דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורגל ישראלי / מצטרפים לתנופה: מועדון הכדורגל מכבי חיפה מקים מחדש מחלקת נשים

המועדון הירוק מהכרמל יפעיל מהעונה הקרובה קבוצת נערות וילדות, ויצטרף לבית"ר ירושלים, הפועל ומכבי ת"א שהקימו מחלקת נשים בשנה האחרונה | קבוצות ליגת העל לנשים פנו להתאחדות לכדורגל בדרישה להקים מנהלת ליגה

אצטדיון סמי עופר חיפה. (צילום-  אלדד אלוני)
אצטדיון סמי עופר חיפה. (צילום- אלדד אלוני)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ימים טובים מגיעים לכדורגל הנשים בישראל. בהשפעת המונדיאל המוצלח לנשים שנערך בקיץ בצרפת, כדורגל הנשים בישראל ממשיך להתפתח בכיוון חיובי. השבוע הודיעה מועדון כדורגל מכבי חיפה על הקמתה מחדש של מחלקת הנשים במועדון. למכבי חיפה הייתה קבוצה נשים שפעלה מ-1998 עד 2003, בתקופה זו זכתה בשתי אליפות.

ביום רביעי הודיעה מועדון מכבי חיפה על פתיחתה מחדש של מחלקת הנשים במועדון הירוק מהכרמל. כבר מהעונה הקרובה יפתחו קבוצות בגילאי 7-9 ו- 10-14, בהמשך תפתח המחלקה גם לקבוצת נערות ובשלב מאוחר יותר גם לקבוצת בוגרות. את התוכנית תוביל שחקנית נבחרת ישראל בעבר דברת ואן אוורקרק. בכך מצטרפת מכבי חיפה בתור הצלע הרביעית והאחרונה לתהליך של הקמת מחלקות נשים בכל אחת מארבעת הקבוצות הגדולות בישראל: מכבי חיפה, מכבי ת"א, הפועל ת"א ובית"ר ירושלים. בשתיים האחרונות פועלים על הקמת קבוצת נשים בוגרת כבר מהעונה הקרובה. גם בבני יהודה הוקמה לפני שנתיים מחלקת ילדות ונערות בשם 'בנות יהודה' ומועדון מכבי נתניה מקיים שיתוף פעולה עם מועדון בנות נתניה.

מקימות קבוצת הנשים של בית"ר ירושלים (באדיבות בית"ר ירושלים)
מקימות קבוצת הנשים של בית"ר ירושלים (באדיבות בית"ר ירושלים)

מנהלת הפרויקט דברת ואן אוורקרק אמרה לאתר המועדון: ".כדורגל נשים מתפתח בעולם והופך להיות חלק בלתי נפרד ממועדונים גדולים. מועדון כמו מכבי חיפה, שיש בו הכל, שמאמין בשוויון כדרך חיים ושם את האדם במרכז, משלים כעת את הפאזל המלא באמצעות הקמת מחלקת נשים. שיהיה בהצלחה לכולנו".

דורשות הקמת מנהלת ליגה

ביום חמישי פנו חמשת קבוצות ליגת העל: אס"א תל אביב, מכבי כשרונות חדרה, הפועל רעננה, בנות נתניה ומ.ס. קריית גת, במכתב למכתב למנכ"ל ההתאחדות לכדורגל, רותם קמר, בבקשה להקים מנהלת מקצועית לניהול ולהפעלת ליגת הנשים לקראת העונה הקרובה.

אס"א תל אביב אלופות המדינה בכדורגל לעונת 2018-19 (צילום: מושיק אושרי, אס"א ת"א)
אס"א תל אביב אלופות המדינה בכדורגל לעונת 2018-19 (צילום: מושיק אושרי, אס"א ת"א)

בפנייה של הקבוצות מבקשות הקבוצות ליצור מנהלת שדרכה הם יוכלו לנהל את ליגת העל לנשים מבחינה שיווקית ותקציבית ולקדמה לעבר עתיד טוב יותר. הקבוצות החתומות כתבו במכתבם: "על רקע המשבר החמור בענף, אין ספק כי על מנת לקדמו ולהביאו אל המאה ה-21  נדרש חריש עמוק, בנוסף להגדלה משמעותית של תקציבים, וכן השקעה של זמן ומשאבים נוספים בפיתוח הענף. להערכתנו מדובר בהשקעה אשר יכולה להתבצע רק באמצעות מנהלת ליגה ייעודית שתוקם בהקדם".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!