דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
22.1°תל אביב
  • 19.5°ירושלים
  • 22.1°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 20.7°באר שבע
  • 26.3°אילת
  • 23.5°טבריה
  • 17.4°צפת
  • 21.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
החברה הערבית

חברה ללא נשק / "רוצים לחיות בביטחון": אלפי אזרחים ערבים בשיירת מחאה והפגנה בירושלים

אלפי כלי רכב עשו דרכם מהכפר מג'ד אל כרום אל הכנסת, במחאה האלימות בחברה הערבית | בכנסת נפגשו חברי הכנסת של הרשימה המשותפת עם השר לבטחון הפנים גלעד ארדן | המשטרה פרסמה כי נתפס מצבור נשק בבית ספר בכפר קאסם

חבר הכנסת איימן עודה בשיירת המחאה לכיוון ירושלים (קרדיט: הרשימה המשותפת)
חבר הכנסת איימן עודה בשיירת המחאה לכיוון ירושלים (קרדיט: הרשימה המשותפת)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

בעקבות גל האלימות שגבה חייהם של 73 קורבנות מהחברה הערבית מתחילת השנה, יצאה הבוקר שיירת כלי רכב מכפר מג'ד אל-כרום, ועלתה על כביש 6 בדרך למשרדי הממשלה בירושלים, למפגש דרמטי עם השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן. שיירת המחאה יצרה פקקים משמעותיים בכביש 6, ושגרת חייהם של אלפי נהגות ונהגים השתבשה. בהקשר זה אמרה חברת הכנסת עודה-סלימאן: "מפריע לכם לעמוד בפקק? אנחנו מאבדים את הילדים שלנו".

"אנחנו לא ניתן לסוגית האלימות והפשיעה בחברה הערבית לעבור מסדר היום. מפריע לכם לעמוד בפקק? הפסדתם שעות עבודה? קטענו לכם את שגרת היום? תתעוררו!! חברה שלמה שוטטת דם כבר שנים תוך הפקרה פושעת מצד רשויות החוק. אנחנו נלחמים על החיים של ילדינו, על הזכות האלמנטרית הכי בסיסית: לחיות בביטחון", אמרה ח"כ עאידה תומא-סלימאן.

תומא סלימאן הוסיפה כי "משטרת ישראל הפקירה את החברה הערבית שנים עד שהשתלטו עליה ארגוני הפשיעה, ועכשיו היא עושה שרירים על המפגינים שחוסמים את כביש 6. סדר עדיפויות מעוות זה נגזר ממדיניות גזענית של הממשלה. התבטאויתיו הגזעניות של השר ארדן בתחילת השבוע נגד הציבור הערבי הן דוגמה מובהקת למדיניות מדירה ומפלה רבת שנים, ולתפיסת עולמם הגזענית והאדונתית של העומדים בראש. הטיפול חייב להתחיל בשינוי גישה גזענית זו כלפי האזרחים הערבים. את הדרישות שלנו נציב בכל מקום, ונגבה אותן במחאה ציבורית עממית איתנה ולא מתנצלת: החיים שלנו שווים!"

התגברות מקרי הרצח, והתבטאויותיו של השר ארדן בנושא, כי האלימות היא חלק גדול מהתרבות הערבית, הגבירו את המתח לקראת המפגש. הח"כים הערבים דורשים מספר שנים התערבות רחבה של המשטרה בפשיעה בישובים הערבים, וטוענים כי המהלכים עד כה אינם מספקים. לצד הטענות על התפשטות האלימות ואוזלת ידה של המשטרה, ישנו נדבך כלכלי מהותי בהדרדרות חלקים בחברה הערבית לעוני ודחיקתם לזרועות משפחות הפשע, נגישות נמוכה של האזרחים הערבים לשירותים בנקאיים.

חבר הכנסת אחמד טיבי בשיירת המחאה בדרך לירושלים (קרדיט: הרשימה המשותפת)
חבר הכנסת אחמד טיבי בשיירת המחאה בדרך לירושלים (קרדיט: הרשימה המשותפת)

 

אמצעי לחימה בתוך בית ספר בכפר קאסם (צילום: דוברות המשטרה)
אמצעי לחימה בתוך בית ספר בכפר קאסם (צילום: דוברות המשטרה)

 

משטרת ישראל מקפידה לידע את הציבור בימים האחרונים על מבצעי תפסית נשק, סמים וזיקוקים בישובים הערבים, כמו גם הארכות מעצר, סגירת תיקים ועוד, בנסיון להוכיח כי הפעולה בקרב הציבור הערבי היא מאסיבית. בתוך כך, פורסם הבוקר כי השבוע נתפס ארסנל נשק שהוחבא בתוך בית ספר בעיר כפר קאסם, "השבוע בוצעה פעילות מבצעית ממוקדת במהלכה הגיעו שוטרים לבית ספר בכפר קאסם", מסרה המשטרה. "במהלך חיפוש במקום, נתפסו אקדח 45 מ"מ טעון עם כדור בקנה, מחסנית לאקדח, תחמושת 45 מ"מ, 3 בקבוקים בגודל ליטר וחצי מלאים בכדורי 5.56 מ"מ ו-6 מחסניות של M-16."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!