימינה) נעצר להמשך חקירה.​

63.7% הצביעו עד לשעה 20:00, עלייה של כ-2.4% לעומת הבחירות באפריל

4,071,398 אנשים הצביעו עד לשעה 20:00 בערב, המהווים 63.7% מהמצביעים. מדובר בעלייה לעומת הבחירות באפריל וכן בהשוואה לבחירות ב-2015, ושיעור דומה של לזה שהיה בבחירות 2013.

תוצאות המדגמים: קרב צמוד בין כחול לבן והליכוד, עוצמה יהודית בחוץ

מדגם 'ערוץ 12': הליכוד 33, כחול לבן 34, המשותפת 11, ישראל ביתנו 8, יהדות התורה 8, ימינה 8, העבודה 5, הדמוקרטי 5. גוש הימין 57. שמאל 55, ליברמן 8.

מדגם כאן: כחול לבן 32 , הליכוד 32, הרשימה המשותפת 12, ישראל ביתנו 10, ש"ס 9, יהדות התורה 8, ימינה 7, המחנה הדמוקרטי 5 , העבודה–גשר 5​

מדגם חדשות 13: 34 כחול לבן, 33 הליכוד, 11 משותפת, 8 ישראל ביתנו, 8 שס, 8 יהדות התורה, 8 ימינה,. עבודה ומרצ 5 לכל אחד.

‏אחוז הצבעה סופי: 69.4%, עלייה של אחוז וחצי לעומת הבחירות באפריל

להלן אחוזי ההצבעה עד השעה 22:00: 69.4%, 4,440,141 מצביעים. בבחירות לכנסת ה-21 שיעור ההצבעה בשעה זו עמד על 67.9%. מדובר בעלייה של אחוז וחצי מהבחירות לכנסת ה-21.

עדכון מד"א: 29 נפגעים במצב קל, בת 8 מחולון שאיבדה הכרה במצב קשה

חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לסה"כ 29 בני אדם, כולם במצב קל, בהם: נפגע אחד קל מרסיסים (גבר כבן 35, במועצה האזורית באר טוביה), 15 נפגעים כתוצאה מחבלות בדרך למרחב המוגן ו-13 נפגעי חרדה.

בנוסף, בשעה 08:04, בזמן האזעקות באזור גוש דן התקבלה במוקד 101 של מד"א במרחב איילון קריאה על ילדה בת 8 שאיבדה את הכרתה בחולון. חובשים ופראמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום העניקו טיפול רפואי מציל חיים וביצעו פעולות החייאה עד שחזר הדופק, ופינו את הילדה לבית החולים וולפסון במצב קשה ויציב כשהיא מורדמת ומונשמת.​

בבחירות יתמודדו בסך הכל 29 רשימות. הקטנות מביניהן יצטרכו לעבור את אחוז החסימה, העומד על 3.25% מסך הקולות הכשרים בבחירות. בבחירות הקודמות עמד שיעור ההצבעה הכללי על 68.5%, ומספר הקולות שנדרשו כדי לעבור את אחוז החסימההיה 140,052 קולות. מספר הקולות שנדרשו כדי לקבל מנדט אחד בכנסת הקודמת היה 35,910 קולות.

ממשטרת ישראל נמסר כי במסגרת ההיערכות המשטרתית המיוחדת לשמירה על הסדר בבחירות יפעלו היום החל משעות הבוקר המוקדמות כ-18,800 שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים לצד אלפי מאבטחים אזרחיים. מרביתם יתפרסו במוקדי ההצבעה השונים: כ-10,700 קלפיות הפרוסות במעל 4,000 ריכוזים בכל רחבי הארץ, זאת על מנת לשמור על הסדר הציבורי והביטחון, ולהבטיח את קיום ההליך הדמוקרטי באופן תקין ובהתאם לחוק. תנ״צ סיגל בר צבי, ראש מנהלת הבחירות של משטרת ישראל, אמרה כי ״תפקידנו לאפשר את מהלך הבחירות התקין לכל אזרח ואזרחית ולאפשר לו לממש את זכותו על פי צו ליבו ומצפונו. אנחנו פועלים בתיאום מלא עם ועדת הבחירות המרכזית בראשותו של השופט מלצר. בתוך הקלפיות יועסקו סדרנים, מפקחים ומאבטחים ומחוץ לקלפיות יפעלו אלפי שוטרים. תפקידנו לשמור על הסדר הציבורי, על מהלך הבחירות התקין וטוהר הבחירות. אנחנו נתערב בכל אירוע שנדרש לו כאשר נתבקש לכך״.

