דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
14.2°תל אביב
  • 7.4°ירושלים
  • 14.2°תל אביב
  • 12.2°חיפה
  • 14.1°אשדוד
  • 11.5°באר שבע
  • 16.5°אילת
  • 15.0°טבריה
  • 8.4°צפת
  • 13.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ג'ודו

ספורט ופוליטיקה / לא נכנעים לחרם על ישראל: איגוד הג'ודו העולמי השעה את איראן

בעקבות ההוראה שקיבל סעיד מולאי להפסיד בכוונה כדי לא להתחרות מול שגיא מוקי באליפות העולם, החליט איגוד הג'ודו העולמי להשעות את הספורטאים האיראנים מהשתתפות בתחרויות | השרה מירי רגב: "החלטה אמיצה ומתבקשת"

הג'ודוקא סעיד מולאי ברבע גמר אליפות העולם בג'ודו 2019 (Photo by Kiyoshi Ota/Getty Images)
הג'ודוקא סעיד מולאי ברבע גמר אליפות העולם בג'ודו 2019 (Photo by Kiyoshi Ota/Getty Images)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

איגוד הג'ודו הבינלאומי הודיע היום (רביעי) על השעיית איגוד הג'ודו האיראני, זאת בעקבות סירובה לאפשר לסעיד מולאי להתחרות מול שגיא מוקי באליפות העולם האחרונה ביפן, בה זכה מוקי במדליית הזהב.

מולאי, אלוף העולם לשנת ב-2018, אמר כי הוא חושש לחזור לאיראן לאחר שלא ציית לבקשת השלטונות האיראנים שלא יתחרה בחצי הגמר מול הבלגי מתיאס קאסה, כדי שלא יפגוש את הג'ודוקא הישראלי בקרב או על הפודיום.

בסיום האליפות נסע מולאי לגרמניה מחשש לחייו, לאחר שנמסר לו בטלפון כי אנשי משמרות המהפכה הגיעו לבית הוריו במטרה להבטיח שימלא אחר ההוראות שקיבל.  

שגיא מוקי זוכה במדליית הזהב באליפות העולם בג'ודו, טוקיו 2019 (Photo by Kiyoshi Ota/Getty Images)
שגיא מוקי זוכה במדליית הזהב באליפות העולם בג'ודו, טוקיו 2019 (Photo by Kiyoshi Ota/Getty Images)

 

בהודעת וועדת המשמעת של איגוד הג'ודו העולמי ה-IJF נכתב: "מדובר בהפרה של חוקי ה-IFF. יש סיבה חזקה להאמין כי איגוד הג'ודו האיראני ימשיך או יתעסק שוב ושוב בהתנהגות לא נכונה, בהתחשב בהיסטוריה של פעולות דומות עם הספורטאים שעשויים להתמודד מול ישראלים".

ה- IJF אמר שיעזור למולאי להתכונן לאולימפיאדה בשנה הבאה וייתן לו את האפשרות להתחרות תחת סמל הוועד האולימפי הבינלאומי, במסגרת משלחת הפליטים.

בראיון לאתר איגוד הג'ודו העולמי אמר הג'ודוקא האיראני: "אני גר במדינה שהחוק שלה לא מאפשר לי לעשות זאת. אין לנו ברירה, כל הספורטאים חייבים לעמוד בזה. כל מה שעשיתי היום זה בשביל החיים שלי. אני צריך עזרה. גם אם הרשויות במדינה שלי היו אומרות לי שאני יכול לחזור בלי שום בעיות, אני חושש".

ההחלטה לא לאפשר למולאי להתחרות מול מוקי, ניתנה בניגוד להסכם שנחתם לפני ארבעה חודשים בו התחייב הוועד האולימפי האיראני בפני נשיא איגוד הג'ודו העולמי מריוס ויזר, למלא אחר התקנון האולימפי ולעלות להתחרות מול כל מדינה.

שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב, הגיבה: "החלטתו של נשיא איגוד הג'ודו העולמי להשעות את האיגוד האיראני מכלל פעילות תחרותית ספורטיבית של איגוד הג'ודו העולמי הינה החלטה אמיצה ומתבקשת. במהלך השנתיים האחרונות פעלתי בנחישות וללא לאות יחד עם ויזר לנקות את הפוליטיקה מאולמות הג'ודו ולשנות את המצב שהתיר למדינות להדיר ספורטאים מתחרויות ומנע מהם להתחרות עם סמלי הלאום שלהם מסיבות פוליטיות. צר לי על המחיר הכבד שייאלצו לשלם הספורטאים האיראנים בגלל החלטות המשטר האיראני והניסיונות שלהם למנוע מהספורטאים שלהם להתחרות נגד הספורטאים הישראלים. אני מצפה מהוועד האולימפי הבינ"ל לאמץ את המדיניות האמיצה של מריוס ויזר לאחווה בין עמים ולדאוג שתחרויות ספורט יוכרעו אך ורק במגרשי הספורט".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!