דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מאבק הכבאים

מאבק הכבאים / נדחתה בקשה לעצור מידית את עיצומי הכבאים, היום דיון בבית הדין לעבודה

החל מיום חמישי האחרון ובהוראת יו"ר ועד עובדי מערך הכבאות, פועלים הכבאים ב"מתכונת שבת" ללא פגיעה בכוננות המבצעית | סלע המחלוקת הפעם - דרישה שהכבאים יתפסו כוננויות לילה נוספות, בניגוד לנהוג בגופים ממשלתיים אחרים

השריפה בירושלים. 17 ביולי 2019 (קרדיט: דוברות כבאות והצלה)
השריפה בירושלים. 17 ביולי 2019 (קרדיט: דוברות כבאות והצלה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עיצומי הכבאים נמשכים, והבוקר (שני) יקיים בית הדין האזורי לעבודה בנצרת דיון בבקשת צו מניעה שהגישה נציבות הכבאות וההצלה הארצית. הבוקר דחה בית הדין את בקשת הנציבות להטיל צו מניעה על הכבאים, עוד טרם הדיון.

עובדי מערך הכבאות פועלים ב"מתכונת שבת" מאז יום חמישי האחרון, בהוראת ארגון העובדים. במכתב ששלח יו"ר הארגון אבי אנקורי לכבאים, ציין כי אחת הסיבות להודעה היא החלטת הנציב למנוע שינה מכבאים בלילה על מנת שיתפסו "כוננויות" בתחנות בעוד שבמטה הנציבות או בכל גוף ממשלתי אחר מוצבים שומרים וחברות אבטחה. "שימחי החליט למתוח את הגדרת התפקיד 'כבאי' ומבחינתו שיהיה גם שומר וגם מאבטח. רק מי שלא מבין בכבאות מחליט דברים כאלה", אמר אנקורי וציין במכתבו כי מניעת השינה עלולה להביא לפגיעה מבצעית ממשית תוך סיכון חיי הכבאים והאזרחים.

הכל בגלל האובססיה של שימחי להפוך ארגון אזרחי לארגון צבאי

לצד זאת ציין אנקורי כי הנציבות מסרבת להעביר לוועדי העובדים את כספי הרווחה על-פי ההסכמים הקיבוציים, זאת על אף שישנן הסכמות בנושא עם משרד האוצר שהועברו לידיו כל הדיווחים המחייבים את ועדי העובדים בנושא זה. עוד טוענים בארגון לרדיפת נציגי עובדים ועובדים נוספים המזוהים עם הוועד ולשינויים תכופים בתנאי מכרזים לאיוש המשרות הבכירות במערך, תוך איושם ביוצאי צבא שאינם מנוסים בתחום הכבאות – המתועדפים על-פני כבאים ותיקים תוך פגיעה באופק התקדמותם. עקב כך, ציינו כי במערך הכבאות חל גל התפטרויות, שלא נראה כמוהו מעולם. עוד צוין כי "הכל בגלל האובססיה של שימחי להפוך ארגון אזרחי לארגון צבאי".

בארגון הכבאים הדגישו כי הצעדים הארגוניים ננקטו לאחר שמוצו ניסיונות ההידברות עם ההנהלה, ובכללם הידברות באמצעות מגשר ובאמצעות חתימה על מסמכי הבנות שהופרו על-ידי ההנהלה לדבריהם. עם זאת הדגישו כי במסגרת העיצומים "לא תהיה פגיעה ולו הקטנה ביותר במענה המבצעי".

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן ונציב הכבאות, דדי שמחי (פלאש90)
השר לביטחון פנים, גלעד ארדן ונציב הכבאות, דדי שמחי (פלאש90)

בעבר, עתרה נציבות הכבאים כנגד צעדים ארגוניים שונים של ארגון הכבאים לבית הדין לעבודה שהבהיר מספר פעמים כי הצעדים ננקטו במידתיות, אינם מסכנים חיי אדם וכי הם נעשים על רקע משבר חריף ביחסי העבודה במערך, כמוצא אחרון.
תגובת מערך הכבאות טרם נתקבלה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!