דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אקסלנס

צעדים ארגוניים / עובדי אקסלנס החריפו היום את הצעדים הארגוניים

זאת בהמשך לאספת עובדים שקיימו ביום שלישי האחרון. הנהלת החברה איימה לנכות משכר העובדים את זמן האספה, בהסתדרות איימו לפנות לבית המשפט.

הפסקת עבודה באקסלנס נשואה
הפסקת עבודה באקסלנס נשואה
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בהמשך לאספת ההסברה שערכו עובדי אקסלנס נשואה ביום שלישי, החליטו עובדי החברה להחריף את מאבקם. העובדים נטשו היום (חמישי) את עמדותיהם וחדלו מעבודתם היום 12:00. המחאה היא חלק ממאבקם לחתימה על הסכם קיבוצי ראשון בחברה.

לדברי יו"ר ועד העובדים בחברה, אבי ג'אנה, העובדים נענו לקריאה לעצור את עבודתם ורובם אכן נטשו את עמדתם. עוד טען ג'אנה כי בעת עצירת העבודה נקלעו העובדים לוויכוחים עם מנהלים שאיימו עליהם. "זה מקשה עלינו, אבל הצלחנו יפה מאוד. אנחנו נחריף את הפעולות ככל שיידרש, נלך עם זה עד הסוף".

ראש חטיבת עובדי חברות ביטוח ובתי השקעות בהסתדרות, מירי גרגיר,  הסבירה כי לא רק  שלא הושגה התקדמות במשא ומתן הקיבוצי מאז יום שלישי, אלא שמספר שעות אחרי אספת העובדים,  שלחה הנהלת החברה מכתבים לעובדים שהשתתפו בה, ובו התריעה בפניהם כי בכוונתה לנכות משכרם את פרק הזמן בו השתתפו באספה. "לא היה מדובר בשביתה או בעיצומים" הבהירה גרגיר, "כינוס הסברה בן 20 דקות אינו סיבה לנכות לעובדים כסף משכרם. ברור שהמטרה כאן היא להחליש את הוועד". ג'אנה אמר כי "זאת התנהגות בריונית שלא תואמת את הערכים שהחברה קבעה לעצמה של הגינות, שקיפות ומקצועיות".

ההסתדרות ו-וועד העובדים שלחו באמצעות עו"ד נעמי לנדאו ובתגובה למכתב ההנהלה לעובדים, מכתב תשובה להנהלת אקסלנס ובו כתבו כי אם תממש הנהלת החברה את איומה לנכות כספים משכר העובדים בגין השתתפות באספת הסברה "לא תהסס נציגות העובדים להשתמש בכל הכלים החוקיים העומדים לרשותה לרבות הגשת בקשת צו כנגד החברה בגין הפגיעה הבלתי חוקית בשכרם של העובדים, בקשה לפיצוי בגין הלנת שכרם ובנוסף, בקשה לפיצוי בסך של 200,000 ש"ח בגין הניסיון המכוון לפגוע בזכות ההתארגנות של העובדים, תוך ניסיון לרפות את ידיהם מהמאבק המוצדק על עתידם התעסוקתי בחברה, ועל הרצון למנוע מהם לעבוד תחת הסכם קיבוצי". במכתב הודגש כי בתום אספת ההסברה הונחו העובדים לשוב לעבודתם באופן מיידי, וכך היה.

באקסלנס מתנהל סכסוך עבודה אז חודש ספטמבר 2014. לטענת העובדים הנהלת החברה גוררת את רגליה במשא ומתן הקיבוצי בין הצדדים. לדבריהם, מזה חצי שנה מציגה ההנהלה עמדה נוקשה במהלך הדיונים ומסרבת, בין היתר, להציע תוספות שכר תוך שהיא מציעה הצעות מבישות שלא מכבדות את עובדיה המסורים. מנגד, וועד העובדים וההסתדרות סיפקו שלל פתרונות יצירתיים ויוצאי דופן, כהגדרתם, כדי להגיע להבנות ולקדם את ההידברות, אך ההנהלה נותרת בעמדותיה. "אנחנו מצפים לקבל הצעה הולמת, שאינה מבישה" אמרה גרגיר.

נכון למועד פרסום כתבה זו, לא נתקבלה תגובת חברת אקסלנס.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!