בהמשך הוסיפה תנ״צ בר צבי: ״אנחנו ערוכים גם לכך שמדובר ביום שבתון ואנשים יצאו לפארקים ולאתרי הבילוי ונתפרס גם שם בפעילות גלויה וסמויה, על מנת לשמור על הסדר והביטחון. נדגיש כי המשטרה לא תאפשר כל גילויי אלימות או פרובוקציות שיהוו איום על ציבור הבוחרים בבואם לממש את זכותם הדמוקרטית״.

בבחירות יופעלו לראשונה ‏3,000 משקיפים מטעם ועדת הבחירות, שיסיירו בין הקלפיות ויוודאו את השמירה על טוהר הבחירות. הם יישאו מצלמות על גופם, ובמידה ויתעורר חשד בנוגע לטוהר הבחירות – הם יורשו לצלם. בתום ההצבעה יתעדו המשקיפים גם את תהליך ספירת הקולות.

ויש מי שכבר הצביע: הבחירות ביחידות צה״ל החלו כבר במוצאי שבת האחרונה, 14 בספטמבר וימשכו עד היום (שלישי) בשעה 22:00 עם סגירת הקלפיות. ראשונים להצביע היו חיילי חיל-הים.על מנת למנוע הצבעה כפולה ולהבטיח את חשאיות ההצבעה, כלל החיילים יצביעו על פי שיטת ״המעטפות הכפולות״.

בבסיסי צה"ל ברחבי הארץ נפרסו 70 קלפיות לצורך הצבעה מוקדמת לאור נסיבות מבצעיות וצרכים מיוחדים בכל גזרות הביטחון השותף, במערך ההגנה האווירית ובבסיסי חיל הים. ביום הבחירות עצמו ייפתחו כ-656 קלפיות בבסיסי צה״ל, מתוכן 140 קלפיות ניידות אשר יופעלו במוצבים, בתצפיות, במעברים וביחידות קטנות ומרוחקות (כולל שטחי אימונים). חיילי צה״ל יצביעו במשך 72 שעות בשבעה פיקודים וזרועות. הפיקודים חולקו ל-54 אזורים בהם מונו קציני בחירות אזוריים ויחידתיים. כ-2,500 חיילים בשירות חובה ישמשו כחברי ועדות קלפי בכלל היחידות.

בבחירות לכנסת ה-21 עמד אחוז ההצבעה בקלפיות הצבאיות על 72.5%. כמו כן, כ-10% נוספים מקרב משרתי צה״ל הצביעו בקלפיות אזרחיות.

מצה"ל נמסר כי בשבועיים האחרונים מתקיים בבריטניה תרגיל ״Cobra Warrior” בהשתתפות חיל-האוויר הישראלי וחילות אוויר נוספים ממדינות אחרות. במסגרת התרגיל, הובא לבסיס "וודינגטון" בבריטניה קלפי על מנת לאפשר למשרתי צה״ל השוהים בבריטניה להצביע ולממש את זכותם הדמוקרטית. נרשמו אחוזי הצבעה גבוהים. בין השאר, הצביעו בבסיס חיל-האוויר הבריטי, ראש להק אוויר, תת-אלוף אמנון עין-דר ומפקד התרגיל, סגן-אלוף ד׳.

גם נציגי ישראל בחו"ל הצביעו בבחירות שנערכו ב-5 בספטמבר.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!