דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
28.4°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 31.4°חיפה
  • 29.2°אשדוד
  • 31.3°באר שבע
  • 34.0°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 30.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
דדי שמחי

מאבק הכבאים / ביה"ד לעבודה המליץ לנציב הכבאות להידבר עם יו"ר ועד הכבאים "בארבע עיניים"

החל מחמישי האחרון עובדים הכבאים במתכונת שבת במחאה על המהלכים החד-צדדיים של נציב הכבאות דדי שמחי | בדיון בסכסוך העבודה המליץ נשיא ביה"ד לעבודה בנצרת מירון שוורץ כי הנציב שמחי ויו"ר הוועד אבי אנקורי ייפגשו ביחידות - והורה להם להשיב האם יסכימו לכך

(קרדיט: ועד עובדי הכבאות)
(קרדיט: ועד עובדי הכבאות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בית הדין האזורי לעבודה בנצרת, המליץ לנציב הכבאות דדי שימחי לקיים שיחה ב-4 עיניים, עוד טרם החגים, עם יו"ר ארגון העובדים אבי אנקורי. מאז יום חמישי פועל מערך הכבאות במתכונת שבת במחאה על צעדים חד צדדיים שנקט לכאורה הנציב, במידה והצדדים ישיבו בחיוב להצעת בית הדין עד לשעה 20:00 בערב, יוקפאו הצעדים במטרה להביא לפריצת דרך. עד למתן תשובה מצד הנציבות, נמשכים הצעדים הארגוניים כרגיל.

"הפגישה תתקיים בארבע עיניים, תוך שהצדדים באים בלב פתוח ונפש חפצה" כתב השופט שוורץ בהצעתו. "במסגרת הפגישה שתתקיים, יעשו הצדדים ניסיון לקדם תהליכים ולו במסגרת של הבנה ראשונית. ככל שלא יעלה בידיהם לעשות כך, יהיה רשאי כל אחד מן הצדדים לפעול כפי שימצא לנכון על פי הדין, לרבות פנייה חוזרת לבית הדין בכל בקשה שהיא".

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן ונציב הכבאות, דדי שמחי (פלאש90)
השר לביטחון פנים, גלעד ארדן ונציב הכבאות, דדי שמחי (פלאש90)

השופט תבע כי תשובת הצדדים להצעתו תינתן ללא פירוט וללא הסברים נלווים, "אלא תהיה ברורה באופן חד משמעי האם התשובה חיובית או שלילית, זאת על מנת שלא לבזבז זמן יקר".

במידה והצדדים לא יענו בחיוב להצעתו, הבהיר השופט כי יידון בבקשה להוצאת צווי המניעה. כבר בדיון שהתקיים הבוקר הפציר השופט שוורץ בצדדים להגיע להבנות ולהסכמות ראשוניות ביניהם. השופט אף רמז לנציב הכבאות, כי ככל שלרופאים מצילי חיים עומדת זכות השביתה במטרה למחות על פגיעה בתנאי העסקתם, גם במחיר של דחיית ניתוחים מסויימים, וודאי עומדת זכות זו גם לעובדי מערך הכבאות. בעבר פסקו בתי הדין מספר פעמים כי הצעדים הארגוניים של עובדי המערך נעשו כמוצא אחרון לאחר מיצוי כלים אחרים שהיו ברשותם, ובאופן מידתי שאינו מסכן חיי אדם.

בעקבות הדיון מסר יו"ר ארגון עובדי מערך הכבאות אבי אנקורי: "אנחנו עושים כל מאמץ כדי להגיע להבנות עם ההנהלה. מוכן לשבת עם שימחי עוד לפני המועד שקבע בית הדין, וזאת על מנת לעשות הכל כדי להגן על עובדי מערך הכבאות".

נזכיר כי אחת הסיבות לעיצומים היא החלטת הנציב למנוע שינה מכבאים בלילה על מנת שיתפסו "כוננויות" בתחנות בעוד שבמטה הנציבות או בכל גוף ממשלתי אחר מוצבים שומרים וחברות אבטחה. טענה נוספת היא כי הנציבות מסרבת להעביר לוועדי העובדים את כספי הרווחה על-פי ההסכמים הקיבוציים, זאת על אף שישנן הסכמות בנושא עם משרד האוצר שהועברו לידיו כל הדיווחים המחייבים את ועדי העובדים בנושא זה. עוד טוענים בארגון הכבאים לרדיפת נציגי עובדים ועובדים נוספים המזוהים עם הוועד ולשינויים תכופים בתנאי מכרזים לאיוש המשרות הבכירות במערך, תוך איושם ביוצאי צבא שאינם מנוסים בתחום הכבאות – המתועדפים על-פני כבאים ותיקים תוך פגיעה באופק התקדמותם. עקב כך, ציינו כי במערך הכבאות חל גל התפטרויות, שלא נראה כמוהו מעולם.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!