דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
37.9°תל אביב
  • 32.3°ירושלים
  • 37.9°תל אביב
  • 36.0°חיפה
  • 34.5°אשדוד
  • 37.2°באר שבע
  • 41.0°אילת
  • 38.7°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 38.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כבאים

הכבאים נלחמים / הכבאים מקלים בעיצומים לכבוד החגים, ומקשיחים עמדות מול ההנהלה

למרות העיצומים, יוכל הציבור להנפיק טפסי 4 לעסקים ולבתים פרטיים | ארגון הכבאים קיבל את הצעת ביה"ד לעבודה לשבת ב-4 עיניים עם הנציב דדי שמחי, אך חזר בו בשל הודעות שקריות ששלחה ההנהלה לכבאים | ההכרעה בסכסוך תעבור לבית הדין

הפגנת הכבאים בתל אביב, 6 באוגוסט 2018 (ניצן צבי כהן)
הפגנת הכבאים בתל אביב, 6 באוגוסט 2018 (ניצן צבי כהן)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ארגון עובדי הכבאות הודיע כי הורה להפסיק את העיצומים במדור מניעת דלקות האמון על הנפקת טפסי 4 לעסקים ולבתים פרטיים, לקראת החגים היהודיים. עם זאת, על רקע טענות להמשך ההתנהלות החד צדדית מצד ההנהלה במהלך יום האתמול, הודיע הארגון כי לא יקבל את הצעתו של בית הדין האזורי בנצרת להשעות את העיצומים לחלוטין לטובת קיום פגישת מו"מ בארבע עיניים בין הנציב דדי שימחי ויו"ר הארגון אבי אנקורי. בית הדין ידרש ככל הנראה לדון ולהכריע באשר להיקף זכות השביתה העומדת לכבאים.

אמש, לאחר הדיון בבית הדין, הביע אנקורי נכונות עקרונית לקבלת הצעת השופט, אולם לטענתם, במהלך יום האתמול וטרם הגישה הנציבות תגובתה הרישמית לבית המשפט – החלה זורעת דיסאינפורציה בקרב העובדים, באמצעות הודעות שנשלחו להם מגורמים פיקודיים, וכן פעלה לטרפד הסכמות שהושגו כבר עם האוצר ועם המחלקה המשפטית לקראת חתימה על הסכם בנושא כלכלת הארוחות של עובדי הכבאות. הנציבות אמנם הודיעה לבית המשפט כי היא מוכנה להצעתו – אולם בארגון העובדים ובוועד החליטו, לאור התנהלות זו כי הם מבקשים שבית הדין יכריע בהליך. "ראינו שאנחנו באים לפגישה לשבת בתום לב, והם מטרפדים לנו הכל" אמר אנקורי ל'דבר', "לכן החלטנו להודיע לשופט שעם כל הצער, ולאור ההתפתחויות הללו, אנחנו נאלצים לדחות את ההצעה".

כבאים מכבים את השריפה סמוך לקיבוץ הראל. 23 במאי 2019 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
כבאים מכבים את השריפה סמוך לקיבוץ הראל. 23 במאי 2019 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

לאור החלטה זו הורה הבוקר השופט מירון שוורץ לצדדים למסור הודעה משותפת עד מחר בצהרים, האם הם מבקשים לקיים דיון נוסף בתיק, שייקבע באופן מיידי, או האם הם מעוניינים שתתקבל החלטה על יסוד החומרים המופיעים כבר בתיק – ככל ולא יחול שינוי בעמדת ארגון העובדים.

עם זאת החליטו בארגון לצמצם את הפעולות הארגוניות, במטרה להקל על הציבור התלוי בטופסי ה-4 בפתח השנה. "אנחנו עושים את המקסימום שאזרחי ישראל לא ייפגעו כתוצאה מהניהול הכושל של מערך הכבאות על ידי הנציב דדי שימחי", מסר אנקורי. "למרות שהוא פועל בכל דרך אפשרית שהשנה הקרובה תהיה רעה עוד יותר לכבאים, אנו נחושים לפעול במקביל הן לכיוון של הסכם קיבוצי חדש במערך הכבאות בגיבוי בית הדין לעבודה ומשרד האוצר, והן למען בטיחותם וביטחונם של אזרחי ישראל".

נציב הכבאות רב טפסר דדי שמחי (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
נציב הכבאות רב טפסר דדי שמחי (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

נזכיר כי הסכסוך בכבאות נסוב סביב שורה של צעדים חד צדדיים שהובילה נציבות הכבאות, בין היתר החלטה חד צדדית להורות לכבאים לשמש כשומרים בלילה בתחנות הכיבוי, בנוסף לעבודתם המבצעית השוטפת, אי העברת כספי הרווחה לחגים בהתאם להסכמים, ופגיעה טענות לפגיעה בנציגי עובדים וחברי וועדים.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!