דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

איפה ההדר? / אחרי הפתיחה החגיגית: בית"ר ירושלים מאיימת לסגור את קבוצת הנשים שלה

המועדון היה אמור לחזור לפעילות בענף אחרי 12 שנות הפסקה אך בעקבות רפורמה שעורכת התאחדות הכדורגל, במסגרתה תחויב להתחיל את משחקיה בליגה השלישית, קיבלו השחקניות הודעה על פירוק הקבוצה | הקבוצה בתגובה: "אנחנו בקשר עם השחקניות, אך נקים קבוצה רק בליגה הלאומית"

משה חוגג הבעלים של בית"ר ירושלים. (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
משה חוגג הבעלים של בית"ר ירושלים. (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

כדורגלניות בית"ר ירושלים קוראות לבעלי המועדון משה חוגג ומנהל הקבוצה אלי אוחנה שלא לסגור את קבוצת הנשים. במכתב ששלחו לשניים, טענו כי אימוני הקבוצה הופסקו באופן פתאומי ב-3 בספטמבר וכי קיבלו הודעה לפיה הקבוצה תפורק. לטענת השחקניות, ההחלטה הדרמטית התקבלה בעקבות ההבנה שקבוצת הנשים תשחק בליגה הארצית, ולא בלאומית, ומחשש שהדבר יפגע בתדמית המועדון.

בחודש אפריל האחרון הודיעה בית"ר ירושלים, באופן חגיגי, על הקמתה מחדש של קבוצת הנשים של המועדון, אחרי הפסקה של 12 שנים. הפרויקט התאפשר בעקבות התארגנות של שחקניות המתגוררות בעיר, והיה אמור להיות חלק מבשורה חדשה וחשובה שהגיע לענף כדורגל נשים. בניגוד להד התקשורתי שליווה את תחילת המהלך, ההודעה על הרצון לפרק את קבוצת הנשים נשארה מתחת לרדאר.

מקימות קבוצת הנשים של בית"ר ירושלים בימים טובים יותר (באדיבות בית"ר ירושלים)
מקימות קבוצת הנשים של בית"ר ירושלים בימים טובים יותר (באדיבות בית"ר ירושלים)

"מאז ההחלטה וההכרזה בתקשורת על פתיחת קבוצת הנשים, קיימנו מיונים ואף התחלנו להתאמן באופן מסודר" כתבו השחקניות להנהלת המועדון, "25 נשים מכל קצוות הארץ התקבצו יחדיו, במטרה לשחק כדורגל בקבוצה מקצוענית. נשים בעלות רקעים שונים – דתיות, חילוניות, יהודיות, ומוסלמיות. התאמנו שלוש פעמים בשבוע, על אף מגבלות כגון תקופת מבחנים באוניברסיטה, אימהות וקריירה, הוכחנו רצינות, מחויבות ויותר מהכל תשוקה אמיתית למשחק ולקבוצה. במהלך האימונים התאהבנו במועדון, בקבוצה ואחת בשנייה, עד שהפכנו למשפחה."

הבעיה החלה כשהתאחדות הכדורגל החליטה על ארגון מחדש של ליגות הנשים, בהתאם לדרישת משרד התרבות והספורט, במסגרתה ככל הנראה תהפוך הליגה השלישית (הארצית) מליגת פיתוח לליגה מקצוענית בה יחויבו כל הקבוצות החדשות להתחיל את משחקיהן. החלטה סופית בנושא עוד לא התקבלה בהתאחדות, אך זהו הכיוון עליו רמזה במהלך הדיון המתנהל בימים אלה בבג"ץ. "לאחר אימונים תכופים לאורך הקיץ ובניית הקבוצה, התברר לנו כי התנאי של המועדון לפתיחת הקבוצה הינו השתתפות בליגה הלאומית" כתבו השחקניות, "לאור רה-ארגון בהתאחדות לכדורגל הוחלט שהחל מהשנה הקרובה הליגה הארצית (השלישית) ככל הנראה תשוחק באופן מקצועני ותהיה תנאי מחייב לעליה לשאר הליגות (כפי שקורה בענף הגברים). לאור כך, ככל הנראה קבוצת הנשים של בית"ר תחויב להתחיל בליגה הארצית."

לטענת השחקניות, החשש מפגיעה תדמיתית וטענה שעלות החזקת קבוצה בליגה השלישית גבוהה יותר הביאו להחלטת המועדון. לפגיעה תדמיתית והשתתפות בליגה השלישית וכן  על עלות גבוהה יותר להעמיד קבוצה בארצית מאשר בלאומית. "הטיעונים שקיבלנו להחלטה שלא לשחק בליגה הארצית היו מטעמי תקציב, ובעיקר בשל טעמי תדמית שלילית שתהיה לקבוצה במידה ותשחק בליגה זו" כתבו, "חשוב לנו להבהיר כי מבחינת רמת משחק, מרבית הקבוצות שמשחקות בליגה הארצית נמצאות באותה הרמה כמו מרבית הקבוצות שמשחקות בליגה הלאומית. אין כל הבדל מהותי בין הליגות מלבד העובדה שהליגה הארצית שיחקה בתנאים מקלים (מגרש לא מלא, פחות דקות ופחות שחקניות), אך כאמור באם תהפוך הליגה הארצית לליגה מחייבת, התנאים בה ישתוו לשאר הליגות. גם בנוגע לשיקול התקציבי לא ברור לנו היכן חונה הפער, זאת כיוון שההוצאות של שתי הליגות הן זהות, וההכנסות לא פוחתות בהרבה."

השחקניות מקוות שבעקבות הפנייה הישירה לחוגג ואוחנה, תיבחן מחדש ההחלטה לסגור את הקבוצה. חזרתה של בית"ר ירושלים לענף הייתה אמורה להיות חלק חשוב  בקידום כדורגל הנשים בישראל. לאור העובדה של למועדוני הגברים בישראל יש את המתקנים, המעטפת המקצועית הנכונה ואת גרעין קהל האוהדים, כדי לקדם את כדורגל הנשים צעד אחד קדימה לעבר המקצוענות.

מבית"ר ירושלים נמסר כי: "מאז שפנינו בנושא להתאחדות הכדורגל ב-5 ביולי, הבהרנו שאנו מקימים את קבוצת הנשים של בית"ר במטרה שהיא תשחק בליגה הלאומית. מבחינת מועדון בית"ר השתתפותה של הקבוצה בליגה הארצית היא כרגע אינה אופציה רלוונטית, לאור העובדה שהליגה היא כרגע אינה מקצוענית: מבחינת התקציבים ואיכות השחקניות שיגיעו.

"מועדון בית"ר מחכה לתשובה של ההתאחדות לבקשתינו ולתקציב מעיריית ירושלים. אנחנו עדיין מאמינים שניתן להקים את הקבוצה, אך לא בליגה הארצית. ברגע שנקבל את התקציב והאישור להקים את הקבוצה בליגה השניה, אנו נשמח להקים את קבוצת הנשים של מועדון בית"ר."

בקבוצה הבהירו שהקשר עם השחקניות שלקחו חלק בהקמת הקבוצה נמשך.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!